/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Update:Hjælp til BALKAN KNALLERT
Fra : KubikH


Dato : 23-05-04 15:45

Hej NG
Tricket i tidligere tråd, med at fjerne svømmer duede ikke
Det gjorde et forsøg med en Piaggio Zip karburator heller ikke.
Til sidst blev jeg desperat.
Jeg klippede 2 rondeller i noget 2,5 mm tyk pakning, og lagde dem ind i
omløberen på udstødningen.
Så klippede jeg en cykelslange over, og slog en knude på den ene side af
ventilen,og spændte den anden ende på indsugningsstutsen med er spændebånd.
Stemplet bev kørt i top, og så pumpede jeg så slangen lignede en ballon.
Jeg kunne tydeligt høre at den "fisede" luft et eller andet sted, men jeg
måtte pumpe 3 gange og bruge sæbevand for at finde det.
Det viser sig, at cylinderen er utæt i støbegodset, flere steder rundt om
stutsen !!(inde mellem køleribberne mm.)
Der er ikke noget at se med det blotte øje, det ligner resten af cyllen.
Nu må jeg tætne lidt på den i morgen, og så bliver de spændende at se

Update følger
Mvh
Niels



 
 
Henning Lund (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 23-05-04 20:53

KubikH skrev:

> Så klippede jeg en cykelslange over, og slog en knude på den ene side
> af ventilen,og spændte den anden ende på indsugningsstutsen med er
> spændebånd. Stemplet bev kørt i top, og så pumpede jeg så slangen
> lignede en ballon. Jeg kunne tydeligt høre at den "fisede" luft et
> eller andet sted,

Hmmmmm er du opfinder til hverdag, den der har jeg sq aldrig hørt før

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


KubikH (23-05-2004)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 23-05-04 21:40


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:40b1038f$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> KubikH skrev:
>
> > Så klippede jeg en cykelslange over, og slog en knude på den ene side
> > af ventilen,og spændte den anden ende på indsugningsstutsen med er
> > spændebånd. Stemplet bev kørt i top, og så pumpede jeg så slangen
> > lignede en ballon. Jeg kunne tydeligt høre at den "fisede" luft et
> > eller andet sted,
>
> Hmmmmm er du opfinder til hverdag, den der har jeg sq aldrig hørt før
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

HÆ HÆ
Nej det kan man ikke sige, men da jeg var knægt, var det kun det mest
forskruede der var inden for rækkevidde.
Dette er en nem måde at lækteste en motor på.

Man skal dog ikke gøre som en kammerat jeg havde.
Han satte en luftkobling på, og startede kompressoren, heldigvis gik han ud
for at "slå en streg".
Værkstedet var fuldstændig raseret bagefter, den var noget af en bombe

Ellers har jeg altid skruet på mærkelige ting, og er på det sidste begyndt
at gå tilbage til rødderne.
Så er det at man opdager hvor rusten man er blevet

Niels



Henning Lund (24-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 24-05-04 17:34

KubikH skrev:

> HÆ HÆ
> Nej det kan man ikke sige, men da jeg var knægt, var det kun det mest
> forskruede der var inden for rækkevidde.
> Dette er en nem måde at lækteste en motor på.

Tjoe det er med at få ideerne


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Hekto (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-05-04 22:39

KubikH wrote:

> Hej NG
> Tricket i tidligere tråd, med at fjerne svømmer duede ikke
> Det gjorde et forsøg med en Piaggio Zip karburator heller ikke.
> Til sidst blev jeg desperat.
> Jeg klippede 2 rondeller i noget 2,5 mm tyk pakning, og lagde dem ind i
> omløberen på udstødningen.
> Så klippede jeg en cykelslange over, og slog en knude på den ene side af
> ventilen,og spændte den anden ende på indsugningsstutsen med er spændebånd.
> Stemplet bev kørt i top, og så pumpede jeg så slangen lignede en ballon.
> Jeg kunne tydeligt høre at den "fisede" luft et eller andet sted, men jeg
> måtte pumpe 3 gange og bruge sæbevand for at finde det.
> Det viser sig, at cylinderen er utæt i støbegodset, flere steder rundt om
> stutsen !!(inde mellem køleribberne mm.)
> Der er ikke noget at se med det blotte øje, det ligner resten af cyllen.
> Nu må jeg tætne lidt på den i morgen, og så bliver de spændende at se
>

Med lidt held virker det. Har selv brugt det engang på en gammel knallert.
Skidt, du fandt jo en anden løsning. Måske du kan lukke hullerne med en
kørnerprik, hvis de er små?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste