response.redirect
Fra : Christopher Larsen

Dato : 22-05-04 17:04

Jeg har en form side, hvor man kan indtaste hvilken side man
ønsker at gå til fx. side 1.

Informationen sendes videre til en ny side kaldet redirect.asp,
som skulle fortolke brugerens indtastning og sende vedkommende
videre. Det virker bare ikke. Hvad mangler jeg?

min kode ser sådan ud på redirect.asp siden. Det virker fint hvis
jeg skriver response.write i stedet for response.redirect.

<%

dim side, siden
side = request.form("sidevalg")

select case side lcase(side)
case "side 1"
response.redirect side1.asp
case "side 2"
response.redirect side2.asp
case else
response.redirect test.asp
end select

%>

MVH Christopher

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 22-05-04 18:55

Christopher Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> som skulle fortolke brugerens indtastning og sende vedkommende
> videre. Det virker bare ikke. Hvad mangler jeg?

Det ville altid hjælpe hvis du fortalte hvilken fejl, der kommer...

> select case side lcase(side)
> case "side 1"
> response.redirect side1.asp

Det skal være response.redirect "side1.asp". Husk at det er en
tekststreng.

/Torben

Fra : Christopher Larsen

Dato : 22-05-04 19:12

> [...]
>
> min kode ser sådan ud på redirect.asp siden. Det virker fint hvis
> jeg skriver response.write i stedet for response.redirect.

&gt;
&gt; dim side, siden
&gt; side = request.form("sidevalg")
&gt;
&gt;
&gt; select case side lcase(side)
&gt; case "side 1"
&gt; response.redirect side1.asp
&gt; case "side 2"
&gt; response.redirect side2.asp
&gt; case else
&gt; response.redirect test.asp
&gt; end select
&gt;
&gt; %>

Fra : Christopher Larsen

Dato : 22-05-04 19:31

Følgende fejlmelding kommer op, når jeg sender data fra formen.

Response-objekt fejl 'ASP 0156 : 80004005'

Headerfejl

/redirect1.asp, linje 24

HTTP-headerne skrives allerede til klientbrowseren. Ændringer af
HTTP-headers skal foretages, inden sideindholdet skrives.

Jeg har sat citationstegn omkring filnavnene ("side1.asp).

Fra : pepss

Dato : 22-05-04 19:40

"Christopher Larsen" skrev

> [...]
>
> HTTP-headerne skrives allerede til klientbrowseren. Ændringer af
> HTTP-headers skal foretages, inden sideindholdet skrives.

så udskriver du noget til klienten inden du vil videresende til en anden
side.
prøv at se http://asp-faq.dk/article/?id=48

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 25-05-04 17:42

> [...]
af
> HTTP-headers skal foretages, inden sideindholdet skrives.

Prøv at skrive:

<% Response.Buffer = "True" %> i toppen af siden.
Dette skulle afhjælpe det problem med http-headerne.

Med venlig hilsen,
Thomas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-04 17:50

Thomas Møller Nexø <thomas@havensupport.dk> wrote in news:40b3776a$0$3046
$14726298@news.sunsite.dk:

> af
>
> Prøv at skrive:
>
> <% Response.Buffer = "True" %> i toppen af siden.
> Dette skulle afhjælpe det problem med http-headerne.

Eller også sørger man for at kode sine sider, så headers skrives _inden_
data skrives til browseren ... hvilket jeg vil foreslå. Hvis man vil lave
en redirect - men har skrevet noget i browseren allerede - så tyder det på
et forkert design.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 08:02

Hej

Christopher Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
Jeg har en form side, hvor man kan indtaste hvilken side man
ønsker at gå til fx. side 1.

Prøv dette

<%

If request.form("send") <> "" Then

response.redirect request.form("sidevalg")

End If

%>

<form method="POST" action="sidevalg.asp">

<option value="Side1.asp">Side 1</option>
<option value="Side2.asp">Side 2</option>
</select></p>
</form>