Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Gemme filer i IE6
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-05-04 17:05

Greetings!

Hvordan får jeg IE6 til at vise en download-dialog for et fil, istedet
for at begynde at håndtere den selv. Det drejer sig om et filmklip som
den ikke selv skal afspille og den ikke skal sætte noget andet til at
afspille.

Hvorfor er IE6 så egenrådende?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-05-04 17:28

"Jesper G. Poulsen" <Has@none> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at begynde at håndtere den selv. Det drejer sig om et filmklip som
> den ikke selv skal afspille og den ikke skal sætte noget andet til at

Det her er vist ved at være mit standard-svar
mappeindstillinger - filtyper - marker typen - avanceret - flueben i Bekræft
åbning efter overførsel

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 00:03

On Sat, 22 May 2004 18:27:49 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

>mappeindstillinger - filtyper - marker typen - avanceret - flueben i Bekræft
>åbning efter overførsel

Hjalp ikke. Det hjalp heller ikke at hægte et andet program på
opgaven. IE6 tror at den ved hvad der skal til. Hvorfor skal det skidt
være så integreret med Windows?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-04 00:07

> Hjalp ikke. Det hjalp heller ikke at hægte et andet program på
> opgaven.

Hvilken filtyper er det evt. et link til filen
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 10:06

On Sun, 23 May 2004 01:07:23 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

>Hvilken filtyper er det evt. et link til filen

Alt hvad der hedder film, bla.

Se iøvrigt mit svar til Michael Pilgaard

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-04 10:56

> Alt hvad der hedder film, bla.
> Se iøvrigt mit svar til Michael Pilgaard

Utroligt, jeg får lov til at gemme den uden problemer

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 23-05-04 00:19

Den Sun, 23 May 2004 01:03:19 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none> skrev:

>Hjalp ikke. Det hjalp heller ikke at hægte et andet program på
>opgaven. IE6 tror at den ved hvad der skal til. Hvorfor skal det skidt
>være så integreret med Windows?

Højreklik - vælg "gem destiation som" - ?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 10:05

On Sun, 23 May 2004 01:19:07 +0200, Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk>
wrote:

>Højreklik - vælg "gem destiation som" - ?

Virker ikke. Det er et link til en fil der er givet i en nyhedsgruppe.
Jeg vil gerne at IE popper op med en dialog for hvad den skal gøre med
filen (åbne på stedet eller gemme). Det virkede inden mit bundkort
døde... :-/

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 10:36

On Sat, 22 May 2004 18:05:18 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none>
wrote:

>Hvorfor er IE6 så egenrådende?

Den åbner også ZIP-filer selv. Jeg kan ikke få lov til at gemme
noget... PIS-browser...

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-04 16:35

Jesper G. Poulsen <Has@none> skrev :

>Den åbner også ZIP-filer selv. Jeg kan ikke få lov til at gemme
>noget... PIS-browser...

Gå i mappeindstillinger, find filtyperne og sæt et flueben ved,
at der skal bekræftes efter åbning.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 17:04

On Sun, 23 May 2004 17:34:46 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Gå i mappeindstillinger, find filtyperne og sæt et flueben ved,
>at der skal bekræftes efter åbning.

Som nævnt andetsteds, så har den ingen virkning på resultatet...

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-04 20:06

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
som
> den ikke selv skal afspille og den ikke skal sætte noget andet til

Hvis du nu gad at læse manualen, så ville du vide, at du bare kan
højreklikke på linket, så kan du selv bestemme!

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-04 21:54

On Mon, 24 May 2004 21:06:04 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Hvis du nu gad at læse manualen, så ville du vide, at du bare kan
>højreklikke på linket, så kan du selv bestemme!

Jeg kan ikke højreklikke på scriptede links; du ved et script der gør
en fil klar?!

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen