xine, mplayer og divx
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-05-04 19:08

Hejsa

Det meste af min nattesøvn røg i forsøget på at få min nye FC2 til at
afspille en divx. Jeg kan slet ikke finde et mplayer-rpm til FC2 og gxine
vil heller ikke afspille noget på trods af at jeg har installeret
divx-codec'et.

Hva' ska' man gøre?

Mvh.
/Thomas

Fra : Mikael Hansen

Dato : 21-05-04 23:22

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> afspille en divx. Jeg kan slet ikke finde et mplayer-rpm til FC2 og gxine
> vil heller ikke afspille noget på trods af at jeg har installeret

Hvad med selv at compile mplayer, Jeg havde problemer med at opfylde
alle de RPM-dependencies som den RPM jeg havde fundet til min RH7.3
stillede, det problem slap jeg for ved selv at compile.
Jeg mener godt nok compilingen sluttede med at give en fejlmælding, men
den virker tilsyneladende fint alligevælg.

m.v.h. Mikael

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-05-04 21:47

On Sat, 22 May 2004 00:21:36 +0200, Mikael Hansen wrote:

> [...]
> Jeg mener godt nok compilingen sluttede med at give en fejlmælding, men
> den virker tilsyneladende fint alligevælg.

Det er også blevet enden på det - jeg plejer at foretrække at finde et
yum-repository, men det kunne ikke lykkes denne gang så nu er den blevet
kompileret - og uden problemer...

Mvh.
/Thomas

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 22-05-04 00:47

On Fri, 21 May 2004 20:08:02 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> Hva' ska' man gøre?

Installere Gentoo Linux.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-05-04 07:10

Jesper Gaardbo Langhoff uttered:

> Installere Gentoo Linux.

Hørt.

\\kristian
--
Dyslexics of the world, untie!

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-05-04 12:19

On Sat, 22 May 2004 01:47:13 +0200, Jesper Gaardbo Langhoff wrote:

> Installere Gentoo Linux.

Det var dog et underligt råd.

Han kunne også bare installere Windows, men det løser jo ikke hans
problem med at få mplayer/xine installeret under FC2.

--
Christian Jørgensen | There is no spoon!
http://www.razor.dk |

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 22-05-04 12:39

On Sat, 22 May 2004 13:19:05 +0200, Christian Joergensen wrote:

> Han kunne også bare installere Windows, men det løser jo ikke hans
> problem med at få mplayer/xine installeret under FC2.

Min pointe er bare, at hvis man skal miste sin nattesøvn i forsøget på
at finde en rpm, der passer til ens system, så kan man netop lige så
godt installere Windows. Eller en distribution der gør, hvad
man gerne vil have den til, i stedet for hvad udviklerne mener, den skal
gøre.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-05-04 12:52

On Sat, 22 May 2004 01:47:13 +0200, Jesper wrote:

> Installere Gentoo Linux.

[...]

On Sat, 22 May 2004 13:38:53 +0200, Jesper wrote:

> [...]
> så godt installere Windows. Eller en distribution der gør, hvad man
> gerne vil have den til, i stedet for hvad udviklerne mener, den skal

Det fik du ikke artikuleret særligt effektivt; det lød mere som om du
bare gerne ville promovere din yndlingsdistribution.

Mvh.

--
"Limonès, c'est nous" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 22-05-04 12:56

On Sat, 22 May 2004 13:52:29 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> Det fik du ikke artikuleret særligt effektivt; det lød mere som om du
> bare gerne ville promovere din yndlingsdistribution.

Der findes skam andre alternativer. Debian, FreeBSD etc.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-05-04 12:58

On Sat, 22 May 2004 13:55:37 +0200, Jesper wrote:

> Der findes skam andre alternativer. Debian, FreeBSD etc.

.... og det udtrykte du bare enormt klart da du på spørgsmålet "Hva'
ska' man gøre?" svarede "Installere Gentoo Linux."

Yep.

Mvh.

--
"Your problem is you've got no common sense." Adam Sjøgren
"I've got PLENTY of common sense! asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 22-05-04 13:07

On Sat, 22 May 2004 13:58:07 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> ... og det udtrykte du bare enormt klart da du på spørgsmålet "Hva'
> ska' man gøre?" svarede "Installere Gentoo Linux."
>
> Yep.

Så problemet er i virkeligheden, at jeg ikke nævner samtlige
distributioner?

Jeg beklager.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-05-04 13:08

On Sat, 22 May 2004 14:07:01 +0200, Jesper wrote:

> Så problemet er i virkeligheden, at jeg ikke nævner samtlige
> distributioner?

Nej.

eod,

--
"Fader eg må be om undskyldning Adam Sjøgren
Det er min feil at Tony er pakkt in i presenning" asjo@koldfront.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-05-04 20:59

Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
> afspille en divx. Jeg kan slet ikke finde et mplayer-rpm til FC2 og gxine
> vil heller ikke afspille noget på trods af at jeg har installeret

Det her lyder som svaret på dit spørgsmål:
http://slashdot.org/comments.pl?sid=108286&cid=9207828

Men jeg har ikke selv prøvet FC2 endnu. Jeg kører stadig
med FC1 og ekstra pakker fra http://yarrow.freshrpms.net/

For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.