|
| Tele2ADSL opgradering Fra : Thomas VJ |
Dato : 27-05-04 16:48 |
|
Hejsa,
Jeg har valgt at opgradere min linje jvnf. de nuværende tilbud hos
Tele2ADSL.
Opgraderingen skulle så ske inden 6 uger, og jeg har 2 ugers opsigelse fra
den dato jeg bestilte opgraderingen.
Yderligere binder jeg mig så i en ny periode på seks måneder.
Pr. telefonisk henvendelse til tele2 support fik jeg at vide at de seks uger
skyldes at opgraderingen skal igennem TDC på samme vis som når man bestiller
en ny linje.
Er der nogen her der ved om det er sandt at opgraderingen af linjen skal
igennem TDC?
Man kunne jo nemt mistænke Tele2 for at trække opgraderingen så langt som
muligt for lige at binde mig en måned mere...
Ikke at det piner mig at være bundet yderligere seks måneder - jeg har
såmænd været ganske godt tilfreds med forbindelsen indtil videre - specielt
i forhold til prisen - jeg gider bare ikke fyldes med en historie fra de
varme lande...
mvh,
Thomas VJ
--
dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser.
| |
Thomas VJ (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Thomas VJ |
Dato : 27-05-04 16:53 |
|
"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:B4otc.4568$EK1.3281@news.get2net.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg har valgt at opgradere min linje jvnf. de nuværende tilbud hos
> Tele2ADSL.
> Opgraderingen skulle så ske inden 6 uger, og jeg har 2 ugers opsigelse fra
> den dato jeg bestilte opgraderingen.
Der skulle selvfølgelig stå fortrydelsesret og ikke opsigelse...
mvh
Thomas
| |
Soeren Nielsen (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Soeren Nielsen |
Dato : 27-05-04 17:39 |
|
Thomas VJ wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg har valgt at opgradere min linje jvnf. de nuværende tilbud hos
> Tele2ADSL.
> Opgraderingen skulle så ske inden 6 uger, og jeg har 2 ugers
> opsigelse fra den dato jeg bestilte opgraderingen.
> Yderligere binder jeg mig så i en ny periode på seks måneder.
> Pr. telefonisk henvendelse til tele2 support fik jeg at vide at de
> seks uger skyldes at opgraderingen skal igennem TDC på samme vis som
> når man bestiller en ny linje.
> Er der nogen her der ved om det er sandt at opgraderingen af linjen
> skal igennem TDC?
> Man kunne jo nemt mistænke Tele2 for at trække opgraderingen så langt
> som muligt for lige at binde mig en måned mere...
Hvilket dog ikke passer godt med at nye kunder også skal vente i ca 4-6
uger inden en ADSL linie kan blive oprettet
Venter stadig, kun 12 dage tilbage
--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk
Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den
| |
Thomas VJ (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Thomas VJ |
Dato : 27-05-04 19:11 |
|
"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40b6180f$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Thomas VJ wrote:
> > Hejsa,
> >
> > Man kunne jo nemt mistænke Tele2 for at trække opgraderingen så langt
> > som muligt for lige at binde mig en måned mere...
>
> Hvilket dog ikke passer godt med at nye kunder også skal vente i ca 4-6
> uger inden en ADSL linie kan blive oprettet
>
Dette er jo vilkårene i aftalen mellem TDC og de forskellige andre udbydere,
som tilbyder ADSL via TDC's kobber.
Hvordan telestyrelsen overhovedet kan godkende dette fatter jeg ikke!
Spørgsmålet er om TDC også har en finger med i spillet ved opgraderinger?
mvh,
Thomas
| |
Peter Anskjær (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter Anskjær |
Dato : 27-05-04 19:27 |
|
"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:uaqtc.5953$w%7.882@news.get2net.dk...
>
> "Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40b6180f$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Thomas VJ wrote:
> > > Hejsa,
> > >
> > > Man kunne jo nemt mistænke Tele2 for at trække opgraderingen så langt
> > > som muligt for lige at binde mig en måned mere...
> >
> > Hvilket dog ikke passer godt med at nye kunder også skal vente i ca 4-6
> > uger inden en ADSL linie kan blive oprettet
> >
> Dette er jo vilkårene i aftalen mellem TDC og de forskellige andre
udbydere,
> som tilbyder ADSL via TDC's kobber.
> Hvordan telestyrelsen overhovedet kan godkende dette fatter jeg ikke!
>
> Spørgsmålet er om TDC også har en finger med i spillet ved opgraderinger?
>
Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg ventede nu også 5 uger på at tdc
skulle oprette min adsl, og det er altså tdc selv der er udbyder. Så den der
med at tdc sylter andres kunder tror jeg nu ikke så meget på, jeg tror de
tager dem i rækkefølge, tdc-kunde eller ej, som de er forpligtet til.
Mvh
Peter
| |
Muldeberg (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Muldeberg |
Dato : 27-05-04 20:10 |
|
> Hvilket dog ikke passer godt med at nye kunder også skal vente i ca 4-6
> uger inden en ADSL linie kan blive oprettet
>
> Venter stadig, kun 12 dage tilbage
>
Tænk, hos mig går der gns 12 timer, men jeg har så heller ikke Tele2 ADSL
men Cyber City
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk
| |
Tanja (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Tanja |
Dato : 27-05-04 20:57 |
|
On Thu, 27 May 2004 14:10:16 -0500, Muldeberg <nothing@heree.com>
wrote:
>> Hvilket dog ikke passer godt med at nye kunder også skal vente i ca 4-6
>> uger inden en ADSL linie kan blive oprettet
>>
>> Venter stadig, kun 12 dage tilbage
>>
>
>Tænk, hos mig går der gns 12 timer, men jeg har så heller ikke Tele2 ADSL
>men Cyber City
Hos Tiscali kan de klare en opgradering på under 5 minutter
--
Tanja
| |
Morten Davidsen (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 27-05-04 21:11 |
|
"Tanja" <tanja@biatch.invalid> skrev i en meddelelse
news:e0icb09l2rqinc70ic9i5t593lldeh7to3@4ax.com...
> Hos Tiscali kan de klare en opgradering på under 5 minutter
Det kan de også hos Cybercity ... du kan endda selv gøre det i en
kortere periode .. > http://www.cybercity.dk/boost
/MD
| |
René (27-05-2004)
| Kommentar Fra : René |
Dato : 27-05-04 21:53 |
|
On Thu, 27 May 2004 22:10:42 +0200, Morten Davidsen wrote:
>"Tanja" <tanja@biatch.invalid> skrev i en meddelelse
>news:e0icb09l2rqinc70ic9i5t593lldeh7to3@4ax.com...
>
>> Hos Tiscali kan de klare en opgradering på under 5 minutter
>Det kan de også hos Cybercity ... du kan endda selv gøre det i en
>kortere periode .. > http://www.cybercity.dk/boost
Det behøver ikke kun at være i kortere periode. man kan bare ringe til
dem eller skrive til dem og de laver opgraderingen med det samme.
Hilsen René
| |
Morten Davidsen (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 27-05-04 22:16 |
|
"René" <renems@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:l6lcb0hjjor1lgrg5lb330hbs7fpbirpl6@4ax.com...
> Det behøver ikke kun at være i kortere periode. man kan bare ringe til
> dem eller skrive til dem og de laver opgraderingen med det samme.
Jepz .. i know .. var bare en argumentation for at der ikke var nogen
teknisk hindring for at ændre det med det samme (hos Cybercity ihvertfald)
...
/MD
| |
Muldeberg (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Muldeberg |
Dato : 28-05-04 12:57 |
|
"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in
news:40b64b48$0$3050$14726298@news.sunsite.dk:
> "Tanja" <tanja@biatch.invalid> skrev i en meddelelse
> news:e0icb09l2rqinc70ic9i5t593lldeh7to3@4ax.com...
>
>> Hos Tiscali kan de klare en opgradering på under 5 minutter
> Det kan de også hos Cybercity ... du kan endda selv gøre det i en
> kortere periode .. > http://www.cybercity.dk/boost
>
> /MD
>
>
>
Nå nu ikke længere 12 timer ?
Det stod bare i de papirer jeg fik dengang.
Jammen så er der jo gået "Fakta" i dem (det tager kun 5 min)
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk
| |
Thomas VJ (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Thomas VJ |
Dato : 27-05-04 23:34 |
|
<klip>
> >Tænk, hos mig går der gns 12 timer, men jeg har så heller ikke Tele2 ADSL
> >men Cyber City
>
> Hos Tiscali kan de klare en opgradering på under 5 minutter
>
Tiscali er jeg så helt færdig med efter at de truede med at sende mig til
inkasso vedr. to webhoteller, som jeg _havde_ opsagt.
Tiscali leverer OK kvalitet og service så længe man bliver i deres stald.
Men for at vende tilbage til tråden så benytter både Tiscali og CyberCity
TDC' kobber i samme stil som Tele2, ikke?
Tele 2 skal bare bruge et sted mellem 80 og 12000 gange så lang tid på en
opgradering i forhold til henholdsvis CyberCity og Tiscali!
Det er da også lidt besynderligt at Tele2 ikke vil have flere kroner op af
kundernes lomme så hurtigt som muligt...
mvh,
Thomas
| |
Morten Davidsen (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 28-05-04 00:25 |
|
"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:E1utc.8152$156.774@news.get2net.dk...
> Men for at vende tilbage til tråden så benytter både Tiscali og CyberCity
> TDC' kobber i samme stil som Tele2, ikke?
Hmm .. ja og nej ...
De bruger alle sammen TDC's kobber, men ikke lige i samme stil.
Tele 2 videresælger udelukkende TDC's ADSL løsning. Dvs. man får ADSL modem
o.s.v. fra TDC og det kobles op på en TDC Central ..
Tiscali har visse steder eget udstyr på centralerne, men benytter desværre
også mere og mere videresalgsløsningen fra TDC ... og er vidst begyndt at
fortælle deres kunder på rå kobber uden fastnet-telefon at det ikke længere
kan lade sig gøre, da det kræver fastnet. <-- nogen der kan bekræfte
omfanget af det?
Cybercity har egne centraler de fleste steder ... og i de tilfælde hvor de
ikke har, lejer de sig ind på TDC's central .. men benytter stadig eget
udstyr hos kunden.
Håber det var svar nok ...
/MD
| |
Kasper Mejlgaard (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Kasper Mejlgaard |
Dato : 28-05-04 14:27 |
|
It seems Morten Davidsen wrote:
> Cybercity har egne centraler de fleste steder ... og i de tilfælde hvor de
> ikke har, lejer de sig ind på TDC's central .. men benytter stadig eget
> udstyr hos kunden.
Men vi tilbyder nu boost på alle vores linier uanset hvordan de er
produceret... altså også på linier produceret på BSA.
--
Kasper Mejlgaard, CC
| |
Morten Davidsen (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 28-05-04 21:06 |
|
"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncbefgt.1cf6.nntpspam1@savage.chaos.dk...
> Men vi tilbyder nu boost på alle vores linier uanset hvordan de er
> produceret... altså også på linier produceret på BSA.
Sandt .. og en vigtig pointe! ...
Endnu engang bare argumentationen i henhold til denne diskussion at der
ihvertfald ikke hos CC ligger nogen teknisk hindring for at opgradere folk
med det samme. Om dette så også er tilfældet for Tele 2, som dette indlæg
handler, skal jeg ikke kunne sige.
/MD
| |
Knud (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 28-05-04 06:29 |
|
Hej
Jeg tror ikke helt på at TDC er skyld i forsinkelsen.
Mig bekendt er de fleste linier som Tele2 sælger en 2048/512 TDC linie
som Tele2 så sætter en "traffic shaper" på afhængig af hvad kunden
bestiller, den styrer Tele2 selv, hvorimod selve ADSL linie hastigheden
styrer TDC.
Traffic shaperen skulle iøvrigt være ansvarlig for den lidt besynderlige
stop/go upload rate hos Tele2.
Knud
Thomas VJ wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg har valgt at opgradere min linje jvnf. de nuværende tilbud hos
> Tele2ADSL.
> Opgraderingen skulle så ske inden 6 uger, og jeg har 2 ugers opsigelse fra
> den dato jeg bestilte opgraderingen.
> Yderligere binder jeg mig så i en ny periode på seks måneder.
> Pr. telefonisk henvendelse til tele2 support fik jeg at vide at de seks uger
> skyldes at opgraderingen skal igennem TDC på samme vis som når man bestiller
> en ny linje.
> Er der nogen her der ved om det er sandt at opgraderingen af linjen skal
> igennem TDC?
> Man kunne jo nemt mistænke Tele2 for at trække opgraderingen så langt som
> muligt for lige at binde mig en måned mere...
> Ikke at det piner mig at være bundet yderligere seks måneder - jeg har
> såmænd været ganske godt tilfreds med forbindelsen indtil videre - specielt
> i forhold til prisen - jeg gider bare ikke fyldes med en historie fra de
> varme lande...
>
> mvh,
> Thomas VJ
>
> --
> dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser.
>
>
| |
Peter Tønnesen (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter Tønnesen |
Dato : 28-05-04 12:48 |
|
"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:B4otc.4568$EK1.3281@news.get2net.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg har valgt at opgradere min linje jvnf. de nuværende tilbud hos
> Tele2ADSL.
> Opgraderingen skulle så ske inden 6 uger, og jeg har 2 ugers opsigelse fra
> den dato jeg bestilte opgraderingen.
> Yderligere binder jeg mig så i en ny periode på seks måneder.
> Pr. telefonisk henvendelse til tele2 support fik jeg at vide at de seks
uger
> skyldes at opgraderingen skal igennem TDC på samme vis som når man
bestiller
> en ny linje.
> Er der nogen her der ved om det er sandt at opgraderingen af linjen skal
> igennem TDC?
> Man kunne jo nemt mistænke Tele2 for at trække opgraderingen så langt som
> muligt for lige at binde mig en måned mere...
> Ikke at det piner mig at være bundet yderligere seks måneder - jeg har
> såmænd været ganske godt tilfreds med forbindelsen indtil videre -
specielt
> i forhold til prisen - jeg gider bare ikke fyldes med en historie fra de
> varme lande...
Jeg tror du har ret i det sidste du skriver. Det er ligesom dengang de
prøvede at sælge mig et telefon abonnement nede på storetorv i Århus "Jamen,
Tele2 er skam et datterselskab af TDC" hvilket jeg ikke helt kunne få til at
passe. Jeg fik selvfølgelig "sælgerens" navn og navn på hans chef og sendte
et brev, men fik aldrig svar. Fandt da efterfølgende ud af at jeg ikke var
den eneste som var blevet informeret helt hen i skoven, det kan flere
avisoverskirfter og tv-programmer jo vidne om.
Men, lad os slå det fast med det samme. Tele2 er et selskab for sig! Eller,
prøver ihvertfalde på at være et "selskab".
En hastighedsopgradering er et tryk på en knap og kan umuligt tage 6 uger. I
så fald, synes jeg de skulle få gennemgået deres procedurer og visiteringer
eller finde et andet erhverv som de har forstand på. Synes det er utroligt
tyndt at de gemmer sig bag TDC hver gang de skal forsvare sig.
Jeg synes da ydermere det er frækt at indlægge folk i ydeligere 6 måneder
pga. af et tilbud, men det står jo selvfølgelig en frit for at benytte
tilbudet, men har du aligevel tænkt at blive hos dem i længere tid, så er
det selvfølgelig ikke det store problem og sikkert et ganske ok tilbud.
Men 6 uger? tsk tsk...
VH
Peter
| |
Jacob Vind (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Vind |
Dato : 28-05-04 14:43 |
|
Peter Tønnesen wrote:
> Men, lad os slå det fast med det samme. Tele2 er et selskab for sig! Eller,
> prøver ihvertfalde på at være et "selskab".
>
> En hastighedsopgradering er et tryk på en knap og kan umuligt tage 6 uger. I
> så fald, synes jeg de skulle få gennemgået deres procedurer og visiteringer
> eller finde et andet erhverv som de har forstand på.
Når nu du er ansat hos TDC så synes jeg du skal holde lav profil med at
udtale dig om andre teleselskaber! Tele2 er trods alt en af Jeres
største kunder!
> Synes det er utroligt
> tyndt at de gemmer sig bag TDC hver gang de skal forsvare sig.
Jeg ser ikke nogen officiel udmelding om dette nogen steder. Jeg tror
det er en supporter der har fået noget galt i halsen, det er jo set før
/Jacob.
--
Som er ansat hos UNI2 der bl.a. driver forskellige services for Tele2.
| |
Peter Tønnesen (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter Tønnesen |
Dato : 28-05-04 15:34 |
|
"Jacob Vind" <news@kabalen.dk> skrev i en meddelelse
news:BlHtc.7001$2O1.3963@news.get2net.dk...
> Peter Tønnesen wrote:
>
>
> > Men, lad os slå det fast med det samme. Tele2 er et selskab for sig!
Eller,
> > prøver ihvertfalde på at være et "selskab".
> >
> > En hastighedsopgradering er et tryk på en knap og kan umuligt tage 6
uger. I
> > så fald, synes jeg de skulle få gennemgået deres procedurer og
visiteringer
> > eller finde et andet erhverv som de har forstand på.
>
>
> Når nu du er ansat hos TDC så synes jeg du skal holde lav profil med at
> udtale dig om andre teleselskaber! Tele2 er trods alt en af Jeres
> største kunder!
Uden at vide det, så er jeg ret sikker på at TDC ville overleve uden Tele2
på banen. Så må Tele2 jo finde en anden at leje kobber af? Og jeg udtaler
mig ud fra personlige synspunkter og ikke TDC, det skulle jeg have
præciseret. Uanset hvad, så har jeg en mening om andre selskaber ligesom
alle andre
> > Synes det er utroligt
> > tyndt at de gemmer sig bag TDC hver gang de skal forsvare sig.
>
> Jeg ser ikke nogen officiel udmelding om dette nogen steder. Jeg tror
> det er en supporter der har fået noget galt i halsen, det er jo set før
>
Ja, helt sikkert. Der kan jo ske fejl for enhver, men står man som en
virksomheds ansigt udadtil og skal sælge et produkt, så hjælper det helt
sikkert at vide hvad man snakker om. Men igen, fejl sker for enhver. Men
lige netop denne fejl synes jeg var ret fatal
VH
Peter
Jeg udtaler mig på vegne af mig selv og ikke TDC
| |
Ironi (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Ironi |
Dato : 28-05-04 21:23 |
|
"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse
news:40b74df0$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg udtaler mig på vegne af mig selv og ikke TDC
Ja, sikkert!
| |
Morten Davidsen (29-05-2004)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 29-05-04 00:14 |
|
"Ironi" <@> skrev i en meddelelse
news:40b79f89$0$216$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:40b74df0$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > Jeg udtaler mig på vegne af mig selv og ikke TDC
>
> Ja, sikkert!
Hvad er nu det for en latterlig bemærkning?
Folk her i gruppen burde være taknemmelige over at der rent faktisk er nogen
som har en baggrundsviden vedr. "dk.internet.udbydere.xdsl" som udtaler sig
i gruppen....
Og jeg undskylder hvis din smiley var ment på en humoristisk måde .. så kan
du se bort fra ovenstående ..
/MD
| |
|
|