Opdatering fra CD i mandrake 9.2?
Fra : JacobS

Dato : 24-05-04 14:54

Hej

Jeg har netop installeret Mandrake 9.2, og fik sammen med mine
installations cd'er en "update" cd. Hvordan bruger jeg den? Jeg har
forsøgt vha "rmpdrake" og "administration af programmelmedier" at
tilføje cd'en som sikkerhedsopdatering, men får følgende fejl:

>Kan ikke opdatere medie; det vil automatisk være deaktiveret.
>
>Fejl:
>hentning af kilde-hdlist (eller -syntese) mislykkedes
>ingen hdlist-fil fundet for medie "update_source"
>problem ved læsning af syntese-fil for medie "update_source"

på trods af at jeg har angivet stien til hdlist. Nogen der kan hjælpe?

Jeg kan ikke bruge rmpdrake's update da jeg (også) har problemer med
at installere mit modem.

Jacob

Fra : Byrial Jensen

Dato : 24-05-04 19:38

JacobS skrev:
> [...]
> forsøgt vha "rmpdrake" og "administration af programmelmedier" at
> tilføje cd'en som sikkerhedsopdatering, men får følgende fejl:

Hvis der udelukkende er rpm-filer på cd'en, kan du bruge kommandoen

rpm -Fvh /mnt/cdrom/*.rpm

til opdatering. "-F" (freshen) betyder at kun pakker som allerede er
installeret, blive opdateret, mens opdateringer til ikke-indstallere
pakker bliver ignoreret. "-v" og "-h" viser hvad der sker under
udførelsen af kommandoen.