Datotjek
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 30-05-04 18:39

Jeg vil gerne tjekke om en dato, brugeren angiver, ligger mellem to andre
datoer (defineret som variabler).

Eks.:
Min ferie starter d. 21/6 og slutter 11/7.
I det tidsrum kan vennerne _ikke_ besøge mig.
Hvis min virtuelle ven "Ole" nu angiver interessedatoen til 28/6, hvor jeg
har ferie, skal han have vist en meddelelse om, at jeg desværre ikke kan
træffes den dag.

Hvorledes tjekker jeg dette?
Gerne eksempler i både VBScript og JScript!
På forhånd tak!

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 30-05-04 19:20

Du kan bruge det her:
Mvh Thomas
<%

FUNCTION DateIsBetween(dateToCheck,startDate,endDate,choice)
DateisBetween = false

dateToCheck = CDate(dateToCheck)
startDate = CDate(startDate)
endDate = CDate(endDate)
choice = Cint(choice)

response.write "DateToCheck: " & dateToCheck & "<br>"
response.write "StartDate: " & startDate & "<br>"
response.write "EndDate: " & endDate & "<br>"
response.write "Includes: " & choice & "<br>"

SELECT CASE choice

Case 0 'dateToCheck skal ligge fra startDate til endDate
IF dateToCheck > startDate AND dateToCheck < endDate THEN DateisBetween =
true

Case 1 'dateToCheck skal ligge fra og med startDate til endDate
IF dateToCheck >= startDate AND dateToCheck < endDate THEN DateisBetween
= true
Case 2 'dateToCheck skal ligge fra startDate til og med endDate
IF dateToCheck > startDate AND dateToCheck <= endDate THEN DateisBetween
= true
Case 3 'dateToCheck skal ligge fra og med startDate til og med endDate
IF dateToCheck >= startDate AND dateToCheck <= endDate THEN DateisBetween
= true
END SELECT

END FUNCTION

date1 = "26-11-1978"
date2 = "25-11-1978"
date3 = "27-11-1979"
includes = 0
test = ""

Select case includes

case 0
test = "fra : til"
case 1
test = "fra og med : til"
case 2
test = "fra : til og med"
case 3
test = "fra og med : til og med"
END SELECT

IF DateIsBetween(date1,date2,date3,includes) THEN
response.write "Datoen " & date1 & " er " & test & ": " & date2 & " -> " &
date3
Else
response.write "Datoen " & date1 & " er IKKE " & test & ": " & date2 &
" -> " & date3
END IF
%>

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 31-05-04 11:55

"Thomas Smedebøl" <detherskalvaeksmedebol@abk.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> date3
> Else
> response.write "Datoen " & date1 & " er IKKE " & test & ": " & date2 &

Geniaaaalt!
Tusind tak!
Lige hvad jeg manglede!

Mange venlige hilsner - Jonas

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 31-05-04 13:12

> Geniaaaalt!
> Tusind tak!
> Lige hvad jeg manglede!

Fint nok - det bli'r lige 750,-

Mvh Thomas

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 05-06-04 16:54

> Fint nok - det bli'r lige 750,-
>
> Mvh Thomas

750,- vær'sågo' (trykker Thomas 750 gange i hånden)