Ang. myrer
Fra : Carsten

Dato : 01-06-04 21:16

Hej NG.
Jeg har tidligere læst her i gruppen, at man kan bruge knust kisel som
middel imod myrer. Til det har jeg lige et par spm.
- Hvor køber man det? Min lokale superbrugs havde aldrig hørt om kisel.
- Kan man blande det op med vand, og "vande" eksempelvis en terresse.
På forhånd tak.
Carsten

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-06-04 21:37

"Carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse

> Jeg har tidligere læst her i gruppen, at man kan bruge knust kisel som
> middel imod myrer. Til det har jeg lige et par spm.
> - Hvor køber man det?

Det køber man i Superbrugsen
Det står sammen med andre have- og insektgifte, blomstergødning etc.
Det er en ca. 25 cm høj, sort cylinder med røde valmuer på,
Navn: Myremiddel
Varemærke: Lotus
På bagsiden står der: Fremstillet i Danmark for FDB

> Min lokale superbrugs havde aldrig hørt om kisel.

Nej, det vil jeg gerne tro. Bogstaverne i varedeklarationen er ret små, og
de har vel andet at lave end at læse dem.
Det, der står med store bogstaver er MYREMIDDEL, effektiviteten og vægten.

> - Kan man blande det op med vand, og "vande" eksempelvis en terresse.

Det tror jeg ikke. Det strøs bare ud.

Hilsen Inger