Problemer med cookies
Fra : Finn I

Dato : 24-05-04 22:03

Der er flere sider jeg ikke kan besøge men får noget i retning af følgende
fejlmeddelelse:

"Din browser accepterer ikke midlertidige cookies - så vor side vil ikke
fungere korrekt - ændre denne indstilling i din browser og prøv igen "
"Din webläsare stödjer inte cookies, eller också är cookies avstängda.
Cookies krävs för att denna sida ska fungera.

Jeg syntes ellers jeg har sat alle sikkerheds indstillinger til lav eller
slået helt fra men lige meget hjælper det. Hvad er det jeg skal rette til?
Jeg har også fulgt instruktioner om hvordan man slår dem til men lige lidt
hjælper det.

Et par eksempler er siderne http://www.bj-trading.dk og http://www.brodit.se

Finn I

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-04 22:12

Finn I skrev:

> Der er flere sider jeg ikke kan besøge men får noget i retning
> af følgende fejlmeddelelse:

Hvilken browser benytter du?

Har du installeret firewall eller proxy mellem din browser og
nettet?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Finn I

Dato : 24-05-04 22:21

> Hvilken browser benytter du?
Sorry Det er IE 6

> Har du installeret firewall eller proxy mellem din browser og
> nettet?
Der er en softwarefirewall (EZ firewall) men det hjælper ikke at slå den
fra - slukke helt for programmet.
Der er ingen Proxy

Finn I

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-04 23:01

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev :

>Sorry Det er IE 6

Prøv at kig i Funktioner => Internetindstillinger => Beskyttelse
af personlige oplysninger.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Finn I

Dato : 24-05-04 23:21

> Prøv at kig i Funktioner => Internetindstillinger => Beskyttelse
> af personlige oplysninger.

Der har jeg lige prøvet at tilføje Brodit.se. Det hjalp ingenting
MEN hvis jeg lukker min firewall ned samtidig virker det...??

Det prøver jeg lige at arbejde lidt med - tak.

Finn I

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 00:12

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også fulgt instruktioner om hvordan man slår dem til men lige lidt

Begge sider åbner korrekt hos mig.

Principielt holder jeg mig helt væk fra sider, der ikke akcepterer adgang
uden at sætte en cookie. I det fleste tilfælde er formålet alene at
kortlægge din færden på den pågældende hjemmeside ved gentagne besøg og
mange gange under påstanden om privacy, og at det kun er for at bedre kunne
"gelejde" dig hen på de sider, der interesserer dig mest. Pladder.

Min færden på de forskellige internetsider rager ikke nogen og skal ikke
anvendes i markedsmæssige formål.

Følgelig er min PC opsat til at slette alle cookies ved nedlukning. Så har
de forskellige kun en halv vind, og det er markedsmæssigt ikke meget værd så
meget desto mere, at næste gang du kommer der, så må de "starte" helt forfra
med dig.
Karsten H. Jensen

Fra : Lars Raaby

Dato : 25-05-04 09:12

KHJ skrev bl.a.:
> [...]
> markedsmæssigt ikke meget værd så meget desto mere, at næste
> gang du kommer der, så må de "starte" helt forfra med dig.

Sådan har jeg det også.

--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.