Fugtighedsmåler til jord - fødselsdagsgave
Fra : Pinga

Dato : 19-05-04 21:11

Hej gruppe,

jeg er på jagt efter en fødselsdagsgave til min far og han vil gerne have
en fugtighedsmåler til jord, så han kan måle fugtigheden i jorden - siger
lidt sig selv - Nogen der ved hvor man kan anskaffe sig sådan et apperat??

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen

--Pinga--

Fra : Sanne

Dato : 19-05-04 22:00

"Pinga" <No@reply> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt sig selv - Nogen der ved hvor man kan anskaffe sig sådan et apperat??

Et velassorteret havecenter skulle gerne have sådan en fætter....

mvh
Susanne

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 19-05-04 22:50

On 19 May 2004 20:10:40 GMT, Pinga <No@reply> wrote:

> [...]
>lidt sig selv - Nogen der ved hvor man kan anskaffe sig sådan et apperat??

Du kan købe sådan en måler i mange byggemarkeder - tjek bl.a.
drivhussortimentet. Eller online hos Plantetorvet.dk, som har en
kombineret PH- og fugtmåler (98 kr.)

Skal det være rigtig smart bør du købe en Gardena elektronisk
fugtighedsmåler (269 kr.), som selv sætter vandingen i gang, hvis man
også har et elektronisk vandingsur (ca. 400-500 kr.). Skal gaven være
endnu større kan du også købe en elektronisk regnsensor (350 kr.), som
stopper vandingen, hvis det begynder at regne.
www.gardena.dk (se under vandingsteknik i produktkataloget)

KS

Fra : Pinga

Dato : 20-05-04 08:00

kelds@ofir.dk wrote in news:o1kna0l2tdi8am392ep79bscf90muqcdo2@4ax.com:

> [...]
> endnu større kan du også købe en elektronisk regnsensor (350 kr.), som
> stopper vandingen, hvis det begynder at regne.

Jeg vil hvert fald fortælle ham om alt det du har skrevet til mig her. Jeg
tror han skal bruge det til hans drivhus, da han ellers ikke går og tænker
på fugtigheden i haven. skal hvert fald nok fortælle omkring hjælpen jeg
har fået herinde.

--Pinga--