HTML-kode for en "Dot"
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-05-01 18:54

Hvad er HTML-koden for en fed/tyk "prik" ?

Hvor kan jeg i øvrigt finde en liste over tegn - og deres
korresponderende HTML-kode ?

Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-05-01 19:29

Wed, 2 May 2001 17:54:22 +0000 (UTC), skrev Jesper Stocholm
<spam@stocholm.dk>:

>Hvad er HTML-koden for en fed/tyk "prik" ?

Hvis du bruger [Alt] + 0149 giver det en prik i de fire browsere, som
jeg har prøvet med (Netscape 4 + 6, Opera 5.11 + IE 5.5), men jeg vil
nok anbefale en grafikprik istedet for, for at være helt sikker på, at
det virker overalt.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : CHRistian

Dato : 02-05-01 20:17

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

>Hvis du bruger [Alt] + 0149 giver det en prik i de fire browsere, som
>jeg har prøvet med (Netscape 4 + 6, Opera 5.11 + IE 5.5), men jeg vil

Den mener jeg ikke holder, hvis man vil have ens side som
ASCII/ISO-8859-1-overholdende, da der fra tegn 128-159 (begge med)
kun bør, AFAIR, være ikke-sebare tegn. Windows har sebare tegn i
dette område.

--
Bruger du Opera? Vil du være Tester af den danske version af Opera 5
(win32). Dvs: installere par filer i Opera og se gennem for stavefejl,

Fra : CHRistian

Dato : 02-05-01 20:41

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk>'s posting:

>Hvad er HTML-koden for en fed/tyk "prik" ?

&bull; evt. &middot;
Virker i Opera 5.11. Har ikke IE på computeren, og gider ikke starte
NN, så ved ikke om virkende der.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-05-01 20:52

On Wed, 02 May 2001 21:40:47 +0200, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Virker i Opera 5.11. Har ikke IE på computeren, og gider ikke starte
>NN, så ved ikke om virkende der.

Virker i IE6 så sikkert også i tidligere.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : CHRistian

Dato : 02-05-01 20:55

Stefan Bruhn
<if.you.want.my.e-mail.look@my.message.headers.ghashul.dk>'s
posting:

>Virker i IE6 så sikkert også i tidligere.

Det ved jeg nu ikke. I Opera 3.62 (en eller anden beta) virkede
bull'en ikke, og O3.62 er altså heller ikke så gammel

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-05-01 21:37

CHRistian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk>'s posting:

> &#8226; evt. ·
> Virker i Opera 5.11. Har ikke IE på computeren, og gider ikke starte
> NN, så ved ikke om virkende der.

mjaeh ... jeg skal bruge det i forbindelse med noget XML-data, der
kombineret med XSL omdannes til HTML (vha XSLT). Jeg kan se, at det er
&bull; jeg gerne vil bruge - men da min XSL skal være
http://www.w3.org/1999/XSL/Transform-kompatibel, så tillades disse
specialtegn ikke. &nbsp; tillades heller ikke, da der i stedet skal
bruges &#160;

Knuds forslag til &#149; virker for mig - selvom jeg gerne så prikken
"lidt større", men nu må jeg nøjes med dette.

Jesper

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-01 07:40

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
>
> Knuds forslag til &#149; virker for mig - selvom jeg gerne så prikken
> "lidt større", men nu må jeg nøjes med dette.

Hvis du bruger XML og ikke ønsker at indlæse DTD'en hver gang, er du
nødt tila t bruge &#xxx; varianten (men det betyder præcis det samme).
Du kan eventuelt selv definere en <!ENTITY i toppen til at give din
entitet et navn.

&#149; er et Windowsspecifikt tegn. Find eventuelt et andet Unicode
tegn (se evt på www.unicode.org for en komplet oversigt).

http://bigfoot.com/~thunderbear