Male HTH-låger?
Fra : Preben Jepsen

Dato : 20-05-04 09:45

Jeg har nogle skabe fra HTH som er blå-lilla, som jeg meget gerne ville have
hvide. Kan man male dem selv og så give dem en slags lak? Det skulle jo ikke
gerne se ud som om man har gjort det selv. Hvor henvender man sig ellers
henne, hvis man er for nærig til at købe nye låger.

MVH Heidi

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-05-04 09:50

"Preben Jepsen" <roennevang@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nogle skabe fra HTH som er blå-lilla, som jeg meget gerne ville
have
> hvide. Kan man male dem selv og så give dem en slags lak?

Jeg havde engang nogle HTH-låger (de var af træfiner) som jeg malede med
godt resultat ved at bruge en lille malerulle. De fik et lidt "nupret"
udseende - og blev altså ikke så glatte og højglansagtige at se på, som p.t,
er moderne. Men jeg var ganske godt tilfreds med resulatet.

Når dine i forvejen er lakerede, kan det måske være svært at få maling til
at hænge fast.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå ned til den nærmeste Flügger med en
køkkenlåge under armen og få et professionelt råd.

Mvh. Lisbeth

Fra : anders majland

Dato : 20-05-04 10:08

> Jeg har nogle skabe fra HTH som er blå-lilla, som jeg meget gerne
> ville have hvide.

En kollega har sprøjdemalet alle sine låger (og døre). Han startede med
at øve sig på alle bagsiderne. Dernæst fronterne og dørene - og så var
der lige nogle af de først malede der fik en ny omgang da han godt kunne
se at han var blvet bedre undervejs ...

Skal det ikke ligne gør det selv vil jeg mene at de skal sprøjtemales.
Hvis du ikke selv har mod på det så hør evt den nærmeste auto eller
industri lakerer hvad han skal have for det.

Jeg vil mene at ligegyldigt hvor omhyggelig man er med pensel eller
rulle vil man kunne se at det er malet i hånden. Så det afhænger helt af
den finish man ønsker.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 20-05-04 11:53

On Thu, 20 May 2004 10:44:35 +0200, "Preben Jepsen"
<roennevang@jensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>gerne se ud som om man har gjort det selv. Hvor henvender man sig ellers
>henne, hvis man er for nærig til at købe nye låger.

Der findes firmaer, som ikke laver andet end at male gamle køkkenlåger
i nye farver, bl.a. http://www.granly-fuglecenter.dk/poll/default.asp
(som også hedder Granly Industrilakering). De tager 125 kr. pr.
køkkenlåge

Du kan også prøve din lokale autolakerer, men spørg lige om prisen
først - hvis de både skal slibes, grundes og lakeres kan det blive
lige så dyrt som nye låger.

Hvis du vil gøre det selv har Flügger en god vejledning, men uanset
hvor god man er til det, bliver det adrig helt det samme som en
sprøjtelakering. Og det kan gå hen og blive en ekstremt lav timeløn
pga. det omfattende arbejde og materialernes pris.

http://www.flugger.dk/dk/goderaad/trae/default.asp?id=240

KS

Fra : Johnt

Dato : 20-05-04 22:03

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvad med bare at købe ny låger hos HTH. Hvis du kan montere dem selv er
prisen ikke urimelig.

Hilsen

Johnt

Fra : Jens Juul

Dato : 23-05-04 13:13

>Jeg vil mene at ligegyldigt hvor omhyggelig man er med pensel eller
>rulle vil man kunne se at det er malet i hånden. Så det afhænger helt af
>den finish man ønsker.

Hvis man vælger en højglans skibsmaling kan det næsten ikke ses at det er
malet i hånden da de flyder ekstremt godt sammen - men klart er
sprøjtemaling det bedste. Her malede jeg mine låger i hånden med
"International topcoat" og er fuldt tilfreds med det.

Jens