Forhindre at websider ændrer størrelse på ~
Fra : Jacob K.

Dato : 25-05-04 10:46

Hej med jer.

Jeg *hader* hjemmesider der vil lave om på min browser-opsætning!
Hvordan forhindrer jeg at en hjemmeside laver størrelsen på
browservinduet anderledes end jeg har selv har sat det op til?

Jeg bruger IE 6.0, og jeg kan *ikke* bare bruge en anden browser, hvor
gerne jeg end ville...

Vh. Jacob K.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-05-04 11:09

Jacob K. skrev:

> Jeg *hader* hjemmesider der vil lave om på min
> browser-opsætning!

Det forstår jeg udmærket.

> Hvordan forhindrer jeg at en hjemmeside
> laver størrelsen på browservinduet anderledes end jeg har selv
> har sat det op til?

Du kan slå javascript (i MS-terminologi "active scripting") fra.
Indstillingen er gemt her:

Funktioner (menu) => Internetindstillinger => Sikkerhed (faneblad)
=> Brugerdefineret niveau => Script (nederst).

Desværre kan man - så vidt jeg ved - kun slå javascript helt fra. I
andre browsere kan man blokere specifikt for diverse uønskede
scriptfunktioner (fx ændre på vinduesstørrelse eller -position,
pille ved teksten i statusbar, pille ved højrekliksmenuen mv.)

> Jeg bruger IE 6.0, og jeg kan *ikke* bare bruge en anden
> browser, hvor gerne jeg end ville...

O.k. Som nævnt begrænser det mulighederne for at "fintune"
javascripttilladelser en del. Det er dog muligt at der er
tillægsprogrammer til IE der kan blokere for visse typer javascript
uden at blokere for alt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob K.

Dato : 27-05-04 09:47

Hej igen.

> [...]
> scriptfunktioner (fx ændre på vinduesstørrelse eller -position,
> pille ved teksten i statusbar, pille ved højrekliksmenuen mv.)

Mange tak for svaret, Jens. Desværre viser det sig at jeg ikke har
mulighed for at ændre på disse indstillinger. -Af sikkerhedshensyn er
det ikke tilladt at gøre dette på min arbejdsplads.
Så det ser ud til at jeg må leve med det.

Kh. Jacob K.