Størrelse på homedirs
Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-05-04 21:23

Hej,

Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med et lille script. Jeg ønsker
at få en liste over størrelsen på mine brugeres /home dirs.

Jeg har lige siddet og bøvlet lidt uden held med du.

Måske en venlig sjæl kunne hjælpe

--
Steffan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-05-04 21:28

"Steffan S. Fallesen" <ssf-remove.this.please@servage.com> writes:

> Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med et lille script. Jeg
> ønsker at få en liste over størrelsen på mine brugeres /home dirs.

du -ms /home/*

--
Jacob - www.bunk.cc
Do not believe in miracles -- rely on them.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-05-04 21:51

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> du -ms /home/*

Tak for dit svar. Desværre får jeg blot:
-bash: /usr/bin/du: Argument list too long

Der er en del brugere på systemet.

--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-04 19:46

Steffan S. Fallesen skrev:

> Tak for dit svar. Desværre får jeg blot:
> -bash: /usr/bin/du: Argument list too long
> Der er en del brugere på systemet.

Må man spørge hvor mange der er siden din giver sådan en fejl?
Jeg er bare nøsgærig,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 26-05-04 09:59

Ivar Madsen wrote:

> Må man spørge hvor mange der er siden din giver sådan en fejl?
> Jeg er bare nøsgærig,,,

Naturligvis. Der er knap 30.000 på systemet - så det er en del.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-05-04 13:17

> Tak for dit svar. Desværre får jeg blot:
> -bash: /usr/bin/du: Argument list too long
>
> Der er en del brugere på systemet.

Virker flg.?

find /home -type d -prune | xargs du -ms

eller evt.

find /home -type d -prune -print0 | xargs --null du -ms

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : bvm

Dato : 24-05-04 21:31

Steffan S. Fallesen wrote:
> [...]
> at få en liste over størrelsen på mine brugeres /home dirs.
>
> Jeg har lige siddet og bøvlet lidt uden held med du.

cd /home ; du -sk *

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 24-05-04 21:47

bvm wrote:

> cd /home ; du -sk *

cd /home; du -sk * | sort -n

så står synderen til sidst...

Mogens
--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 24-05-04 21:52

Mogens Kjaer wrote:

> cd /home; du -sk * | sort -n
> så står synderen til sidst...

Jeg får desværre blot:

Fra : bvm

Dato : 24-05-04 22:20

Steffan S. Fallesen wrote:

> Jeg får desværre blot:
> -bash: /usr/bin/du: Argument list too long

saa:

ls | xargs -i du -sk {}

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 24-05-04 21:34

On Mon, 24 May 2004 22:22:55 +0200, Steffan S. Fallesen wrote:

> Hej,
>
> Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med et lille script. Jeg ønsker
> at få en liste over størrelsen på mine brugeres /home dirs.
Måske kan du bruge følgende kommando (når du står i mappen indeholdende
dine brugeres home dirs):
du -sh * 2>/dev/null

kan give følgende resultat, hvis du har to undermapper (en for peter og en
for hans).
569M   peter
328K   hans

"du" kommandoen kan bruges til at estimere størrelsen på mapperne og -sh
betyder at du kun ser en letlæselig oversigt. 2>/dev/null bruges til at
smide evt. fejlbeskeder væk.
--
Mikkel Bundgaard
Ph.D. student in the Theory Department

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-05-04 21:54

> Tak for dit svar. Desværre får jeg blot:
> -bash: /usr/bin/du: Argument list too long

Så prøv 'for d in /home/*; do du -ms $d; done'

> Der er en del brugere på systemet.

Ja, det kan jeg næsten regne ud når den svarer sådan.

--
Jacob - www.bunk.cc
Some people have no respect for age unless it's bottled.