CSS på tabeller
Fra : Rasmus

Dato : 24-05-04 14:02

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
lang="da">
<head>
<title>CSS på tabeller</title>
body
{
background:rgb(102,153,204);
font: 0.9em arial, sans-serif;
}
fieldset
{
border:2px groove rgb(153,204,255);
width:500px;
padding: 15px;
}
legend
{
letter-spacing: 3px;
color:rgb(0,51,102);
font-weight: bold;
}
label
{
width:150px;
vertical-align:top;
color:rgb(0,51,102);
float:left;
}
div
{
margin-top:15px;
}
#t1, #t2, #t3, #t4, #t5
{
border:1px inset rgb(153,204,255);
width: 300px;
background:rgb(148,204,252);
}
#t5
{
height:80px;
overflow:auto;
}
#submit
{
background: rgb(102,153,204) url("save.png") no-repeat 0%
50%;
border:2px outset rgb(153,204,255);
width:150px;
}
</head>

<form action="" method="post">

<fieldset>
<legend>Personlige oplysninger</legend>
<label for="t1">Navn:</label><input type="text" name="navn"
id="t1" /><br />
<label for="t2">E-mail:</label><input type="text" name="mail"
id="t2" /><br />
<label for="t3">Websted:</label><input type="text" name="url"
id="t3" /><br />
</fieldset>

<fieldset>
<legend>Eventuel kommentar</legend>
<label for="t4">Overskrift:</label><input type="text"
name="overskrift" id="t4" /><br />
<label for="t5">Kommentar:</label><textarea name="kommentar"
id="t5" rows="3" cols="20"></textarea><br />
</fieldset>

/></div>
</form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus

Dato : 24-05-04 14:05

Glemte at skrive spørgsmålet med men denne kode har jeg her fra
siden men tænkte på hvordan man kan omskrive den til at sende det
som folk skriver ind i felterne til en email efter mit valgt??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-04 14:47

Rasmus skrev:

> Glemte at skrive spørgsmålet med men denne kode har jeg her fra
> siden

Hvilken side?

Læs gerne siden her: <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> men tænkte på hvordan man kan omskrive den til at sende det
> som folk skriver ind i felterne til en email efter mit valgt??

Ja - du kan sætte et mailto-link som action på formen (husk at
angive enctype). Se fx følgende eksempel:

<form action="mailto:mig@minserver.invalid" enctype="text/plain">

Det har dog ikke noget med hverken css eller tabeller at gøre. Det
er i øvrigt ret begrænset hvad man kan med en ren mailto-formular.
Hvis du har mulighed for at benytte en serverside formhandler -
enten i form af et cgi-script (typisk formmail.pl) eller en asp-
eller php-side, er det klart at foretrække.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : from south

Dato : 24-05-04 18:40

Hej Rasmus.
"Rasmus" <lher@lher.dk> skrev i en meddelelse
[snip en masse kode]
Rasmus, hvis du skal have hjælp, brug altid et link. De kloge hoveder
kan bedst hjælpe, hvis de kan se hvad dit problem er. Mvh Knud, som ikke
er blandt de kloge hoveder.

Fra : Rasmus

Dato : 24-05-04 21:26

Hej fik rodet en del rundt i det beklager men den script jeg snakket om
ligger her http://www.html.dk/scripts/css/00005/ og har prøvet det med at
insætte den kode men virket ik helt efter hensigt.

Det jeg vil er at den kan sende disse oplysniger til en email efter mit
valgt

Mvh Rasmus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-04 21:39

Rasmus wrote:
> [...]
> med at insætte den kode men virket ik helt efter hensigt.
>
> Det jeg vil er at den kan sende disse oplysniger til en email efter

Et link til det, du har lavet, er stadig bedre end en henvisning til det, du
prøver at efterligne. Det behøver ikke være en fuldt færdigudviklet side.
Blot skal den indeholde det element, du har problemer med - her altså en
formular.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-04 21:32

Rasmus skrev:

> Hej fik rodet en del rundt i det beklager men den script jeg
> snakket om ligger her http://www.html.dk/scripts/css/00005/ og
> har prøvet det med at insætte den kode men virket ik helt
> efter hensigt.

Eksemplet handler om css til en formular. Css-kode bruges til at
styre visningen af websider - og kun visningen.

> Det jeg vil er at den kan sende disse oplysniger til en email
> efter mit valgt

Og derfor kan du ikke bruge css-eksemplet til noget som helst.

Se det indlæg jeg skrev i eftermiddags (15:46) - og læs også gerne
den side jeg linkede til der
(<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>).

Det er svært at se hvem du svarer og hvad du svarer på når du ikke
citerer noget. Du kan se en kort vejledning i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen