ssh
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 25-05-04 10:23

Hej

er det muligt at få min ssh-server til at skifte sin ssh v.2 nøgle en gang i
døgnet ?

Jacob

Fra : Troels Arvin

Dato : 25-05-04 10:25

On Tue, 25 May 2004 11:23:21 +0200, Jacob d'Andrade wrote:

> er det muligt at få min ssh-server til at skifte sin ssh v.2 nøgle en
> gang i døgnet ?

Man kan alverdens med shell-scripts og et cron-job. Men hvorfor i alverden
vil du dog det?

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 25-05-04 10:28

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Man kan alverdens med shell-scripts og et cron-job. Men hvorfor i alverden
> vil du dog det?
Ikke den store grund, men nogle gange har jeg på fornemmelsen at der er
nogen der laver noget de ikke bør lave...

jacob

Fra : Troels Arvin

Dato : 25-05-04 10:34

On Tue, 25 May 2004 11:27:47 +0200, Jacob d'Andrade wrote:

> nogle gange har jeg på fornemmelsen at der er
> nogen der laver noget de ikke bør lave...

Det er svært for mig at se, hvorledes ændring af ssh-dæmonens nøgler
skulle kunne være en fordel. Det vil i bedste fald blive en ulempe, fordi
du som bruger da igen og igen skal tage stilling til, om du vil acceptere
serverens nye offentlige nøgle.

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 25-05-04 10:42

> [...]
> du som bruger da igen og igen skal tage stilling til, om du vil acceptere

nej det er selvfølgelig rigtigt...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-05-04 14:47

"Jacob d'Andrade" <thezub@ANTISPAMthezub.dk> writes:

>Ikke den store grund, men nogle gange har jeg på fornemmelsen at der er
>nogen der laver noget de ikke bør lave...

Det svarer lidt til at udskifte skruerne i dørkarmen, fordi man
er bange for, at nogen har en kopi af nøglen til døren.

Hvorfor ikke tage fat om problemets rod og finde ud af, om deder
"nogen" gør noget, de ikke må?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Alex Holst