Sammenhæng mellem adresselinie og "foretru~
Fra : Gryffe

Dato : 31-05-04 17:41

Når jeg er på netværket på mit uddannelsessted, er det mig tilladt på min
profil at oprette "foretrukne" i Internet Explorer, som lagres specifikt til
mig. Det har jeg bl.a. gjort med Hotmail og min webmail. Derimod renses
"temp"-mappen imellem hver logon. Trykker jeg f.eks. F4 i IE, er
adresseliniens menu blank.

Hvis jeg begynder jeg at skrive "Hotmail" i adresselinien, foreslåer IE selv
"Hotmail.url", hvilket stammer fra mine foretrukne. Dét synes jeg er en ret
fiks feature!

På min hjemme-PC er der tilsyneladende ikke en sådan forbindelse mellem
adresselinien og "foretrukne"-mappen. Så hvis en af mine foretrukne ikke
ligger i "temp"-mappen (hvis jeg f.eks. har renset den), fremkommer min
IE-version ikke med noget forslag, når jeg taster i adresselinien.

Ved nogen, om denne feature kan slås til? Mit versionsnummer hjemme er
6.0.2600(...), jeg ved desværre ikke hvad det er på mit uddannelsessted.

--
På forhånd tak,
Gryffe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-04 19:02

"Gryffe" <psv@e-box.dk> skrev :

>Så hvis en af mine foretrukne ikke
>ligger i "temp"-mappen (hvis jeg f.eks. har renset den), fremkommer min
>IE-version ikke med noget forslag, når jeg taster i adresselinien.

Start med at se indstillinger under Kontrolpanel =>
Internetindstillinger => Indhold => Autoudførelse.

>Ved nogen, om denne feature kan slås til? Mit versionsnummer hjemme er
>6.0.2600(...), jeg ved desværre ikke hvad det er på mit uddannelsessted.

Hvis det er en så gammel version, så bør du køre en gang
windowsupdate.
--
Knud

Fra : Gryffe

Dato : 31-05-04 23:46

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Start med at se indstillinger under Kontrolpanel =>
> Internetindstillinger => Indhold => Autoudførelse.

Dér har jeg flueben ud for alle muligheder ... er der noget jeg overser?

> Hvis det er en så gammel version, så bør du køre en gang
> windowsupdate.

Det gør jeg ca. hver anden uge. Det eneste den finder når jeg prøver nu, er
Service Pack 1 (som jeg IKKE skal have installeret!).

--
Mvh. Gryffe

Fra : Gryffe

Dato : 02-06-04 08:48

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-04 14:44

"Gryffe" <psv@e-box.dk> skrev :

>Dér har jeg flueben ud for alle muligheder ... er der noget jeg overser?

Det svarede du også
Tue, 1 Jun 2004 00:46:24
og jeg har ikke noget andet bud, derfor tavshed fra min side.
--
Knud

Fra : Gryffe

Dato : 02-06-04 17:44

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det svarede du også
> Tue, 1 Jun 2004 00:46:24

Sorry.

> og jeg har ikke noget andet bud, derfor tavshed fra min side.

Men jeg har ikke fået at vide, om du eller andre IE-brugere i gruppen pr.
default denne mulighed? Altså at IE selv foreslår "[navn på foretrukne].url"
når man påbegynder indtastning?

/Gryffe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-04 18:43

Gryffe skrev:

>Men jeg har ikke fået at vide, om du eller andre IE-brugere i gruppen pr.
>default denne mulighed?

Jeg bruger meget sjældent IE, har derfor ingen foretrukne eller
andet af den slags i IE, så det er meget begrænset, hvad jeg kan
hjælpe med.
--
Knud