stdin på backgroud job...
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 22-05-04 19:59

Hej
Jeg har et program der kører i bagrunden af en shell, som man via stdin kan
skrive kommandoer til, når der kører i forgrunden. Nu skal jeg via et script
sende kommandoer til programmet mens det kører. Hvordan gør jeg det? Kan jeg
på en eller anden måde komme i kontakt med dens stdin selvom den er i
baggrunden, eller er der en anden smart metode?

Mvh
Thorbjørn

Fra : Morten Guldager

Dato : 22-05-04 20:33

Sat, 22 May 2004 at 18:59 GMT Thorbjørn Jørgensen wrote
> [...]
> på en eller anden måde komme i kontakt med dens stdin selvom den er i
> baggrunden, eller er der en anden smart metode?

Ja, der er flere mulighedder. Den simpleste som ofte virker er:

Lav en named pipe med mknod:

mknod komando_kanal p

start din applikation med stdin fra din pipe:

(while true; do cat komando_kanal; done) | ./app

send instrukser til din applikation med echo:

echo "do magick" > komando_kanal

/Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-05-04 20:45

Morten Guldager wrote:

> Lav en named pipe med mknod:
>
> mknod komando_kanal p

Eller alternativt bare med 'mkfifo komando_kanal' (damn, hvor er der
mange måder at gøre tingene på

--
PeKaJe

To be awake is to be alive. -- Henry David Thoreau, in "Walden"

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 23-05-04 10:57

Hej
> [...]
>
> start din applikation med stdin fra din pipe:
>
> (while true; do cat komando_kanal; done) | ./app
>
> send instrukser til din applikation med echo:

Jeg takker mange gange... det var jo lige det jeg skulle bruge...

Mvh
Thorbjørn