/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Futte syg igen
Fra : Lene Hansen


Dato : 01-06-04 10:32

Som omtalt et andet sted så har Futte for et stykke tid siden været syg med
ømme ben, og mærkelig kropsstruktur og feber og "noget i vejrtrækningen".
Det sidste kunne jeg ikke høre, men dyrlægen kunne da han lyttede på katten.
Futte blev helt rask igen efter penicillin behandling. Men efter 10 dage
brød det ud igen og han er nu sat på en ny behandling i 10 dage. Dette skete
lige før pinse og Futte er også i bedring men virker stadig stiv i
forbenene. Har i dag talt med dyrlægen, som nu vil have Futte op til nærmere
undersøgelse og udtagning af blodprøver m.m. Dyrlægen nævnte FIP, og når jeg
læser om det, så er det jo forfærdende læsning. Men giver FIP ovennævnte
symptomer? Der står noget om udspilet mave og det syntes jeg ikke Futte har,
det er mere hele hans kropsstruktur der virker lidt anderledes. Jeg kommer
uvilkårligt til at tænke på gigt, men dette udelukker dyrlægen næsten 100%
p.g.a. kattens alder. Har nogen prøvet at have en kat med FIP og hvis,
hvilke symptomer har det givet?
Jeg forventer ikke råd om at Futte skal til dyrlæge for han er under kyndige
hænder og får al den hjælp og undersøgelser der behøves. Men jeg er mere
interesseret i hvordan andre har oplevet symptomerne på FIP eller kender til
anden sygdom, som kan give ovennævnte symptomer. Futtes baggrund kendes
ikke, da han er fundet som 4 ugers killing. Han er nu knapt 2 år. Og
alletiders dejlige kat, så sorgen vil være stor hvis det viser sig han lider
af alvorlig uhelbredelig sygdom.

Med venlig hilsen
Lene Hansen



 
 
Battlefield´s (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 01-06-04 12:00


"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40bc4d23$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Som omtalt et andet sted så har Futte for et stykke tid siden været syg
med
> ømme ben, og mærkelig kropsstruktur og feber og "noget i vejrtrækningen".
> Det sidste kunne jeg ikke høre, men dyrlægen kunne da han lyttede på
katten.
> Futte blev helt rask igen efter penicillin behandling. Men efter 10 dage
> brød det ud igen og han er nu sat på en ny behandling i 10 dage. Dette
skete
> lige før pinse og Futte er også i bedring men virker stadig stiv i
> forbenene. Har i dag talt med dyrlægen, som nu vil have Futte op til
nærmere
> undersøgelse og udtagning af blodprøver m.m. Dyrlægen nævnte FIP, og når
jeg
> læser om det, så er det jo forfærdende læsning. Men giver FIP ovennævnte
> symptomer? Der står noget om udspilet mave og det syntes jeg ikke Futte
har,
> det er mere hele hans kropsstruktur der virker lidt anderledes. Jeg kommer
> uvilkårligt til at tænke på gigt, men dette udelukker dyrlægen næsten 100%
> p.g.a. kattens alder. Har nogen prøvet at have en kat med FIP og hvis,
> hvilke symptomer har det givet?
> Jeg forventer ikke råd om at Futte skal til dyrlæge for han er under
kyndige
> hænder og får al den hjælp og undersøgelser der behøves. Men jeg er mere
> interesseret i hvordan andre har oplevet symptomerne på FIP eller kender
til
> anden sygdom, som kan give ovennævnte symptomer. Futtes baggrund kendes
> ikke, da han er fundet som 4 ugers killing. Han er nu knapt 2 år. Og
> alletiders dejlige kat, så sorgen vil være stor hvis det viser sig han
lider
> af alvorlig uhelbredelig sygdom.
>
> Med venlig hilsen
> Lene Hansen
>
Hej Lene
På en anden liste (norsk) blev der diskuteret FIP for et stykke tid siden.
En opdrætter har skrevet en del om sine personlige oplevelser med sygdommen
på sin hjemmeside:
http://www.offbeat-cats.com/index.html
Se under: "Features", artiklerne er på engelsk og på norsk.
Hilsen og god bedring til Futte!
Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-2004



Lene Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 01-06-04 12:23

Den side kan jeg desværre ikke komme ind på. Jeg får kun en besked om at
"Siden kan ikke vises".

Lene



Battlefield´s (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 01-06-04 12:28


"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40bc66ff$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Den side kan jeg desværre ikke komme ind på. Jeg får kun en besked om at
> "Siden kan ikke vises".
>
> Lene
>
Hej
Øv da! hjemmesiden hedder:
www.offbeat-cats.com
Måske den virker.
Hilsen Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-2004



Battlefield´s (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 01-06-04 13:28


Hej Lene
Jeg sendte oplysninger om Futtes symptomer til den norske opdrætter, som jeg
skrev havde haft FIP. Her er hvad hun svarede:

------------------------------------------------------------------------
-- Det virker i hvert fall ikke som om katten har våt FIP. Tørr FIP kan
derimot gi en rekke symptomer som ligner på andre sykdommer, også leddgikt,
faktisk. Det beste hun kan gjøre er vel å fortsette med det hun gjør, la
veterinæren ta alle mulige prøver -- inkludert blodprøver for å se om katten
er smittet av coronavirus. Men selv om den er det, vil jo ikke det
automatisk føre til FIP.

Lykke til videre og håper for all del at den lille huskatten har en sykdom
som lar seg helbrede.
----------------------------------------------------------------------------
---

Hilsen Vibeke, der håber at du kan se hjemmesiden nu.






---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-2004



Lene Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 01-06-04 14:45

Tak for hjælpen. Den side du henviste til var på engelsk, da jeg endelig
kunne åbne den, og så god er jeg heller ikke til engelsk så jeg ville få
meget ud af den.

Lene



Battlefield´s (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 01-06-04 14:55

Hej Lene
Ja, forsiden er på engelsk, men hvis du går ind på "Features", står de samme
artikler på både engelsk og på norsk.
Hilsen Vibeke


"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40bc8851$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak for hjælpen. Den side du henviste til var på engelsk, da jeg endelig
> kunne åbne den, og så god er jeg heller ikke til engelsk så jeg ville få
> meget ud af den.
>
> Lene
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-2004



Mette B (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Mette B


Dato : 01-06-04 16:47

Hej Lene

Jeg vil starte med at sige, at jeg virkelig føler med dig ift du har en
syg kat - det er bare så trist og foruroligende, når man ikke ved,
hvordan det står til og hvad det er.

Jeg fandt noget om FIP på http://www.dyrlaegevagten.dk se under
sygdomme. Måske du kan bruge noget derfra?

Med venlig hilsen

Mette B


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Camilla Hæstrup (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Camilla Hæstrup


Dato : 02-06-04 07:30


"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40bc4d23$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[snip]

> Jeg kommer
> uvilkårligt til at tænke på gigt, men dette udelukker dyrlægen næsten 100%
> p.g.a. kattens alder.

[snip]

Kære Lene.
Dette er muligvis langt ude i hampen - men bedre end FIP - men jeg havde
kortvarigt en tilløben kat sidste år, som jeg naturligvis intet vidste om.
Vi gættede i starten på, at han var gammel, fordi han gik så stift, og
brugte laaaang tid på at "strække kroppen på plads", når han havde sovet, så
vi troede, han havde gigt. I forbindelse med et dyrlægebesøg i anden
anledning bestilte jeg også tid til en røntgenfotografering, og den viste,
at hans hofte havde været (og egentlig stadig var) brækket, og det
forklarede jo, at han gik med så stive ben og helst ikke ville kæles på
bagkroppen. Er din kat blevet røntgenfotograferet?

Mvh. Camilla Hæstrup

P.S. Katten omtalt ovenfor måtte desværre aflives pga. manglende
nyrefunktion evt. forårsaget at "slaget", der brækkede hans hofte.



Lene Hansen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 02-06-04 11:17

Nej, endnu er han ikke blevet røntgenfotograferet, men jeg har selv haft
tanken om nogen skulle være galt i skelettet. Men det er nu mest i forbenene
Futte er stiv, og så er der den høje feber og det med vejrtrækningen, når
det bryder ud. Futte skal lige være færdig med medicinen og have den ud af
kroppen, inden der undersøges mere, med mindre han bliver syg igen inden.
Han har det godt igen nu, og har endnu 4 dage tilbage af medicinen.

Hilsen

Lene



Ann Rudbeck (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 02-06-04 13:08

On 2004-06-01 11:32:23 +0200, "Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> said:

> Som omtalt et andet sted så har Futte for et stykke tid siden været syg med
> ømme ben, og mærkelig kropsstruktur og feber og "noget i vejrtrækningen".
> Det sidste kunne jeg ikke høre, men dyrlægen kunne da han lyttede på katten.
> Futte blev helt rask igen efter penicillin behandling. Men efter 10 dage
> brød det ud igen og han er nu sat på en ny behandling i 10 dage. Dette skete
> lige før pinse og Futte er også i bedring men virker stadig stiv i
> forbenene.

Hej Lene

Jeg har lige læst andetsteds at Calicivirus er i fremmarch - åbenbart i
en variant som standard-vaccinen ikke helt dækker. Symptomerne er
feber, sår i munden og en slags ledbetændelse i benene, så kattene
halter.
Kunne det være sådan noget? På den anden side, det burde dyrlægen vel vide?

--
Knus fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com


Lene Hansen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 02-06-04 14:51

Tak for oplysningerne. Alt bliver taget imod med kyshånd og videregivet til
dyrlægerne.

Lene



Kate (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 07-06-04 08:36

Lene,

Hvordan går det med Futte nu?

--
Kate

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=239

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Lene Hansen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 07-06-04 16:52

Futte er helt frisk nu efter den sidste penicillinbehandling. Nu siger
dyrlægen vi skal se om symptomerne vender tilbage inden der sættes ind med
evt. yderligere undersøgelser. Nu håber jeg selvfølgelig vi ikke ser mere
til det, men kommer det igen, skal Futte indlægges og have taget diverse
prøver o.s.v. Så jeg krydser fingre nu!

Med venlig hilsen

Lene



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste