Natskygger i drivhuset
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 22-05-04 13:17

Mit drivhus er allerede propfyldt med et halvt hundrede chiliplanter af
forskellig art samt otte tomater, men hvorfor stoppe der . . . kan jeg
stoppe læggekartofler i jorden mellem planterne og så høste dem efter
tomat-chili-sæsonen, eller risikerer jeg at sot og sygdom vil lægge hele
væksthuset øde?

Der har aldrig tidligere været problemer med tomat+chili, men jeg har aldrig
haft katøfler indendøre.

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : klaus

Dato : 24-05-04 18:56

Abildgaard 3140 wrote:
> [...]
> væksthuset øde?
>
> Der har aldrig tidligere været problemer med tomat+chili, men jeg har aldrig

Tomater og kartofler tilhører jo samme familie, som du antyder i
overskriften. Og i følge de kloge så skal der jo være behørig afstand
mellem planterne og man bør ikke dyrke kartofler og tomater i samme jord
år efter år - men jeg tror den slags formaninger er lidt overdrevet.
Under alle omstændigheder tror jeg ikke drivhuset lægges øde, fordi du i
et hjørne forsøger at dyrke tidlige kartofler sammen med tomater og chilli.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen