MS Windows
briani 27239
Logitech diNovo bluetooth problem
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 15:10

Hejsa!

Jeg har et *mega* stort og irriterende problem med mit Logitech diNovo
bluetooth keyboard/mus sæt.

Når musen har været en tur i laderen, så bliver den afkoblet på
bluetooth, således at man ikke kan rykke med musen længere.

En genstart af Windows (XP) får ikke musen tilbage. Man skal
simpelthen gå ind i bluetooth menuen og tilføje den igen.

Er der nogen der har oplevet det samme problem, og evt. har en løsning
på dette?

Mvh. Jimmy - En ellers tilfreds diNovo ejer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-04 19:17

On Fri, 21 May 2004 16:09:51 +0200, Jimmy Hansen <> wrote:

> [...]
>simpelthen gå ind i bluetooth menuen og tilføje den igen.
>
>Er der nogen der har oplevet det samme problem, og evt. har en løsning

Jeg har sættet "mindre" end dit..

Og skal ind i mellem også connecte igen.. har været omkring 4 timer
væk fra min pc.. og skulle til at skrive her i newsgroup, så virede
lortet ikke.. Men man behæver nu ikke ind i en menu.. Du trykker på
connect på modtageren, og derefter på tastaturet, og taster en kode og
trykker enter.

Synes dog det er mere irreterende at der går nogle sekunder før musen
virker når man vil logge sig ind i windows.. og nogle sekunder for at
tastaturet bliver aktiveret ved tastetryk. for tit hører jeg musik, og
når det har stået et stykke tid, er det gået i standby, og så kan jeg
ikke bare trykke mute e.l men skal i hvertfald trykke flere gange, og
så ved man ikke hvad man gar trykket og ikke.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-04 18:04

<Jimmy Hansen> wrote in message
> Når musen har været en tur i laderen, så bliver den afkoblet på
> bluetooth, således at man ikke kan rykke med musen længere.

Jeg har også diNovo og efter at jeg tog MediaPad'en med ud i køkkenet for at
teste rækkevidden (hvor den ikke kunne nå og derfor blev så meget frakoblet
at jeg var nødt til at reconnecte) har den ikke vist afspilningsinfo. Er dog
usikker på om det først kom da jeg reinstallerede media-player....
Men noget forslag til hvordan man får det igen?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-04 00:33

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Jeg har også diNovo og efter at jeg tog MediaPad'en med ud i
> køkkenet for at teste rækkevidden (hvor den ikke kunne nå og
> derfor blev så meget frakoblet at jeg var nødt til at
> reconnecte)

Sært. Det har jeg ingen problemer med hverken på WinXP SP1
eller SP2 (RC1). Den kobler blot fra med et ikon i displayet
magen til det man ser, når man logger af Windows, men når den
igen kommer inden for rækkevidde, bliver den fundet uden at
jeg skal gøre noget som helst.
Derimod er diNovo-tastaturet og MX900-musen så uhyre langsom
til at blive fundet under opstarten, eller når man logger sig
på, at jeg har valgt at bruge et tastatur med ledning og en
MX700-mus (PS2) i stedet. MediaPad'en er altså det eneste jeg
pt. har koblet på via Bluetooth.

Kører du med nyeste driver både hvad angår Setpoint og selve
Bluetooth-driveren? (Widcomm).
Jeg kører med Setpoint 1.5 som kan hentes her:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1796,contentid=7692
Min Widcomm-software har versionsnummer: 1.4.3 Build 4.

> har den ikke vist afspilningsinfo. Er dog usikker på om det
> først kom da jeg reinstallerede media-player.... Men noget
> forslag til hvordan man får det igen?

Er MediaPad'en stillet til 'Display new message' når du afspiller
multimedia? Det stiller du inde i Setpoint-driveren under My
MediaPad-fanebladet. Hvis det er koblet til, så prøv at rykke
batterierne ud af MediaPad'en og prop dem i igen.

Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.hardware.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-05-04 09:45

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

Tak for svaret

> Jeg kører med Setpoint 1.5 som kan hentes her:

http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1796,contentid=7692
> Min Widcomm-software har versionsnummer: 1.4.3 Build 4.

Jeg kan se at jeg kører med SetPoint 1.05 og Widcomm 1.4.2.8
Ved du hvor jeg kan finde en nyere Widcomm?

> Er MediaPad'en stillet til 'Display new message' når du afspiller
> multimedia?

Ja

> Hvis det er koblet til, så prøv at rykke
> batterierne ud af MediaPad'en og prop dem i igen.

Det vil jeg prøve

> Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.hardware.

Hvorfor det? Den hører da vist mest til i d.e.hardware, gør den ikke?
FUT: d.e.hardware

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-05-04 18:43

> Det har jeg ingen problemer med hverken på WinXP SP1
> eller SP2 (RC1).

Hey hey OT OT OT OT

Madsen.....ser du kører med SP2.

Har lige hentet den, men tør ikke rigtig lege med den endnu.
Kan du kort ridse op, hvilke ting (positive som negative) du har oplevet
med SP2 ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-04 12:48

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Jeg kan se at jeg kører med SetPoint 1.05 og Widcomm 1.4.2.8
> Ved du hvor jeg kan finde en nyere Widcomm?

Jeg er ret sikker på, at min Widcomm 1.4.3 Build 4 er den der
fulgte med sammen med SetPoint 1.5, for jeg afinstallerede hele
skidtet inden jeg installerede SetPoint 1.5, da jeg har haft
ret store problemer med samtlige Setpoint-drivere.
På WinXP SP2 har jeg aldrig haft andet end Setpoint 1.5 inde
og det er også Widcomm 1.4.3 Build 4, kan jeg se.

> Hvorfor det? Den hører da vist mest til i d.e.hardware, gør
> den ikke? FUT: d.e.hardware

Nu er det ikke en linie jeg har sat manuelt. Den bliver sat
automatisk her, fordi hele tråden har kørt i både Windows-
og hardware-gruppen siden det allerførste indlæg. Der er bare
ingen der gør opmærksom på at de krydsposter.
Om tråden hører hjemme i Windows-gruppen eller i Hardware-
gruppen er svært at sige. Vi ved jo ikke om det er et hardware-
eller et software-problem. Siden det er Logitech, er det nok
nærmest et driver-problem, men jeg ved det ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-05-04 07:01

> Jeg er ret sikker på, at min Widcomm 1.4.3 Build 4 er den der
> fulgte med sammen med SetPoint 1.5

På det link du sendte kan jeg kun finde SetPoint 1.05
Er der en 1.5'er?

Ahh, min fejl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-04 22:07

Dr.Ralph skrev:

> Madsen.....ser du kører med SP2.
> Har lige hentet den, men tør ikke rigtig lege med den endnu.
> Kan du kort ridse op, hvilke ting (positive som negative) du
> har oplevet med SP2 ?

Det mest negative er efter min mening, at tjenesten Automatic
Update _skal_ køre. Hvis den ikke gør det, virker Windows Update
ikke og det er dybt godnat, men jeg håber på, at det er ændret
i den endelige udgave, for MS har fået en del brok over det.
(Jeg har endda sendt en bug-rapport afsted, da jeg ser det som
en bug). Selve Windows Update-siden er også ændret i forbindelse
med SP2.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc1/win_update.png>.

Hvis man har Automatic Updates koblet til, vil man have mulighed
for at hente opdateringer inden computeren lukkes. Du kan se
hvordan det ser ud her:
<http://www.winsupersite.com/images/reviews/xp_sp2_shutdown.gif>.
Den funktion har jeg dog slået fra, da jeg hellere selv vil
hente opdateringerne fra Windows Update-siden.

Den har fået en ny firewall og et såkaldt Security Center som
holder øje med, om firewallen er tændt og om der er et antivirus-
program installeret. Er der ikke det, vil man få en balladeboks
fra Security Center, medmindre man slår Security Centeret fra,
hvilke jeg har valgt at gøre, for jeg hader sådan noget.
I det hele taget ville jeg langt hellere have set, at MS havde
skåret lidt med på kørende tjenester i stedet for blot at vælge
den "nemme" løsning med et Security Center og en ny firewall.
Der findes dog pt. ikke mange (om nogen?) antivirusprogrammer
som bliver genkendt af Security Center, men det kræver også en
opdatering af antivirusprogrammerne, så det sker nok først når
den endelige SP2 udkommer.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc1/firewall>.

IE har fået en popup-stopper:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc1/blocker.jpg>
- men den er ikke for køn "in action":
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc1/popup_blocker.png>.
Bemærk, hvordan den nederste halvdel af ikonet er skåret af.
Det er MS dog klar over og jeg har læst i de interne MS-grupper,
at de arbejder på at ændre den. Måske er den allerede ændret i
SP2 RC2, som skulle være ude meget snart. Rygter siger endda
inden for de nærmeste dage.

IE er i det hele taget ændret en del hvad sikkerhedsindstillingerne
angår. Den ville f.eks. som standard ikke give mig lov til at
opdatere mine Office-programmer. Jeg fik bare denne besked:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc1/info_sign.png>.

Den lader mig som standard heller ikke søge i hjælpefilerne til
mine Adobe-programmer:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc1/ie/allow_this_page.png>.

WinXP SP2 er født med BlueTooth-understøttelse, men i forbindelse
med mit diNovo-tastatur, gjorde det nu ikke den store forskel.
Jeg blev stadig nødt til at installere Logitech-driveren for at
få det til at fungere ordentligt.

Jeg valgte at installere SP2 RC1 på en anden harddisk i stedet for
blot at installere den oveni min eksisterende installation af SP1
og det er jeg meget glad for, at jeg valgte at gøre, for noget
tyder på, at SP2 kører langt bedre på den måde, men det er ikke
første gang jeg har oplevet det. Da SP1 udkom, valgte jeg også
at installere forfra frem for blot at hælde SP1 ovenpå en allerede
installeret WinXP. SP2 RC1 understøtter slipstreaming, så du har
mulighed for at lave en Windows-CD hvor SP2 RC1 er integreret, så
du kører SP2 RC1 lige så snart installationen er færdig, og det
var det jeg valgte at gøre. Jeg har derfor dualboot imellem SP1
og SP2 RC1 lige pt.

Det mest positive ved SP2 RC1 er, at den virker langt hurtigere
end min SP1-installation. Det er nu ikke fordi at min SP1-
installation er langsom, men hvis man har siddet og arbejdet i
SP1 i en længere perioder og booter til SP2 i stedet, kan det
tydelig mærkes, at SP2 kører hurtigere i stort set alting og det
er ikke kun fordi, at jeg har barberet den meget kraftigt ned i
kørende tjenester, for det samme har jeg i SP1. Der kører endda
flere tjenester på min SP2-installation da der findes et par
stykker jeg ikke kan slippe af med som f.eks. Automatic Updates
og DCOM Server Process Launcher. Lad for guds skyld være med
at slukke for DCOM Server Process Launcher. Det skulle jeg lige
prøve og havde nær aldrig fået Windows i gang igen.

Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows og
dk.edb.hardware.
FUT til: dk.edb.system.ms-windows.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-05-04 11:27

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>[...] tjenesten Automatic Update _skal_ køre. Hvis den ikke gør det,
>virker Windows Update ikke og det er dybt godnat,

Ahhrrr!

>jeg hellere selv vil hente opdateringerne fra Windows Update-siden.

Ditto!

> [...]

Ditto!

>I det hele taget ville jeg langt hellere have set, at MS havde

Ja!

>IE har fået en popup-stopper:

PÃ¥ tide!

>Det mest positive ved SP2 RC1 er, at den virker langt hurtigere
>end min SP1-installation.

Sært! Men fedt.

>Der kører endda flere tjenester på min SP2-installation da der findes
>et par stykker jeg ikke kan slippe af med som f.eks. Automatic Updates
>og DCOM Server Process Launcher.

Øv!

>Lad for guds skyld være med at slukke for DCOM Server Process Launcher.

Tak for advarslen! Og for hele orienteringen.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-05-04 21:04

Martin Højriis Kristensen skrev:

> På det link du sendte kan jeg kun finde SetPoint 1.05
> Er der en 1.5'er?

Nej, det var min fejl. Jeg mente Setpoint 1.05 og ikke 1.5.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-04 03:01

Thomas G. Madsen skrev:

> Det mest negative er efter min mening, at tjenesten Automatic
> Update _skal_ køre.

Jeg glemte at nævne en anden negativ ting, for jeg har problemer med
synkroniseringen imellem lyd og billede, når jeg afspiller videoklip
og det problem har jeg indtil videre ikke kunnet løse på min SP2 RC1-
installation. Det har jeg ikke problemer med på min SP1-installation.
Er spændt på om det samme er tilfældet i SP2 RC2.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-06-04 00:41

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg mente Setpoint 1.05 og ikke 1.5.

Det er i øvrigt kommet en ny Setpoint d. 01/06.
<http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1796,contentid=7692>
Jeg har dog ikke prøvet den endnu.

--
Hilsen