lovkrav til isolering???
Fra : Lars Bach

Dato : 31-05-04 20:23

Jeg skal have min gamle garage lagt til huset, garagen færdig gulvhøjde
bliver noget lavere end husets, derfor skal loftet følge spærene og være
skråt, for at få en ordenlig højde, men hvor meget isolering skal der ligges
efter gældene krav når det ikke er en ny bygning og der er skrå loft?? mener
at der siges 250 mm til alm. loft til nybyggeri, men mener også det var lidt
mindre når det var med skrå lofter??

Fra : anders majland

Dato : 02-06-04 17:06

> [...]
> bygning og der er skrå loft?? mener at der siges 250 mm til alm. loft
> til nybyggeri, men mener også det var lidt mindre når det var med

Da du udvider boligarealet med garagen skal den leve op til gældende
lovkrav - Og det er ikke helt enkelt. Man skal i princippet beregne
varmetabet og det er det der skal holdes under nogle grænser. Men du
skal alligevel have en byggetilladelse til det, så hvis du deri skriver
hvad du har tænkt dig at gøre kan det jo være de akceptere det uden at
kræve beregninger. Det lykkedes da for mig

Dvs Jeg har isoleret med 200mm på skråvægene til 1.salen (til kip) og
det akcepterede de - Dog krævede kommunen så også at endevægene skulle
efterisoleres (hulmur - eller indvendigt)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid