Session og Timeout
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-04 11:44

Hej NG

Jeg har lavet en lille session som tjekker om der er sket noget i
1 minut, og når at man klikker på log ud, så kan man ikke komme
tilbage til den "hemmelige" side, dette er koden:

<%
   if Session.Timeout=1 AND Session("adm")="" THEN
      Response.Redirect "../index.asp"
   end if
%>

Men den virker ikke, er der nogle som kan se hvad der er galt?

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-04 22:53

Martin Jørgensen skrev:

> Jeg har lavet en lille session som tjekker om der er sket noget i
> 1 minut, og når at man klikker på log ud, så kan man ikke komme
> tilbage til den "hemmelige" side,

Din brug af ordet session får mig til at tro at du har misforstået
sessionbegrebet. Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du ønsker
at lave. Her er et par tolkninger - fortæl venligst hvad der er
rigtigt:

a) Du ønsker at en session skal ophæves (timeoute) efter 1 minuts
inaktivitet. Her skal du blot sætte session.timeout = 1 i
application_onstart (hvis det skal gælde for alle) eller evt. på en
admin-login-side hvis det kun skal gælde adminbruger.

b) Du ønsker at et klik på log ud medfører at session ophæves med
det samme. Til det kan du bruge session.abandon
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-05-04 13:39

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> b) Du ønsker at et klik på log ud medfører at session ophæves med
> det samme. Til det kan du bruge session.abandon

Hej Jens

Der skal bruges lidt af hvert, jeg vil prøve at kigge på det.

Tak for hjælpen.

Mvh