Skalerbart design !
Fra : TheCrow

Dato : 19-05-04 14:02

Hej

Hvordan laver man en hjemmeside der selv skalerer sig efter ens skærm
opløsning. dvs så man ikke skal lave siden til exvis. 1024*768 - hvis
i forstår?

Vil det betyde en stor ændring i koden ? og hvordan ser koden ud der
kan få en side til at skalerer automatisk?

/TheCrow

Fra : jopa

Dato : 19-05-04 14:17

TheCrow <to_nothing@hotmail.com> skrev bla:

> Vil det betyde en stor ændring i koden ?

Kommer vel anpå hvorledes den ser ud pt

>og hvordan ser koden ud der
> kan få en side til at skalerer automatisk?

Definer de enkelte elementer med %

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-04 14:19

TheCrow skrev:

> Hvordan laver man en hjemmeside der selv skalerer sig efter
> ens skærm opløsning. dvs så man ikke skal lave siden til
> exvis. 1024*768 - hvis i forstår?

Som udgangspunkt er det ganske nemt - man skal bare undlade at
specificere bredden på siden, så sørger browseren for at skalere.

Arbejder man med spalter, er man dog nødt til at definere bredden
for nogle elementer. Man kan godt lave en side med to spalter der
skalerer, ved at angive spaltebredden i procent (fx 20/80), men det
vil næppe give et pænt resultat i ret mange vinduesstørrelser. Det
er bedre at sætte en fast bredde på menuer o.l. og så give de
resterende elementer mulighed for at bruge resten af siden. Den
teknik kan fx ses på <http://html.dk/> og <http://html-faq.dk/>.

En måde at lave den type sider på er gennemgået her:

   <http://html-faq.dk/2003.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TheCrow

Dato : 19-05-04 14:40

On Wed, 19 May 2004 15:18:43 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>teknik kan fx ses på <http://html.dk/> og <http://html-faq.dk/>.
>
>En måde at lave den type sider på er gennemgået her:

Super......den vil jeg kigge på, foreløbig tak til jer begge.

/TheCrow

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-04 14:45

TheCrow skrev:

> Super......den vil jeg kigge på, foreløbig tak til jer begge.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne klippe
lidt i dine citater. Se evt. min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TheCrow

Dato : 19-05-04 15:12