Kan ikke se servere fra LAN-siden af route~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 23-05-04 12:31

En FTP- og gameserver er fuldt synlige fra WAN-siden - altså for andre
brugere via nettet - men jeg kan ikke selv se mine servere på de globale
IP's, men fint på de lokale IP's. Har en Zyxel Prestige 653HWI og Zyxel
angiver, at NAT loopback skal være slået til, hvilket det allerede er, men
uden resultat, hvorfor Zyxel har måtte give op.

Hvad kan være årsagen til, at alle andre end jeg selv, kan se serverne på de
globale IP's?

/Anders
----
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-05-04 12:41

"Anders Lau Mandsholm" <mitfornavn@mitefternavn.dk> crashed Echelon
writing news:40b08b77$0$499$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> allerede er, men uden resultat, hvorfor Zyxel har måtte give op.
>
> Hvad kan være årsagen til, at alle andre end jeg selv, kan se serverne

Du har ikke aktiveret NAT loopback i routeren, så routeren kan ikke finde
ud af at route til sig selv.

Taget fra Zyxel:
"To turn on NAT loopback function in ZyXEL router, please issue "ip
nat loopback on" from CI command mode (SMT menu 24.8)."

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 23-05-04 12:54

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Du har ikke aktiveret NAT loopback i routeren, så routeren kan ikke finde
> ud af at route til sig selv.

> Bjarke Andersen

Som jeg skriver: NAT loopback ER slået til, hvilket Zyxel også har
bekræftet. Zyxel fik Telnet-adgang til min router og gik den igennem. Alt
var opsat korrekt og de har måtte give op.

Det er selvfølgelig vigtigst, at serverne er synlige overfor omverdenen, men
det ville være rart, hvis jeg også selv af og til kunne tjekke dem på den
offentlige IP-adresse.

Der må være noget andet galt...!? Kan det være noget med TDC's netværk? Har
Bredbånd Prof.

/Anders
----
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 25-05-04 11:08

Anders Lau Mandsholm wrote:

> Der må være noget andet galt...!? Kan det være noget med TDC's netværk? Har
> Bredbånd Prof.

Nej, dine pakker burde slet ikke nå ud på deres netværk. Fejlen er helt
sikkert lokal.

--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%

Fra : Calle.

Dato : 25-05-04 13:11

Anders Lau Mandsholm wrote:
> [...]
> det allerede er, men uden resultat, hvorfor Zyxel har måtte give op.
>
> Hvad kan være årsagen til, at alle andre end jeg selv, kan se

kan du se dem via deres interne IP-adresser? Hvis ja, så er der spærret for
loop-back i din router.

--
Calle.

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 25-05-04 17:53

"Steffan S. Fallesen" <ssf-remove.this.please@servage.com> wrote in message

> Nej, dine pakker burde slet ikke nå ud på deres netværk. Fejlen er helt
sikkert lokal.

Jeg kan fint se serverne på de interne IPs. Jeg gætter på, at NAT loopback
sørger for, at request på den offentlige IP forbliver inde i routeren på
LAN-siden og blot omdirigeres til den lokale IP, der er angivet i routerens
NAT-tabel? Dvs. hvis jeg ikke kan se mine servere på den offentlige IP
selvom NAT loopback ER slået til må fejlen være, at routeren ikke ved,
hvilken lokal IP, der skal videre-stilles til?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)