domænenavn med æøå
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 19-05-04 10:44

Har et navn som på dansk indeholder et par ø'er og overvejer at købe
domænenavnet. Jeg er imidlertid kommet i tvivl om hvor anvendeligt det er.
Hvor meget software forventes at understøtte de danske tegn, og afskærer man
sig ikke ret effektivt fra udenlandsk besøg?

Fra : Søren Blom

Dato : 19-05-04 13:26

"Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev
> [...]
man
> sig ikke ret effektivt fra udenlandsk besøg?

Prøv at spørg i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel hvor du nok vil få
bedre svar på dit spørgsmål end her. Personligt holder jeg mig langt væk fra
at købe et domæne med Æ Ø og Å i, ikke så meget fordi det hindre udenlandsk
besøg men mest fordi at domænenavn er et "smart" slagstrick der skaber en
masse problemer andre steder, der udover vil du møde mange begrænsninger med
dit Æ Ø og Å domæne, du vil f.eks. ikke kunne få en mail adresse i
forbindelse med domænet, men mere om det i

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 19-05-04 17:29

"Jakob Nielsen" <a@b.c> wrote in

> Hvor meget software forventes at underst›tte de danske tegn, og

Alt, med tiden.

> afsk‘rer man sig ikke ret effektivt fra udenlandsk bes›g?

Tjah - jeg har www.sølvtorvet.dk, og jeg kan da se at en hel del
trafik alligevel kommer via søgemaskiner. Men alle kan jo bruge
danske tegn i fx IE6 eller 5(.5) ved at besøge www.idnnow.com og
hente i-Nav plug-in'en.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Maybe

Dato : 20-05-04 21:18

>Tjah - jeg har www.sølvtorvet.dk, og jeg kan da se at en hel del
>trafik alligevel kommer via søgemaskiner. Men alle kan jo bruge

Ja men har du en mail(_s_n_)sølvtorve.dk og kan du sende og modtage
tili den.

Hvilken email klient bruger du?

Fra : ht

Dato : 21-05-04 20:46

Maybe <no@thanks.dk> wrote in

> Ja men har du en mail(_s_n_)sølvtorve.dk og kan du sende og
> modtage tili den.
>
> Hvilken email klient bruger du?

Nej, email bruger jeg ikke endnu. Men jeg kan såmænd fint bruger det
"rå" domænenavn til det:

info( at )xn--slvtorvet-l8a.dk

frygtelig kønt er det ikke, men det virker.

Det samme hvis man vil besøge www.sølvtorvet.dk - www.xn--slvtorvet-
l8a.dk bringer een samme sted hen.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-05-04 13:52

On Fri, 21 May 2004 19:45:40 +0000 (UTC), ht <nntp@ohlsen.dk> wrote:

> [...]
>"rå" domænenavn til det:
>
>info( at )xn--slvtorvet-l8a.dk
>
>frygtelig kønt er det ikke, men det virker.

Og med en plugin til fx Ie og Outlook kan man fint sende emails til fx
test@ sølv torvet.dk (mellemrum indsat for at undgå spambots.)
Flemming Jacobsen