Hjælp til afvikling af flash på hjemmeside~
Fra : Annette

Dato : 28-05-04 08:56

Hej,
Jeg er i fasen hvor jeg tester min hjemmeside via min host, men har
problemer med at få mine swish filer til at linke til diverse html-filer.
Når jeg tester fra egen maskine er der ingen problemer.

Håber på at nogle kan afklare dette for mig, og evt. gi' et forslag til
hvordan jeg løser problemet.

På forhånd tak :)

Link til hjemmesiden: http://users.cybercity.dk/~dsl30435/ Som det ses på
siden, så viker flash-filen i toppen og menuknapperne (alt lavet med swish)
uden problemer.

Med venlig hilsen
Annette

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-05-04 09:12

Annette skrev:

> Jeg er i fasen hvor jeg tester min hjemmeside via min host,
> men har problemer med at få mine swish filer til at linke til
> diverse html-filer. Når jeg tester fra egen maskine er der
> ingen problemer.

Du har tilsyneladende glemt at oploade de html-filer du linker til.

> Link til hjemmesiden: http://users.cybercity.dk/~dsl30435/ Som
> det ses på siden, så viker flash-filen i toppen og
> menuknapperne (alt lavet med swish) uden problemer.

En lille kommentar. Det er i mine øjne forvirrende når man ikke kan
klikke på teksten i menuerne. Det virker også som lidt overkill når
du bruger flash til at lave en billedudskiftning ved mouseover -
det kan gøres ganske enkelt med javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Annette

Dato : 28-05-04 10:14

Jeg har ikke glemt at uploade filerne.. har tjekket

Hvad mener du med ikke at kunne klikke på teksten, det er da det man kan
eller også misforstår jeg det du skriver...

/Annette

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-05-04 11:45

Annette skrev:

> Jeg har ikke glemt at uploade filerne.. har tjekket

Har filnavnene en anden fordeling af store og små bogstaver end de
links du laver til dem? På mange servere er der forskel på
kontakt.html og Kontakt.html.

Se evt. siden her: <http://html-faq.dk/1016.asp>.

> Hvad mener du med ikke at kunne klikke på teksten, det er da
> det man kan eller også misforstår jeg det du skriver...

I mine browsere kan man kun linke til en ny side ved at klikke på
blomsterikonet. Når man holder musen ind over et blomsterikon
skifter billedet, og teksten ved siden af farves gul. Men der sker
ikke noget hvis man klikker på teksten.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen