Excel 2k - auto opdatering af cellekæde
Fra : Chr L

Dato : 19-05-04 22:22

Hvordan kopierer man en celle med tilhørende kontrolelement (i dette
tilfælde 5 alternativknapper) så cellekæden automatisk bliver knyttet til
den nye celle.

Som nu virker kopieringen bortset fra at de nye knapper 'tæller videre'
(istedet for 1-5 i den nye celle bliver det 6-10 i den oprindelige celle).

Jeg har forsøgt både absolutte og relative cellereferencer og 'Indsæt
speciel', men det eneste der virker er, hvis jeg ophæver gruppen,
højreklikker og opdaterer cellereferencen 'manuelt'.

....... og det ER lidt træls, når der er næsten 200 spørsmål!

På forhånd tak

ChrL

Fra : Chr L

Dato : 20-05-04 07:20

...... jeg glemte at skrive, at de 200 spørgsmål refererer til et spørgeskema
jeg er ved at fabrikere... og som skal være færdigt på mandag

ChrL

Fra : Leo Heuser

Dato : 21-05-04 12:55

ChrL

Kan du ikke flytte cellen i stedet for at kopiere den?

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Chr L

Dato : 21-05-04 13:46

Tak for hint'et

Jo, det fungerer fint, men fidusen skulle jo gene være, at jeg kunne lave
200 'kloner' af den første celle. Jeg har prøvet alle mulige kombinationer
af flytte/kopiere og hver gang ender det med enten at det bliver to celler,
der tæller 'parallelt, at det bliver en samlet tæller (1-10) eller at den
ene celle holder op med at tælle.....

Har du flere ideer?

Vh
Chr L

BTW: Jeg har lagt mit forsøg på www.clar.dk/Test/AltKnap002.xls. De tre
'checkboxe' her er lavet hver for sig

Fra : Leo Heuser

Dato : 22-05-04 11:49

Ak ja, den fangede jeg ikke rigtigt
Nu skulle det dog være dæmret for mig,
så hvis du sender din mailadresse, mailer
jeg mit forslag til dig.

Fra : Chr L

Dato : 22-05-04 22:43

Det ER heller ikke nemt at forklare.

Min mailadr. er: news@clar.dk - tak på forhånd

Vh

Chr L

Fra : Chr L

Dato : 23-05-04 09:04

Kære LeoH

1000 tak det klarede problemet!

Læren må være:
1) Det KAN ikke lade sig gøre med den 'almindelige' copy funktion i Excel
(og det ER vel egentlig for dårligt)
2) Jeg må se at kigge lidt mere på makroer og VBA, så jeg kan være mere
selvhjulpen en anden gang
3) Hvor er det dejligt at der til gengæld findes nyhedsgrupper med aktive
og hjælpsomme folk

Venligst
Chr L

Fra : Leo Heuser

Dato : 23-05-04 20:33

Velbekomme, Chr, og tak for tilbagemeldingen
VBA er absolut værd at dykke ned i. God arbejdslyst!

Med venlig hilsen
LeoH