Kopi af ordrebekræftelse
Fra : Flemming Danielsen

Dato : 28-05-04 11:14

Hej

Jeg har følgende script:
<input type="hidden" name="subject" value="Bestilling fra
Xxxxxl.dk">
<input type="hidden" name="recipient" value="xxx@xxxxxxx.dk">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.xxxxxx.dk/thanku.htm">
<input type="hidden" name="retailer" value="xxxxxx.dk">
<input type="hidden" name="form_action" value="order">

Det kører perfekt, men jeg kunne godt tænke mig at i linien med
"recipient" blev kundens indtastede email adresse tilføjet,
således at denne får en kopi af ordrebekræftelsen. Jeg er ret
novice på området så det er sikkert yderst simpelt. Variablen som
gemmer kundens e-mail adresse hedder kort og kort email.

Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 28-05-04 21:51

> [...]
> <input type="hidden" name="retailer" value="xxxxxx.dk">
> <input type="hidden" name="form_action" value="order">

- Hvilket script??!

> [...]
> novice på området så det er sikkert yderst simpelt. Variablen som
> gemmer kundens e-mail adresse hedder kort og kort email.

Tænker du på at du i JavaScript har en variabel ved navn "email", hvilken du
gerne vil indsætte værdien af i input-elementet ved navn "recipient"?
Erstat "bestillingsformular" med navnet på din form:

<script>
document.bestillingsformular.recipient.value = email;
</script>

- Eller er det en anden variabel eller hvad?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Flemming Danielsen

Dato : 02-06-04 16:23

> [...]
> document.bestillingsformular.recipient.value = email;
> </script>
>
> - Eller er det en anden variabel eller hvad?

Undskyld, det var min formulering. Kundens email hedder i mit script "email"
Denne værdi skal jeg på en eller anden måde have tilføjet i linien:
input type="hidden" name="recipient" value="xxx@xxxxxxx.dk">
hvor adressen med xxx@xxxxx.dk er min e-mail adresse. Så skal jeg bare have
kunden til at få en kopi af den mail. Havde det været outlook skrev man jo bare
";" og så de efterfølgende emailadresser.

Ja, jeg er nybegynder

Nu er kundens e-mail en variabel (email) og den kan jeg vel ikke bare
umiddelbart tilføje i den linie ?

Har prøvet at skrive nedenstående ind, men mit script ignorerer det

<script>
document.order.recipient.value = email;
</script>

Jeg har lagt hele hele ordrescriptet ind her:
www.thedukes.dk

Så er det bare at vælge "Vis kilde"

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 03-06-04 13:56

> [...]
bare
> ";" og så de efterfølgende emailadresser.

Okay, på den måde

> Nu er kundens e-mail en variabel (email) og den kan jeg vel ikke bare
> umiddelbart tilføje i den linie ?

Jo, det kan du sagtens gøre.

> Har prøvet at skrive nedenstående ind, men mit script ignorerer det
>
> <script>
> document.order.recipient.value = email;
> </script>

Her sætter du recipient-feltets værdi til at indholdet af variablen email.
Men du ville jo gerne tilføje en mail-adresse, ikke sandt?
Så sætter du indholdet til at være indholdet plus det nye sådan:
document.ordrer.recipient.value = document.ordrer.recipient.value + "(mere
indhold)";
eller bare
document.ordrer.recipient.value += "(mere indhold)";

Så kan du erstatte "(mere indhold)" med e-mailadressen, som brugeren angiver
i feltet "email":

document.ordrer.recipient.value += ";"+document.ordrer.email.value;

> Jeg har lagt hele hele ordrescriptet ind her:
> www.thedukes.dk

Den HTML-kode ser mig noget underlig ud!!
Prøv at få det ordnet

MVH Jonas (aka Juke)