Upload script virker ikke mere...
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 02-06-04 11:29

Jeg har fundet et script der uden at bruge nogen form for serverkomponenter kan
oploade en fil til serveren. Det virkede da også fint nok da ja afprøvede det på
min egen PC. Da kunne jeg sagtens flytte filerne rundt på min harddisk, men
efter at det er kommet op på min webserver at ligge får jeg denne fejl:

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A4001)
Function or method call not implemented: 'ChrB'
/Simon_test_sog/upload.asp, line 47

Linie 47 - 54 ser sådan her ud:

intPosMIMEHeader = instrB(binData,chrB(13) & chrB(10)) - 1
intPosFileDataStart = instrB(binData, chrB(13) & chrB(10) & chrB(13) &
chrB(10)) + 4
intPosFileNameStart = instrB(binData,cstrB("filename=")) + 10
intPosFileNameEnd = instrB(intPosFileNameStart,binData,chrB(34))
binStart = midB(binData,1,intPosMimeHeader)
binFileName = midB(binData,intPosFileNameStart, _
intPosFileNameEnd - intPosFileNameStart)
intPosFileDataEnd = instrB(intPosMIMEHeader, binData, binStart) - 2

og hele filen kan hentes her:
http://www.viborgip.dk/Simon_test_sog/upload.asp

og her:
http://www.viborgip.dk/Simon_test_sog/upload.txt

--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-04 11:59

Simon Moore Højer skrev:

> Error Type:
> Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A4001)
> Function or method call not implemented: 'ChrB'

Som meddelelsen fortæller - funktionen ChrB er ikke implementeret i
Suns asp-fortolker.

Noget tyder på at funktionen ikke fungerer tilfredsstillende på
unix-platforme - se noten nederst på siden her:

<http://www.scit.wlv.ac.uk/appdocs/chili-asp/html/vbscript_chr_function.htm>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 02-06-04 12:23

> Noget tyder på at funktionen ikke fungerer tilfredsstillende på
> unix-platforme - se noten nederst på siden her:

Det var da irriterende.

Er der nogen der kender et tilsvarende script som kan uploade og gemme filer på
min server. Jeg bruger B-One.

Fra : Gert Simonsen

Dato : 02-06-04 15:58

> Er der nogen der kender et tilsvarende script som kan uploade og gemme
filer på
> min server. Jeg bruger B-One.

Jeg ved ikke om det kan bruges hos B-One:
http://www.pstruh.cz/help/scptutl/upload.asp
Men jeg bruger det og syntes det fungerer glimrende.
Den gratis version, har en begrænsning på 10 Mb.

Hilsen Gert Simonsen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 02-06-04 21:05

> http://www.pstruh.cz/help/scptutl/upload.asp

Ser umidelbart meget lovende ud.

> Den gratis version, har en begrænsning på 10 Mb.

Det er skam mere end rigeligt til mine behov, der vil ikke blive tale om andet
end tekst filer på max. 3MB

> Jeg ved ikke om det kan bruges hos B-One:

Det vil jeg straks gå i gang med at undersøge, hvis du lige kan fortælle mig
navnet på 'hovedfilen', altså den der svare til default.asp eller index.htm

Fra : Gert Simonsen

Dato : 02-06-04 22:28

> Det vil jeg straks gå i gang med at undersøge, hvis du lige kan fortælle
mig
> navnet på 'hovedfilen', altså den der svare til default.asp eller
index.htm

Der er ingen "hovedfil"....!
Der er forskellige måder at uploade på, deraf forskellige "hovedfiler"
Eksempler:
Upload-Base.asp
Upload-Email.asp
Upload-Limit-File.asp

Hilsen Gert Simonsen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 02-06-04 23:14

> Der er ingen "hovedfil"....!
> Der er forskellige måder at uploade på, deraf forskellige "hovedfiler"

Ok, så forstår jeg det bedere.

> Eksempler:
> Upload-Base.asp
> Upload-Email.asp
> Upload-Limit-File.asp

Hvad er Upload-Base.asp? Upload-email må vel være hvis man vil uploade og send
esom email, og Upload-Limit-File regner jeg med er hvis der skal være
størrelsesbegrænsning på. Men hvad er Upload-Base?

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 03-06-04 03:36

Når jeg kører scriptet får jeg denne fejl:

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A01F5)
Illegal assignment: 'SizeLimit'
/Simon_test_sog/PureAspUpload/Upload-Email.ASP, line 13

Illegal assignment: 'SizeLimit' betyder det at min Asp-fortolker heller ikke
kender det? eller er der en anden god forklaring?