/ Forside / Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Delphi/Pascal
#NavnPoint
oldwiking 603
jrossing 525
rpje 520
EXTERMINA.. 500
gandalf 460
gubi 270
DJ_Puden 250
PARKENSS 230
technet 210
10  jdjespers.. 200
Lige gået i gang med delphi 5 ;-)
Fra : Izeqb


Dato : 13-12-00 00:47

Hej gruppe...
Jeg ville lige dele min glæde over delphi.
Jeg har købt bogen "Introduktion til delphi 5" af IDG, og det er jo en kanon
bog. Skrevet i "baby-sprog", og det er virkelig en hjælp, hvis man ikke
kender meget til det i forvejen.

Derudover, er delphi, et dejligt program, og pascal er et lækkert og let
sprog at kode i, jeg har ikke rigtigt prøvet andet, men jeg har svært ved at
forestille mig noget ligeså let forsåeligt

Det var såmænd bare det.....

//Hjalte




 
 
Thomas P (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Thomas P


Dato : 13-12-00 07:26

Tillykke med dit nye Delphi 5 - vi andre venter stadigvæk spændt på en
offentliggørelse af prisen på Delphi 6 :)

- Thomas



Uffe Kousgaard (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 13-12-00 08:46

Thomas P <blomme@post.com> wrote in message
news:9174pi$8hu$1@news.inet.tele.dk...
> Tillykke med dit nye Delphi 5 - vi andre venter stadigvæk spændt på en
> offentliggørelse af prisen på Delphi 6 :)
>
Hvorfor tror du, den skulle være anderledes end den plejer?

2500 for en pro opgradering og det dobbelte for en normal licens etc. Ca.
1000 for Standard-udgaven og en meget højere pris for Enterprise.

Jeg synes, at prisen for kylix er væsentlig mere spændende - ikke mindst
hvorvidt der vil være "bundling" / lavere pris for nuværende delphi brugere.




Lars Bargmann (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Bargmann


Dato : 13-12-00 10:51

Det er faktisk blevet varslet at der skulle komme prisstigninger på omkring
25%....

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
news:9179h3$act$1@news.inet.tele.dk...
> Thomas P <blomme@post.com> wrote in message
> news:9174pi$8hu$1@news.inet.tele.dk...
> > Tillykke med dit nye Delphi 5 - vi andre venter stadigvæk spændt på en
> > offentliggørelse af prisen på Delphi 6 :)
> >
> Hvorfor tror du, den skulle være anderledes end den plejer?
>
> 2500 for en pro opgradering og det dobbelte for en normal licens etc. Ca.
> 1000 for Standard-udgaven og en meget højere pris for Enterprise.
>
> Jeg synes, at prisen for kylix er væsentlig mere spændende - ikke mindst
> hvorvidt der vil være "bundling" / lavere pris for nuværende delphi
brugere.
>
>
>



Izeqb (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Izeqb


Dato : 13-12-00 11:46

> Det er faktisk blevet varslet at der skulle komme prisstigninger på
omkring
> 25%....

Er det delphi 6, der kan programmere til linux?




N/A (13-12-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 13-12-00 16:35



N/A (13-12-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 13-12-00 16:35



Thomas P (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Thomas P


Dato : 13-12-00 16:35

|med mindre Borland bestemmer sig for at
| "bundle" de 2 produkter, skal man købe begge produkter for at kunne lave
| programmer til begge OS'er.

Det er lige præcis det de har tænkt sig at gøre :)

- Thomas



N/A (14-12-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-12-00 10:22



N/A (14-12-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-12-00 10:22



David A. D. Konrad (14-12-2000)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 14-12-00 10:22

Thomas Schulz wrote in message <918vk7$q87$1@news.inet.tele.dk>...

>når.. men Borland folkene har selv sagt på nyhedsgrupperne at de vil se på
>bundling
>og da Delphi for Linux kommer ud før C++ builder for Linux (det er vist
>endda officielt - også historisk hvis du ser på deres development cycles of
>compilers og ide) og D6Windows kommer ud ca. samme tid som Linux udgaven
>virker det ikke urimeligt at tro de starter med bundling

Sådan som jeg hørte "planen" var, ser det således ud

Kylix : 1. Kvartal 2001
D6 : Efter Kylix, "når den (D6) er færdig"
CB6 : Efter D6, "når den (CB) er færdig"

Altså ingen løfter eller "bundling"-planer, men alene det at vi ved, at der
nok ikke er så langt igen

hilsen,




David A. D. Konrad (13-12-2000)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 13-12-00 12:52

Thomas P wrote in message <9174pi$8hu$1@news.inet.tele.dk>...
>Tillykke med dit nye Delphi 5 - vi andre venter stadigvæk spændt på en
>offentliggørelse af prisen på Delphi 6 :)

Tja. Jeg var inde og se en demonstration af en Beta i Arken (det famøse
David I foredrag) og jeg var ikke særlig imponeret. Der er ingen
sprognyheder. Man kan vælge imellem VCL og CLX (udtales Clix) som platform,
og der er lidt nyt internet og databasesjov (Indy følger med) men ellers
ikke det store. Så vidt jeg kunne vurdere, i al beskedenhed, skulle der ikke
være den store grund til at opgradere med mindre man hungrer efter
DBExpress.

hilsen,




Lars Bargmann (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Bargmann


Dato : 13-12-00 16:51

Jeg var også derinde, og jeg nåede da at se den komp-palette-side med
Site-Express.
Vi talte med Martin senere, og det skulle efter sigende blive RET
interessant....
Men ellers var det en tam oplevelse, ja....
At selveste David I skulle bruge 40 minutter på at fortælle om Borland, og
deres visioner og mål, kunne jeg ikke lige se det fede i....

"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> wrote in message
news:NpJZ5.11640$72.188717@twister.sunsite.auc.dk...
> Thomas P wrote in message <9174pi$8hu$1@news.inet.tele.dk>...
> >Tillykke med dit nye Delphi 5 - vi andre venter stadigvæk spændt på en
> >offentliggørelse af prisen på Delphi 6 :)
>
> Tja. Jeg var inde og se en demonstration af en Beta i Arken (det famøse
> David I foredrag) og jeg var ikke særlig imponeret. Der er ingen
> sprognyheder. Man kan vælge imellem VCL og CLX (udtales Clix) som
platform,
> og der er lidt nyt internet og databasesjov (Indy følger med) men ellers
> ikke det store. Så vidt jeg kunne vurdere, i al beskedenhed, skulle der
ikke
> være den store grund til at opgradere med mindre man hungrer efter
> DBExpress.
>
> hilsen,
>
>
>



David A. D. Konrad (13-12-2000)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 13-12-00 16:58

Lars Bargmann wrote in message <9185p3$1o$1@news.inet.tele.dk>...
>Jeg var også derinde, og jeg nåede da at se den komp-palette-side med
>Site-Express. Vi talte med Martin senere, og det skulle efter sigende blive
RET
>interessant.... Men ellers var det en tam oplevelse, ja....
>At selveste David I skulle bruge 40 minutter på at fortælle om Borland, og
>deres visioner og mål, kunne jeg ikke lige se det fede i....

Helt enig! Det var som om at vi skulle føle os som medlem af en lille
eksklusiv klub, eller at der var behov for at bygge én eller anden tillid
til Borland op. Nåh. Men JavaBuilderen og deres HandHeld Express var jeg
totalt vild med! Det var imho det bedste ved den seance. Kylix var sjov at
se, og det var påfaldende at der kunne køres en kylix, en browser og en
webserver på en maskine med 2x66 processorer...(svjh)

hilsen,




Lars Bargmann (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Bargmann


Dato : 13-12-00 17:13

Jøps, indrømmet...
Jeg har ikke kigget på JBuilder siden 2'eren, og sad måbende og savlende og
fulgte med i præsentationen af 4'eren....

"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> wrote in message
news:80NZ5.11970$72.196499@twister.sunsite.auc.dk...
> Lars Bargmann wrote in message <9185p3$1o$1@news.inet.tele.dk>...
> >Jeg var også derinde, og jeg nåede da at se den komp-palette-side med
> >Site-Express. Vi talte med Martin senere, og det skulle efter sigende
blive
> RET
> >interessant.... Men ellers var det en tam oplevelse, ja....
> >At selveste David I skulle bruge 40 minutter på at fortælle om Borland,
og
> >deres visioner og mål, kunne jeg ikke lige se det fede i....
>
> Helt enig! Det var som om at vi skulle føle os som medlem af en lille
> eksklusiv klub, eller at der var behov for at bygge én eller anden tillid
> til Borland op. Nåh. Men JavaBuilderen og deres HandHeld Express var jeg
> totalt vild med! Det var imho det bedste ved den seance. Kylix var sjov at
> se, og det var påfaldende at der kunne køres en kylix, en browser og en
> webserver på en maskine med 2x66 processorer...(svjh)
>
> hilsen,
>
>
>



David A. D. Konrad (13-12-2000)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 13-12-00 17:02

Lars Bargmann wrote in message <9185p3$1o$1@news.inet.tele.dk>...

Jeg synes nu også det med printerfaciliteterne var temmelig...ydmygende for
produktet. Ingen egentlige printerfaciliteter, som der er idag f.eks med
QuickRapport, men blot det sædvanlige printerobject...

hilsen,




Lars Bargmann (13-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Bargmann


Dato : 13-12-00 17:12

Ja, det var dog enormt skuffende, men som han også sagde, lå de jo i
"forhandling" med flere underleverandører (eller hvad vi skal vælge at kalde
dem)
Jeg krydser fingre for et produkt som Digital-Metaphor's ReportBuilder....


"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> wrote in message
news:v3NZ5.11975$72.196544@twister.sunsite.auc.dk...
> Lars Bargmann wrote in message <9185p3$1o$1@news.inet.tele.dk>...
>
> Jeg synes nu også det med printerfaciliteterne var temmelig...ydmygende
for
> produktet. Ingen egentlige printerfaciliteter, som der er idag f.eks med
> QuickRapport, men blot det sædvanlige printerobject...
>
> hilsen,
>
>
>



David A. D. Konrad (13-12-2000)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 13-12-00 17:14

Lars Bargmann wrote in message <91870p$6um$1@news.inet.tele.dk>...
>Ja, det var dog enormt skuffende, men som han også sagde, lå de jo i
>"forhandling" med flere underleverandører (eller hvad vi skal vælge at
kalde
>dem)
>Jeg krydser fingre for et produkt som Digital-Metaphor's ReportBuilder....
>

Akja - den gamle Piparti Pro

hilsen,




Thomas Due (14-12-2000)
Kommentar
Fra : Thomas Due


Dato : 14-12-00 08:23

Der er ikke nogen som tilfældigvis har et transkript af foredraget, eller
lignende for os stakler som
gerne ville have være med, men som blev forhindret?

Eller evt. et fyldigt referat.

Mvh
Thomas Due


"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> wrote in message
news:9fNZ5.11993$72.196644@twister.sunsite.auc.dk...
> Lars Bargmann wrote in message <91870p$6um$1@news.inet.tele.dk>...
> >Ja, det var dog enormt skuffende, men som han også sagde, lå de jo i
> >"forhandling" med flere underleverandører (eller hvad vi skal vælge at
> kalde
> >dem)
> >Jeg krydser fingre for et produkt som Digital-Metaphor's
ReportBuilder....
> >
>
> Akja - den gamle Piparti Pro
>
> hilsen,
>
>
>



Lars Bargmann (14-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Bargmann


Dato : 14-12-00 10:04

Der er ikke meget at sige om det.....

40 minutters gennemgang af Borlands visioner og mål og så videre...
Derefter en gennemgang af JBuilder 4 (damn, den er rå!!!!)
Så et hurtigt kig på Borlands gratis HandHeld-Express ting, til udvikling af
Palm-apps....
Derefter pause med kaffe osv...
Derefter et hurtigt kig på Kylix, hvor der ikke rigtigt blev afsløret noget
nyt....
Derefter et meget hurtigt kig på Delphi 6.....

I det hele taget bar hele seancen præg af, at være en gang reklame....
Men det var nu meget sjovt alligevel...



"Thomas Due" <noname@nowhere.net> wrote in message
news:919sc6$no0$1@news.inet.tele.dk...
> Der er ikke nogen som tilfældigvis har et transkript af foredraget, eller
> lignende for os stakler som
> gerne ville have være med, men som blev forhindret?
>
> Eller evt. et fyldigt referat.
>
> Mvh
> Thomas Due
>
>
> "David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> wrote in message
> news:9fNZ5.11993$72.196644@twister.sunsite.auc.dk...
> > Lars Bargmann wrote in message <91870p$6um$1@news.inet.tele.dk>...
> > >Ja, det var dog enormt skuffende, men som han også sagde, lå de jo i
> > >"forhandling" med flere underleverandører (eller hvad vi skal vælge at
> > kalde
> > >dem)
> > >Jeg krydser fingre for et produkt som Digital-Metaphor's
> ReportBuilder....
> > >
> >
> > Akja - den gamle Piparti Pro
> >
> > hilsen,
> >
> >
> >
>
>



N/A (14-12-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-12-00 10:10



Lars Bargmann (14-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Bargmann


Dato : 14-12-00 10:10

<snip>
[1] QuickReports er IMHO ikke særlig godt. Men det er det "bedste" der
findes
<snip>

Ååååh, gud, nej da....
Kig på www.Digital-metaphors.com
Deres ReportBuilder er for rå!!!!!!!!!




Nicolai Lang (14-12-2000)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 14-12-00 12:44

Hej Lars,

On Thu, 14 Dec 2000 10:10:20 +0100, "Lars Bargmann"
<lars.bargmann@mail.tele.dk> wrote:

>Kig på www.Digital-metaphors.com
>Deres ReportBuilder er for rå!!!!!!!!!

Det må jeg sige, dén havde jeg af en eller anden grund aldrig stødt på
endnu. Vi vil straks kigge nærmere på den.

Ellers har jeg brugt ReportSmith og Crystal Reports, men ingen af dem
impornerede synderligt til mine formål.

Tak!

- Nicolai

David A. D. Konrad (14-12-2000)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 14-12-00 15:34

Nicolai Lang wrote in message ...

>Også lidt pinligt at David ikke kunne finde ud af at skrive "uses
>printer" eller måske "uses QPrinter".
>
>Var det kun mig der lagde mærke til det?

Nej Eller at han ikke evnede at trykke F12 for at vise sourcekoden når
den hele tiden forsvandt bag formen i 6'eren...

hilsen,




Thomas P (15-12-2000)
Kommentar
Fra : Thomas P


Dato : 15-12-00 07:49

| Nej Eller at han ikke evnede at trykke F12 for at vise sourcekoden når
| den hele tiden forsvandt bag formen i 6'eren...

Måske kunne det have noget at gøre med at publikum skulle kunne se hvad han
lavede uden at blive forvirrede :)

- Thomas



David A. D. Konrad (15-12-2000)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 15-12-00 13:21

Thomas P wrote in message <91cese$ha8$1@news.inet.tele.dk>...
>| Nej Eller at han ikke evnede at trykke F12 for at vise sourcekoden
når
>| den hele tiden forsvandt bag formen i 6'eren...
>
>Måske kunne det have noget at gøre med at publikum skulle kunne se hvad han
>lavede uden at blive forvirrede :)

Naturligvis. Desværre var det en gentagen forteelse, der rent faktisk
generede foredraget...

hilsen,




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste