Skabelon til indtastning af rapporter. Hvo~
Fra : Peter Andersen

Dato : 25-05-04 23:56

Til de alvidende

Skal lave en skabelon, så man hurtigt kan indtaste en række rapporter.
Har lavet et dokument i word og tænkte man kunne indsætte
formularfelter, så man hurtigt kan springe videre til næste
indtastningsfelt uden at ændre i det andet tekst. Problemet er bare,
at når der indtastet, så flytter den rundt på det efterfølgende tekst
på linjen. Og den gør den selvom jeg beskytter dokumentet og kun
tillader at jeg kan udfylde formularfelter. Hvorfor gør den det og
hvordan forhindrer jeg den i ikke at rykke rund på teksten, når jeg
udfylder mine formularfelter?

Mvh

Peter Lund Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-05-04 22:30

"Peter Andersen" <plandersen@OSAMABINLADENyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tillader at jeg kan udfylde formularfelter. Hvorfor gør den det og
> hvordan forhindrer jeg den i ikke at rykke rund på teksten, når jeg

Hvis du umiddelbart efter et formularfelt indsætter noget fast tekst, så er
denne tekst jo nødt til at flytte sig, alt efter hvor mange tegn du taster i
dit formularfelt.
Jeg løser normalt problemet ved at indsætte både formularfelter og fast
tekst i tabeller, hvor man så kan låse tabellen, således at man ikke kan
overskride tabellens grænser. Dernæst har man også den mulighed, at man i et
formularfelt kan sætte en begrænsning på, hvor mange tegn der må stå i
feltet. Egenskaberne for formularfeltet kan fåes frem ved at dobbeltklikke
på feltet, mens det ikke er beskyttet.
Men denne metode forhindrer ikke den efterfølgende tekst i at flytte sig.
Hvis man f.eks. laver et felt med 10 tegn som maximum så vil den
efterfølgende tekst altid tilpasse sig det antal tegn, som man rent faktisk
skriver.
Det er jo også praktisk, hvis man på udskriften ikke er interesseret i, at
man kan se, at noget af teksten stammer fra felterne, men upraktisk hvis den
faste tekst altid skal stå samme sted. Der er tabellen eminent.

Kurt