Forsikringsspørgsmål
Fra : Brian Mortensen

Dato : 30-05-04 15:18

Hejsa.

Jeg er i gang med et større eksamensprojekt og i den forbindelse har
jeg brug for priser på forskellige forsikringer.. Problemet er blot at
forsikringsselskaberne er meget lidt hjælpsomme.

Derfor håber jeg i stedet, her er nogle der kan hjælpe. Jeg har behov for
at kende nogle cirkapriser på følgende forsikringer:

- Arbejdsskadeforsikring (5 ansatte, fuldtid)
- Bygningsforsikring ( 2 etager, 332m2, købspris kr. 2,75 mio)
- Bilforsikring ( Ford Fusion 1,4, købspris kr. 160.000)
- Inventarforsikring (kr. 605.000, heraf udgøre IT- og AV-udstyr kr.
400.000)
- Driftstabsforsikring

Håber der er nogle der kan være behjælpelige med ovenstående

På forhånd tak for hjælpen.

Brian Mortensen

Fra : MAndersen

Dato : 30-05-04 15:41

"Brian Mortensen" <br_mo@goseek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Bilforsikring ( Ford Fusion 1,4, købspris kr. 160.000)
> - Inventarforsikring (kr. 605.000, heraf udgøre IT- og AV-udstyr kr.

Arbejdsskadeforsikringen svinger meget, alt afhængig af erhverv, hvad er det
for en type virksomhed?

Bygningsforsikring, fuld kombineret, altså med svamp og insekt samt skjult
rørskade koster ca. kr. 10,- pr. kvm. Heri også glas. Typisk en selvrisiko
på kr. 3-5.000,-
Bilforsikring ca. kr. 5.000, kasko og ansvar, selvrisiko kr. 3-5.000,-
Løsøreforsikring, all-risk inkl. indefrakommende skader på elektronisk
udstyr kr. 3.000,- selvrisiko ca. kr. 5.000,- Heri er også
driftstabsforsikring.

Hvad med ansvarsforsikring? Denne pris er også bestemt af hvilken type
virksomhed det er?

MAndersen

Fra : Brian Mortensen

Dato : 30-05-04 16:24

"MAndersen" wrote in message:

> [...]
det
> for en type virksomhed?

> Hvad med ansvarsforsikring? Denne pris er også bestemt af hvilken type

Det er et kontorhus med 15 arbejdsstationer, fortrinsvis beregnet på
distancearbejdere,
iværksættere og mindre virksomheder som er "hjemløs" på grund af brand,
tyveri eller ombygning ...
Med andre ord er der tale om kontoransatte medarbejdere.

--
/Brian

Fra : MAndersen

Dato : 30-05-04 20:23

> [...]
> tyveri eller ombygning ...
> Med andre ord er der tale om kontoransatte medarbejdere.

Så skal du regne med små kr. 700,- i arbejdsskade pr. ansat, og en samlet
ansvarspræmie på ca. kr. 2.000

MAndersen

Fra : Brian Mortensen

Dato : 30-05-04 21:35

"MAndersen" wrote in message

> Så skal du regne med små kr. 700,- i arbejdsskade pr. ansat, og en samlet
> ansvarspræmie på ca. kr. 2.000

Takker mange gange for hjælpen

--
/Brian

Fra : Claus Hastrup

Dato : 30-05-04 18:39

> [...]
> 400.000)
> - Driftstabsforsikring
>
> Håber der er nogle der kan være behjælpelige med ovenstående

Hej Brian,
Jeg aner ikke et grønt bøgeblad om forsikring - plejer selv at se på
www.forsikringsoplysningen.dk - eller ringe til dem på 33 43 55 00
"Forsikringsoplysningen er forsikringsselskabernes fælles
informationstjeneste. Forsikringsoplysningen har til opgave med
telefonservice, foredrag og publikationer at formidle budskaber om
forsikringsforhold til forsikringstagere og medier."

Ved ikke om det kan bruges - eller om du allerede har forsøgt.

mvh.

--
Claus Peter Hastrup

Fra : Brian Mortensen

Dato : 30-05-04 21:34

"Claus Hastrup" wrote in message:

> [...]
> informationstjeneste.

> Ved ikke om det kan bruges - eller om du allerede har forsøgt.

Hej Claus.

Jo, både ovennævnte link og http://www.forsikringsluppen.dk er blevet
tjekket. Fik dog hurtigt den opfattelse, at siderne fortrinsvis var for
private.
Fandet dog en smule information, der henvendte sig til erhverv.

Takker mange gange for din respons

--
/Brian