Fyring med brænde i (Weber) grill
Fra : Peter Westh

Dato : 19-05-04 17:26

Er der noget galt for at tænde op med almindeligt, godt træ i sin grill, i
stedet for med grillkul? Der skal selvfølgelig tændes op i god tid, og det
vil sode noget mere - men bortset fra det?

p.f.tak

Peter

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-05-04 19:08

Hej

Peter Westh wrote:
> Er der noget galt for at tænde op med almindeligt, godt træ i sin grill, i
> stedet for med grillkul? Der skal selvfølgelig tændes op i god tid, og det
> vil sode noget mere - men bortset fra det?

Jeg bruger almindelig brænde i grillen. Det er som sådan ikke noget
problem. Det er dog svært at ramme en præcis tid, så tænd den i god tid
og vær meget opmærksom på om den er ved at gå ud. Problemet med træ er,
at det ikke som sådan ligger og ulmer som briketter gør.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Jens Juul

Dato : 23-05-04 13:16

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> writes:
>Er der noget galt for at tænde op med almindeligt, godt træ i sin grill, i
>stedet for med grillkul? Der skal selvfølgelig tændes op i god tid, og det
>vil sode noget mere - men bortset fra det?

No problem - men kan være lidt svært at styre hvis man griller noger der
skal have lang tid (som en steg fx.). Her bruger vi egebrænde skåret i små
stykker og det giver en langt bedre smag end koks synes vi og vi har det
jo alligevel liggende i brændestablen.

Jens