Fjerne det der kommer frem i IE når man ho~
Fra : Gitte Lauritsen

Dato : 22-05-04 15:44

Hej!

Jeg ønsker ikke at starte en debat om beskyttelse/kopiering af
billeder!
Jeg ønsker blot at vide om der er nogen mulighed for at
forhindre, at der kommer den boks frem med mulighed for at gemme,
udskrive, sende email m.v. når man holder musen hen over et
billede i Internet Explorer ?

Jeg har været inde på hjemmesider, hvor dette ikke sker. Så der
må vel være en mulighed/forklaring.

Gitte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-05-04 15:49

Gitte Lauritsen wrote:
> Jeg ønsker blot at vide om der er nogen mulighed for at
> forhindre, at der kommer den boks frem med mulighed for at gemme,
> udskrive, sende email m.v. når man holder musen hen over et
> billede i Internet Explorer ?

Simpelt: Indsæt <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no"> i head på dine
sider.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Gitte Lauritsen

Dato : 22-05-04 18:18

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Simpelt: Indsæt <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no"> i head på dine
> sider.

Super

Tak for det!

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 24-05-04 15:47

"Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk> wrote in message news:<40af682d$0$3056$14726298@news.sunsite.dk>...

> Simpelt: Indsæt <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no"> i head på dine
> sider.

Kender du en ordentlig opdateret fortegnelse over de meta tags ?

Venligst

Carsten Nielsen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-05-04 16:02

"Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk> wrote in

> Simpelt: Indsæt <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no"> i head
> på dine sider.

Jeg gad egentlig vide, hvilken HTTP-header denne attribut svarer til.
Umiddelbart virker det som noget hø at grisse http-equiv til med ting, der
har at gøre med browserens opførsel/layout.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-05-04 18:32

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> writes:

> Jeg gad egentlig vide, hvilken HTTP-header denne attribut svarer til.

Nok en Microsoft en :)

> Umiddelbart virker det som noget hø at grisse http-equiv til med ting, der
> har at gøre med browserens opførsel/layout.

Så ganske enig.

For den sags skyld er "link"-tagget også blevet misbrugt nogle gang,
fx rel="alternate stylesheet" som *burde* være det samme som
rel="stylesheet alternate" ... men ikke er det.

/L

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-04 10:17

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in

> [...]

> fx rel="alternate stylesheet" som *burde* være det samme som
> rel="stylesheet alternate" ... men ikke er det.

Ja, det gør det så meget nemmere at udvikle web-applikationer, når
standarderne bruges/udvides efter behov.