Automatisk optælling ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-04 11:09

Hej NG.

Jeg har en tabel i en dvd liste lavet vha.:

<TABLE ALIGN= CENTER BORDER=1>
<TR>
<TD>#</TD>
<TD>Dansk Titel</TD>
<TD>Original Titel</TD>
<TD>Special Edition</TD>
<TD>Region</TD>

</TR>
<TR>
<TD>1</TD>
<TD>

<b>
The Indiana Jones Special Collection
</b>
</a>
</TD>
<TD>The Indiana Jones Special Collection</TD>
<TD>Special Collection</TD>
<TD>Reg. 2</TD>
</TR>
</TABLE>

Kan jeg ikke lave noget ala "=A1+1" i excel så nummeret (1 i dette tilfælde)
automatisk genereres ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 10:25

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Hej NG.
> Kan jeg ikke lave noget ala "=A1+1" i excel så nummeret (1 i dette
tilfælde)
> automatisk genereres ?

Utroligt med alle de css tips etc. at ingen har gode råd til dette

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-06-04 10:45

Christian B. Andresen wrote:

> tilfælde)

> Utroligt med alle de css tips etc. at ingen har gode råd til dette

Der findes ikke noget der automatisk gøre det du ønsker.
Og du kan ikke bruge CSS til dette.
Du skal have fat i noget client- eller server-side scripting.

Hintzmann c",)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 11:09

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> wrote in message

> Der findes ikke noget der automatisk gøre det du ønsker.
> Og du kan ikke bruge CSS til dette.
> Du skal have fat i noget client- eller server-side scripting.

Hvad med noget java noget ?
Har du et forslag til en løsning ?

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-06-04 11:25

Christian B. Andresen wrote:

> Hvad med noget java noget ?
> Har du et forslag til en løsning ?

Java kræver at brugeren har installeret en java engine til sin browser,
så vil jeg hellere anbefale dig at du benytter javascript som er
indbygget i browseren.

Mit forslag er en serverside mæssig løsning, med det ved jeg ikke om du
har adgang til?

Hintzmann c",)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 11:26

> [...]
> indbygget i browseren.
>
> Mit forslag er en serverside mæssig løsning, med det ved jeg ikke om du

Hvordan finder jeg ud af det ?

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-06-04 11:46

Christian B. Andresen wrote:

> Hvordan finder jeg ud af det ?

På den server hvor hjemmesiden skal ligge har du adgang til serverside
script-sprog, såsom ASP, PHP m.fl. ?

Hintzmann c",)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-04 12:02

Christian B. Andresen skrev:

>Hvordan finder jeg ud af det ?

Hvis du ikke har andre muligheder, kan du lægge dette her frem i
en fil på serveren og kalde filen test.asp:

<%= "ASP er installeret og virker" %>

For at teste PHP gør du næsten det samme. Filen skal bare hedde
test.php:

<?= "PHP er installeret og virker" ?>

Når det er gjort, skriver du i din browser:

   <servernavn og sti til din hjemmeside>/test.asp

Så fortæller browseren om det virker.

Hvis du er ligeglad med om det er det ene eller det andet, så
vælg PHP. Det har en syntaks der svarer til de mest udbredte
sprog, og det er frit tilgængeligt.

--
Bertel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 12:29

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> <?= "PHP er installeret og virker" ?>
>
> Når det er gjort, skriver du i din browser:
>
> <servernavn og sti til din hjemmeside>/test.asp

Begge muligheder giver bare blank hvid skærm, så det betyder vel ingen ASP
eller PHP.

Mange tak for hjælpen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-04 12:40

Christian B. Andresen skrev:

>Begge muligheder giver bare blank hvid skærm, så det betyder vel ingen ASP
>eller PHP.

Ja.

--
Bertel