Software til streamning af tv
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 20-05-04 20:01

Hejsa
Jeg søger noget software der via et TVkort i en maskine kan streame tv rundt
til de andre. Også gerne med mulighed for at skifte kanal og optage fra
klienterne.
Findes dette ? Hvis ja, hvor ?

Fra : Line Traugott Larsen

Dato : 21-05-04 08:12

Fidolinux.dk wrote:
> [...]
> til de andre. Også gerne med mulighed for at skifte kanal og optage fra

Jeg ved ikke om mythtv m.m. kan klare sådan noget, men knoppix med
mythtv kunne være et godt sted at begynde:

http://www.oreillynet.com/cs/user/view/cs_msg/27687

samt:

http://linuxmedialabs.com/

samt: kapitlerne i linuxbogen:

http://www.linuxbog.dk/applikationer/bog/av.sgml.html

"Det er ikke trivielt" som forfatteren i linuxbogen skriver det :)

Hilsen Claus

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 21-05-04 21:23

On Thu, 20 May 2004 21:01:21 +0200, Fidolinux.dk wrote:

> Jeg søger noget software der via et TVkort i en maskine kan streame tv
> rundt til de andre. Også gerne med mulighed for at skifte kanal og
> optage fra klienterne.

Du kan i hvert fald streame video og lyd fra en v4l device med
http://ffmpeg.sourceforge.net/.

Du stiller nogle advancerede krav - jeg ved ikke om nogen enkelt
applikation understøtter det. Måske er det på tide at du skriver din
egen applikation som kan det hele?

--
Michael Wojciechowski

With every light is born a shadow.