Download fil - fremtvinge Gem Som-dialogbo~
Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 22-05-04 17:31

Hejsa,

Jeg har en side, hvor brugeren kan vælge at downloade en fil. Når han
trykker på linket popper et vindue op, hvor jeg fører noget statistik
osv og så vil jeg gerne have, at vinduet Gem Som... automatisk kommer frem.

Jeg har prøvet med location.href='....';. Men hvis brugeren har
associeret filen med et program kan det ikke downloades.

Jeg har prøvet med
document.execCommand('SaveAs','null','./files/artikel.pdf') men det
virker vist ikke i mozilla samt det virker mærkeligt i IE.

Nogle forslag?

- Daniel

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 22-05-04 18:53

On Sat, 22 May 2004 18:30:54 +0200, Daniel Overby Hansen
<mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote:

> [...]
> trykker på linket popper et vindue op, hvor jeg fører noget statistik
> osv og så vil jeg gerne have, at vinduet Gem Som... automatisk kommer

Du kan - på serversiden - ændre content-type til application/octet-stream,
hvilket vil fremprovokere en dialog-boks.
Spørg i
eller
alt efter hvad du har mulighed for.

--
Ryan Kristensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-04 18:56

Daniel Overby Hansen <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev :

>Jeg har en side, hvor brugeren kan vælge at downloade en fil. Når han
>trykker på linket popper et vindue op, hvor jeg fører noget statistik
>osv og så vil jeg gerne have, at vinduet Gem Som... automatisk kommer frem.

Kan man ikke med javascript, der skal noget serverside til, php
eller asp, så spørg i den relevante serversidegruppe, efter hvad
du kan bruge.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk