radiospot på hjemmeside
Fra : Stonefox

Dato : 27-05-04 15:05

Hvordan ligger jeg en radiospot ud på internettet. ?
Tanken er at lave en link, som ved klik afspiller lydfilen.

Hvilke format skal lydfilen være i for at den kan afvikles direkte i browseren ?

Hvordan skal min URL se ud ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-05-04 18:16

stonefox58@hotmail.com (Stonefox) wrote in

> Hvilke format skal lydfilen være i for at den kan afvikles
> direkte i browseren ?

Det kommer an på hvilken browser der skal vise siden.

En wav fil kan du nok være rimelig sikker på kan spilles i de fleste
browsere - men den fylder ganske meget.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-05-04 19:16

Henrik Stidsen skrev:

> En wav fil kan du nok være rimelig sikker på kan spilles i de
> fleste browsere - men den fylder ganske meget.

Hm - er wav ikke et windows-format? Hvor godt er det understøttet
på andre platforme?

Jeg vil foreslå mp3 eller måske realplayer. I begge tilfælde bare
med et link til selve lydfilen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Epstein

Dato : 27-05-04 21:53

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hm - er wav ikke et windows-format? Hvor godt er det understøttet
> på andre platforme?

wav er et windows format...

> Jeg vil foreslå mp3 eller måske realplayer. I begge tilfælde bare
> med et link til selve lydfilen.

Hvis det skal være live radio, skal han vel benytte et program til at
streame det med... Jeg ville foreslå VLC (http://videolan.org)

/Christian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-05-04 22:07

Christian Epstein skrev:

> Hvis det skal være live radio, skal han vel benytte et program
> til at streame det med... Jeg ville foreslå VLC

Så vidt jeg kan se af det oprindelige indlæg, er der tale om et
fast indslag - men afhængig af længden kan streaming stadig være
relevant.

Husk i øvrigt at der formentlig skal cleares rettigheder til
radioindslaget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen