Netværkskabel..
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-05-04 16:22

Hej gruppe.

Købte for en tid siden 300 m CAT 5E Enhanced kabel - Da jeg skal bruge det idag, ser jeg det er mærket 'Patch'. Det er da også
betydeligt blødere (uden stive ledere) som mit øvrige kabel.

Spørgsmålet er kan jeg bruge det til fast installation - Har de samme elektriske egenskaber som kablet med stive ledere ??

<mlr>

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 19-05-04 16:33

Det kan du godt, med nogle andre stik og god tid til at sætte dem på.

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-04 19:49

<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>
>Spørgsmålet er kan jeg bruge det til fast installation - Har de samme elektriske egenskaber som kablet med stive ledere ??

Nej man bruger ikke patchkabel som fast installation. Dæmpningens
skulle også være højere i sådant et blødt kabel.

Men du kan da bruge det til at lave patchkabler med. AMP laver faktisk
nogle meget gode RJ45 plugs til blød leder. Hvor det er yderst nemt at
monteret, og hvor det er muligt med en opsnoning på under 6mm. man
stikker ledningerne igennem en lille sort blok, som passer und i
stikket. trækker til og klipper af.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-05-04 19:55

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Nej man bruger ikke patchkabel som fast installation. Dæmpningens
>skulle også være højere i sådant et blødt kabel.

Det var det jeg var bange for...

Det ville være ganske træls at kravle rundt på loftet hele dagen for at opdage til sidst at kablet ikke fungerer ordentligt...

> [...]
>monteret, og hvor det er muligt med en opsnoning på under 6mm. man
>stikker ledningerne igennem en lille sort blok, som passer und i

300 m kabel til patch kabler dækker nok mit behov de næste 50 år

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-04 20:40

On Wed, 19 May 2004 20:54:45 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Det var det jeg var bange for...
>
>Det ville være ganske træls at kravle rundt på loftet hele dagen for at opdage til sidst at kablet ikke fungerer ordentligt...

Det skal da såmen nok virke, men ikke det det man bruger til fast
installation. Men man skal ikke regne med at blødt kabel virker
længere end 55meter.

Der kan også være en del connectere der kan have problemer med en blød
leder, men hvis det ellers for fat, så skal det nok virke.

Fra : Arne Keller

Dato : 20-05-04 08:47

Bjarke Hansen wrote:

> Nej man bruger ikke patchkabel som fast installation. Dæmpningens
> skulle også være højere i sådant et blødt kabel.

Korrekt, det kan have op til 50% større dæmpning.
Det er ligeledes vigtigt om de konnektorer der findes til systemet er
beregnet til både stive og bløde ledere.
Hvis du ikke er sikker så bid i det sure æble og køb noget andet kabel.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-05-04 11:01

On Thu, 20 May 2004 09:46:41 +0200, Arne Keller <arne@kellernet.org>
wrote:

> [...]
>beregnet til både stive og bløde ledere.

>Hvis du ikke er sikker så bid i det sure æble og køb noget andet kabel.

Konnectorerne er vist ikke noget problem - Men det er så tilpas
besværligt at trække kabler op over loftet at jeg kun orker at gøre
det een gang - Jeg går i byen efter noget bedre kabel..

<mlr>