Firefox ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-06-04 08:40

Hvad skyldes det at denne website i forefox er skrevet med grimme blålige
bogstaver og æøå er erstattet af ruder, mens den er fin nok i IE6 ?

www.overclocking.dk/

Det fortsætter længere ind i forummet overalt - intet er skrevet med æøå

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Andersen

Dato : 01-06-04 08:50

Dr.Ralph wrote:
> [...]
>
> www.overclocking.dk/
>
> Det fortsætter længere ind i forummet overalt - intet er skrevet med æøå

Hos mig ser siden fin ud, med danske bogstaver.
Firefox 0.8 på Linux OS.

Er det kun den side du har problemer med ?

Martin.

Fra : Nicky Precht

Dato : 01-06-04 12:04

> Hos mig ser siden fin ud, med danske bogstaver.
> Firefox 0.8 på Linux OS.

Samme her. Kører Firefox på Gnome 2.4 med 2.6.3-1-k7 på Debian Linux.
Ingen problemer!
Selv min Mozilla ser fin ud :)

/Nicky

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-06-04 08:49

Dr.Ralph wrote:

> Hvad skyldes det at denne website i forefox er skrevet med grimme blålige
> bogstaver og æøå er erstattet af ruder, mens den er fin nok i IE6 ?
>
> www.overclocking.dk/

Det kan måske være fordi sitet bruger en bestemt skrifttype. Og din
udgave af skrifttypen ikke indeholder æ, ø og å.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Poulsen

Dato : 01-06-04 09:03

Dr.Ralph wrote:
> Hvad skyldes det at denne website i forefox er skrevet med grimme blålige
> bogstaver og æøå er erstattet af ruder, mens den er fin nok i IE6 ?

Måske er du kommet til at pille ved Character Coding i Firefox: View >
Character Coding > Western (ISO-8859-1).

--
Martin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 01-06-04 11:58

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> Hvad skyldes det at denne website i forefox er skrevet med grimme
> blålige bogstaver

Fordi der er en eller anden, der ikke kan finde ud af sin CSS:

<http://www.overclocking.dk/conf/default.css>

| a          {color=#375A68; text-decoration=none;}
| a:hover       {color=#333333; text-decoration=underline;}

Man bruger ikke lighedstegn i CSS, men kolon. Desuden er der en række
andre fejl.

FUT til <dk.edb.internet.webdesign>

> og æøå er erstattet af ruder, mens den er fin
> nok i IE6 ?

Bogstaverne ser fine nok ud her - måske du har ændret på
indstillingerne i din Firefox? Eller måske er der bøvl med dine fonte?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.thorsenholm.dk/fona/

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-06-04 13:39

Dr.Ralph, du skrev:

> Hvad skyldes det at denne website i forefox er skrevet med grimme blålige
> bogstaver og æøå er erstattet af ruder, mens den er fin nok i IE6 ?
>
> www.overclocking.dk/

Ingen problemer her.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6)
Gecko/20040206 Firefox/0.8

På en XP Pro.

--
Henrik
0b21e0e54658087b4ddc3ebb6b66765a

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-06-04 19:43

> Hvad skyldes det at denne website i forefox er skrevet med grimme blålige
> bogstaver og æøå er erstattet af ruder, mens den er fin nok i IE6 ?

Mystisk for nu er alt OK igen - æøå vises fint - og jeg har INTET gjort
siden i morges med min Mozilla Firefox, intet ?

Men hvorfor mon farven på indlæggene er lyseblå i Mozilla og støvblå i IE 6
?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 01-06-04 20:14

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> writes:

> Men hvorfor mon farven på indlæggene er lyseblå i Mozilla og støvblå i IE 6
> ?

Det skyldes fejl i css-filen.

Christoffer