"Mor gør mig syg" TV2 20.35 onsdag OM HYST~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 05:01

"Mor gør mig syg" TV2 20.35 onsdag OM HYSTERI

Ugeskrift for læger oplyste i 1982 på lederplads at fjernelse af mandler og
polypper fra småbørn har præg af et RITUELT INDGREB, altså i stil med
omskæring.

Hysteriske mødre kan lide at være uundværlige, og presser læger til
undersøgelser og behandling, som er pjat - og skadelige.

I TV iaften vises om en amerikansk bedragerske,

der daglig klippede håret af sit barn og påstod kemoterapi og fik
lokalsamfundet til at donere 200000 kr til hjælp til det kræftdødsdømte
barn - før det afsløredes at det var ren Munchausen Syndrom by proxy.
Kreativt hysteri.

Der er alle grader af skadelig tillært hjælpeløshed og små-hysteri, og TV
vil nok give indtryk af, at det de viser er atypisk og helt specielt.

Selvfølgelig er der en gradvis overgang til moderen, der giver barnet sko
på, fordi "det går hurtigst", men som egentlig sagtens kunne gøre barnet
selvhjulpent og spare tid derved. Og lære barnet selvtillid og dynamisk
personlighedsudvikling uden selvbedrag på selvbedrag.

Ble-brug er også om at holde barnet tilbage i udvikling. Lader man barnet
klatte hist og her i hjemmet, og tørrer op, uden bebrejdelse, så vil barnet
hurtigt lære at skide samme sted - hvor man så placerer egnet potte, avis,
tallerken el.lign. Dyr i stald skider samme sted hver gang. Når barnet selv
kopierer de voksnes toiletbrug og klarer det selv uden at være blevet mobbet
mod normalitet daglig, vil det beriges med en lykkeskabende selvtillid, der
langt, langt overgår de ulemper,

som lidt svineri undervejs MÅSKE kan give i uheldige tilfælde.

Mine erfaringer er, at vaskemaskinen skal køre få gange ekstra pr år, kun,
hvis man har mod til at være doven og satse på selvhjulpenhed.

"Hysteria is a natural phenomenon, the common denominator of the female
nature. It's the big female weapon, and the test of a man is his ability to
cope with it." Tennessee Williams

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : ThomasB

Dato : 19-05-04 12:39

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> polypper fra småbørn har præg af et RITUELT INDGREB, altså i stil med

Nej, ikke i stil med omskræing. Omskæring er et religiøst fænomen.

> Hysteriske mødre kan lide at være uundværlige, og presser læger til
> undersøgelser og behandling, som er pjat - og skadelige.

Ja, men så er lægerne for dårlige til at sige fra.
Moderen er nervøs for om netop hendes pode, har en farlig sygdom, og vil
hellere gå til lægen én gang for meget end én for lidt.

Men du går vel ind for at barnet bare skal ud på græsplænen uden tøj, hvis
det viser tegn på sygdom.

> [...]
> lokalsamfundet til at donere 200000 kr til hjælp til det kræftdødsdømte
> barn - før det afsløredes at det var ren Munchausen Syndrom by proxy.

Ikke hysteri, men fup..

> Der er alle grader af skadelig tillært hjælpeløshed og små-hysteri, og TV
> vil nok give indtryk af, at det de viser er atypisk og helt specielt.

Ja, det vil de sikkert, og hvis det forholdt sig anderledes, så ville de nok
sige det, da det har større nyhedsværdi.

> [...]
> selvhjulpent og spare tid derved. Og lære barnet selvtillid og dynamisk
> personlighedsudvikling uden selvbedrag på selvbedrag.

Barnet lærer også at mor hjælper når der er brug for det, eller tiden er
knap.
På den måde lærer barnet også at man skal hjælpe hinanden - hvilket man vel
skal?

> [...]
mobbet
> mod normalitet daglig, vil det beriges med en lykkeskabende selvtillid,

Ja, det påstår du godt nok, men har du lavet reelle forsøg på
eftervirkningerne af småskideri i stuen?
Kender du langtidseffekterne af at lade sit barn skide hvor det vil?

> som lidt svineri undervejs MÅSKE kan give i uheldige tilfælde.

Ja, men kun MÅSKE.. for hvis barnet ikke kan kravle endnu, så skider det
hvor der er når det skal skide.

> Mine erfaringer er, at vaskemaskinen skal køre få gange ekstra pr år, kun,
> hvis man har mod til at være doven og satse på selvhjulpenhed.

Dine erfaringer beror på at DU havde dine børns mor ved hånden hele vejen
gennem deres opvækst.
Og det skal dine børn nok være glade for.

> "Hysteria is a natural phenomenon, the common denominator of the female
> nature. It's the big female weapon, and the test of a man is his ability
> cope with it." Tennessee Williams

Citater er kun den halve sandhed, der er en grund til at man har bøger, som
ikke kun består af 2 linier.

Du er igen ensidig Bo.

Fra : G.B.

Dato : 19-05-04 12:49

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i meddelelsen

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

- som igen er X-postet til dk.politik.

FUT dk.familie.barn

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Crazy Camilla

Dato : 19-05-04 13:33

> Ikke hysteri, men fup..

Mynchausen syndrom er når man skader sig selv og påfører sig selv sygdomme
for at tiltrække sig opmærksomhed, mynchausen by proxy er når man skader en
anden person og påfører ham/hende sygdomme. Begge dele er ALVORLIGE PSYKISKE
SYGDOMME! Der er ikke tale om hysteri!

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : G.B.

Dato : 19-05-04 14:21

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Mynchausen syndrom er når man skader sig selv og påfører sig selv

Vil I venligst fjerne follow-up til dk.politik?

På forhånd tak!

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 14:23

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message

> [...]
en
> anden person og påfører ham/hende sygdomme. Begge dele er ALVORLIGE

Moderen klippede håret af sit barn daglig, altså begik aktivt bedrageri -
lissom den typiske Münchausen patient

Både disse og de egentlige hysterikere er opdraget af vor klynkesamfund til
at høste sekundærgevinster ved skuespil/bedrag

At de fortrænger det og ikke er bevidste om deres bedrag, er ikke afgørende.

Der er også stort overlap mellem pjækkesyge og hypokondri.

Betalingsprincip i sundhedssektoren bør indføres gradvist - det vil hjælpe
lidt. Og hvis politiet straffede falske voldtægtsanmeldelser hårdere ville
det også hjælpe.

Behandlersamfundet er så glad for behandlingsobjekter at de lader TV
propagandere for at folk ikke skal skamme sig for at begå falsknerier -
lissom at næppe en såkaldt "flygtning" har risikeret
tortur/dødsstraf/politisk forfølgelse.

Skatterne er for høje, så vi har for mange offentlig ansatte, der opdigter
problemer og lægger lokkemad ud så folk fristes til at bedrage incl blive
hysteriske - så grimt er problemet

Fra : Hr. Petersen

Dato : 19-05-04 14:10

Det er ikke tale om hysteri - Det er IKKE tale om hysteri - der er IKKE TALE
OM HYSTERI - DER ER IKKE TALE OM HYSTERI !!!!!

INGEN H Y S T E R I !!!

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 16:27

"Hr. Petersen" <spam_with_spam_spam_and_spam@montypytonisgod.com> wrote in
message news:40ab6bee$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det er ikke tale om hysteri - Det er IKKE tale om hysteri - der er IKKE
TALE
> OM HYSTERI - DER ER IKKE TALE OM HYSTERI !!!!!

Mange læger erkender at de er blevet presset til unødvendige mandel- og
polyp-fjernelser og at der i luften lå en trussel om klager, hvis lægen
afviste indgreb - altså moderen tyrraniserede lægen og evt sin mand, så også
han lagde pres på hospital, lægens overordnede.

Journalister er OGSÅ hysteriske når de i TV og lægebrevkasser kræver ALDRIG
LØB RISIKO_ - ALTID GÅ TL LÆGE

Partier der ikke tør besparelser vedr den hellige lægestand og deres
gratisprincip er også hysteriske , mener jeg. Vælgere der undgik at stemme
Z, fordi de ville lade hospitalspatienter selv betale deres mad, er også
kortsynede, usaglige - hysteriske

Ondskaben er fordelt på mange instanser i samfundet - og noget så skingert
som overbehandling, hvor moderen puster sig op og truer for at få sin vilje,
kan vi da godt kalde hypokondri by proxy hvis du synes ordet hysteri skal
forbeholdes hysterisk lammelse, hysterisk blindhed og lignende.

Fra : G.B.

Dato : 19-05-04 18:31

"Hr. Petersen" <spam_with_spam_spam_and_spam@montypytonisgod.com> skrev
i meddelelsen news:40ab6bee$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> IKKE TALE OM HYSTERI - DER ER IKKE TALE OM HYSTERI !!!!!

Nej - der er tale om irrelevant crossposting.

HOLD SÅ OP, FOR H******!

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 14:35

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> og
>
> Nej, ikke i stil med omskræing. Omskæring er et religiøst fænomen.

Vor tids religion hedder mit-barn-er-mit-livsindhold og mor er helgen hvis
hun presser lægen til overbehandling

> [...]
> hellere gå til lægen én gang for meget end én for lidt.
>
> Men du går vel ind for at barnet bare skal ud på græsplænen uden tøj, hvis

Jeg er ikke revolutionær men at enkelte frigjorte forældre eksperimenterer
med at lade ungen boltre sig blandt regnormene på græsset, overvåget, er et
fremskridt

Læger bør ikke lade sig presse til overbehandling., ja.

> Ikke hysteri, men fup..

Hysteri er fup, hvor den bevidste bedrageriske beslutning er fortrængt ned i
underbevidstheden

> [...]
> knap.
> På den måde lærer barnet også at man skal hjælpe hinanden - hvilket man

"Hjælper du et medmenneske, med noget det egentlig godt kunne selv, så
stjæler du fra ham det vigtigste han ejer, nemlig hans selvtillid"
- citat fra en skotsk missionær jeg mødte i Zambia - og han havde ikke læst
Nietzsche

> [...]
> eftervirkningerne af småskideri i stuen?
> Kender du langtidseffekterne af at lade sit barn skide hvor det vil?

Min kone lod mig ikke løbe linen helt ud, men ret meget og der var ingen
problemer af nogen art.

Fobi mod lort har rod i kolera-tiden. Idag skyldes kun nogle få
salmonella-diarreer at kokken har glemt at vaske fingre.

> Dine erfaringer beror på at DU havde dine børns mor ved hånden hele vejen
> gennem deres opvækst.
> Og det skal dine børn nok være glade for.

Det vil nogen mene. Jeg vil mene at hvis perioderne hvor hun havde
fuldtidsarbejde og jeg var arbejdsløs havde været længere havde både søn og
datter været endnu mere superharmoniske end de er idag.

> Citater er kun den halve sandhed, der er en grund til at man har bøger,
som
> ikke kun består af 2 linier.

Selvfølgelig er citater en enlig fakkel der lyser op, men de beviser intet.
Og det modsatte rummer også sandhed.

Fra : ThomasB

Dato : 19-05-04 16:11

> Vor tids religion hedder mit-barn-er-mit-livsindhold og mor er helgen hvis
> hun presser lægen til overbehandling

Vås.. Mor er ikke en helgen, men en stakkel. Man skal ikke basere sit liv på
bekymring.
Og nej, "mit-barn-et-mit-livsindhold" er ikke en religion.
I "gamle dage" var man meget mere sammen med sine børn, i dag sender man sit
barn i institution, og overlader meget af opdragelsen til pædagogerne. Måske
derfor føler mødrene, at de skal være ekstra bekymrede for deres poder - det
er deres måde at vise omsorg.

> [...]
> med at lade ungen boltre sig blandt regnormene på græsset, overvåget, er

Ja, men der er skam ikke noget i vejen for at børn boltrer sig på
græsplæner. Og det er jeg ret sikker på at alle er enige om.
Alle børn har spist regnorme, kattelorte mv. Så det er der ikke noget nyt i.

> Læger bør ikke lade sig presse til overbehandling., ja.

> Hysteri er fup, hvor den bevidste bedrageriske beslutning er fortrængt ned
> underbevidstheden

Eller også er det *manglende* viden..

> [...]
> stjæler du fra ham det vigtigste han ejer, nemlig hans selvtillid"
> - citat fra en skotsk missionær jeg mødte i Zambia - og han havde ikke

Ikke særligt nyanceret. Og der er massere at tilfælde hvor man vil hjælpe
en, som godt selv kan.

> barnet
> avis,

> Min kone lod mig ikke løbe linen helt ud, men ret meget og der var ingen
> problemer af nogen art.

Nej, og det var nok også godt, for du har en masse ideer som er gode nok i
teorien, men umulige/skadelige i praksis.
Du udelader ofte vigtige faktorer.

> Fobi mod lort har rod i kolera-tiden. Idag skyldes kun nogle få
> salmonella-diarreer at kokken har glemt at vaske fingre.

Nej, for de fleste mennesker synes lort lugter..

I det land som du ser så meget op til, Japan, er der da toilethysteri.
Udluftningssystemer, duftespray, pruttelydeoverdøjningsmusik mm.
Man skammer sig over at skide.(?)

> [...]
og
> datter været endnu mere superharmoniske end de er idag.

Ja, men ikke fordi de skulle skide i et hjørne, men fordi du ville have
givet dem mere opmærksomhed, og ikke sendte dem i institution.

> som
>
> Selvfølgelig er citater en enlig fakkel der lyser op, men de beviser
intet.
> Og det modsatte rummer også sandhed.

Eller også er de skærmen som skygger for lyset...

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 16:43

> [...]

Måske
> derfor føler mødrene, at de skal være ekstra bekymrede for deres poder -

Jeg har lige set foromtale af TV om programmet iaften 2035 -
- man så moderen der bedrog for 200000 kr blive ført bort af to betjente

Ordet "Religion" er ikke god slang, om at være hysterisk overbeskyttende -
enig.

> [...]
> græsplæner. Og det er jeg ret sikker på at alle er enige om.
> Alle børn har spist regnorme, kattelorte mv. Så det er der ikke noget nyt

Mange overbeskyttes. Jeg har liget fået email fra en der brugte bæresele i
1975
- så jeg var ikke så meget pioner som jeg pralede af.

> kræftdødsdømte

> Eller også er det *manglende* viden..

Viden er ikke central. At mødre fra egen spædbarnstid er vænnet til at
tillært hjælpeløshed belønnes, er nok det vigtigste

> [...]
> læst
>
> Ikke særligt nyanceret. Og der er massere at tilfælde hvor man vil hjælpe

Nietzsche og jeg er undertiden lidt firkantede, enig.
Det er et stort territorie der søges pisset af,
- alt kan ikke være præcist og dækkende vedr alt.

> selvtillid,

> Nej, og det var nok også godt, for du har en masse ideer som er gode nok i
> teorien, men umulige/skadelige i praksis.
> Du udelader ofte vigtige faktorer.

Slå ned på de vigtigste ting, som du synes også bør med.

> [...]
>
> I det land som du ser så meget op til, Japan, er der da toilethysteri.
> Udluftningssystemer, duftespray, pruttelydeoverdøjningsmusik mm.

Jo, en lille gruppe japanske kvinder var hysteriske nok til at der blev
marked for toiletter med talrige gadgets, bl.a. dem du nævner.

> vejen

> og
>
> Ja, men ikke fordi de skulle skide i et hjørne, men fordi du ville have
> givet dem mere opmærksomhed, og ikke sendte dem i institution.

Ja, der er mange faktorer der indgår
Institutioner gør børn til slaver af gruppepres.
Måske jeg havde skabt faderbinding a la den moderbinding der har gjort mig
ambitiøs
Ihvertfald har mødre magten og jeg blev kasseret og hun rejste hjem til
Jylland med dem - og jeg grunder stadig over om jeg skulle have bøjet af,
for at undgå skilsmisse

Fra : ThomasB

Dato : 21-05-04 12:43

> [...]
>
> Jeg har lige set foromtale af TV om programmet iaften 2035 -
> - man så moderen der bedrog for 200000 kr blive ført bort af to betjente

Ja, men hun har bevidst snydt sig til almisser.

> [...]
> 1975
> - så jeg var ikke så meget pioner som jeg pralede af.

Bæreseler har været brugt i tusinder af år.
Dog som "tørklæder", der blev bundet rundt om skulderen.

> proxy.

> ned

> Viden er ikke central. At mødre fra egen spædbarnstid er vænnet til at
> tillært hjælpeløshed belønnes, er nok det vigtigste

Jo, det er manglende viden. Hvis moderen vidste med 100% sikkerhed, at
barnet ikke tog skade af at have store mandler, så var problemet der slet
ikke. Det næste problem er at så at give moderen den sikkerhed.

> barnet

> er
> man

> Nietzsche og jeg er undertiden lidt firkantede, enig.

Lidt?

> Det er et stort territorie der søges pisset af,
> - alt kan ikke være præcist og dækkende vedr alt.

Hvilket territorie?

> barnet
> blevet

> Slå ned på de vigtigste ting, som du synes også bør med.

Det gør jeg da også.. du kan bare læse dette indlæg igennem igen - og de
andre i denne tråd.

> Jo, en lille gruppe japanske kvinder var hysteriske nok til at der blev
> marked for toiletter med talrige gadgets, bl.a. dem du nævner.

5 producenter sætter med garanti ikke en masseproduktion af avancerede
toiletter igang, på baggrund af "en lille gruppe japanske kvinder".
Så selv halvt ovre på den anden side af jorden, har man et anstrengt forhold
til lort.

> år,

> Ja, der er mange faktorer der indgår
> Institutioner gør børn til slaver af gruppepres.

Nej, der er vist ikke plads til den store individualitet.

> Måske jeg havde skabt faderbinding a la den moderbinding der har gjort mig
> ambitiøs

Jeg har da den opfattelse, at både far om mor, bør have de samme bindinder
til deres børn - når ammeperioden er slut.

> Ihvertfald har mødre magten og jeg blev kasseret og hun rejste hjem til
> Jylland med dem - og jeg grunder stadig over om jeg skulle have bøjet af,
> for at undgå skilsmisse

Ja, mødre har magten - desværre. Den opfattelse duede for 50 år siden, hvor
kvinder var hjemmegående, men det er sgu ret umoderne i dag. Det forventes
at mænd deltager på lige fod med kvinder, hvad angår opdragelse og pasning
af børn. Men vi har ikke ligerettighed når det gælder forældremyndighed.

Jeg synes det er synd for dig, det må være svært at komme over.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-05-04 13:40

> liv

> Ja, men hun har bevidst snydt sig til almisser.

Ja - gad vide om amerikanerne også er bedre til at straffe falske
voldtægsanmeldelser end os. ?

> [...]
> nyt

> Bæreseler har været brugt i tusinder af år.
> Dog som "tørklæder", der blev bundet rundt om skulderen.

Og den bedste bæresele er langt hår, som den spæde klynger sig til og
bibeholder fingerstyrken der jo er så stor ved fødslen
Mænd tåler skaldethed, fordi de ikke bærer børn.Genetik bag kvinders
aldrig-skaldethed kan kun forklares ved dette (og Elaine Morgan står meget
alene med denne teori, fordi hun er vandabe-fan, og derfor ugleset)

> Jo, det er manglende viden. Hvis moderen vidste med 100% sikkerhed, at
> barnet ikke tog skade af at have store mandler, så var problemet der slet
> ikke. Det næste problem er at så at give moderen den sikkerhed.

Lægerne har ikke viden. De har klinisk blik, dvs intuition, men lader som om
de har røntgenblik

Mødre skal lære sund skepsis og at deres indsigt i barnets vel oftest
overgår lægens

> tiden

> hjælpe

> Lidt?

Hans læremester var bl.a. Emerson, brainstormingens opfinder

"Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig imorgen
hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du
sagde idag. Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882

"

> Hvilket territorie?

Nietzsches territorie er næsten hele filosofien og psykologien(som han
næsten opfandt, og lærte Freud)

Verdenshistorie gør han sig også klog på - intuitivt - det der kaldes
megaloman sindsyge omfatter forudsigelse af at kejseren ville starte en
første verdenskrig. Ret godt spået i 1990-
Han var amatør pg spredte sig tyndt - var ikke perfektionist - ejede ikke
beskedenhed. Sundt

> vil
> potte,

> ingen

> Det gør jeg da også.. du kan bare læse dette indlæg igennem igen - og de
> andre i denne tråd.

Hvis ikke du vil præcisere, kommer vi ikke videre

> [...]
> toiletter igang, på baggrund af "en lille gruppe japanske kvinder".
> Så selv halvt ovre på den anden side af jorden, har man et anstrengt

De er på UVÆSENTLIGE punkter mere rengørings-maniske men min kones tolerance
overfor mine eksperimenter , kunne næppe en dansk kvinde præstere. De er
mere individualistiske end os, japanerne -, på sin vis.
Hun ser det som drenge-hobby og ignorerer
Hun ser det ikke som en skamplet for hendes husstand

> søn

> Nej, der er vist ikke plads til den store individualitet.

Der er for mange pædagoger. For høje skatter er ET STORT ONDE

> Jeg har da den opfattelse, at både far om mor, bør have de samme bindinder
> til deres børn - når ammeperioden er slut.

Utopi. Men at jeg brugte mere tid på min søn end moderen gjorde, giver
problemer idag - omklamrende styring, a la moderbinding er nok skjult i min
liberalisme

> [...]
> af børn. Men vi har ikke ligerettighed når det gælder forældremyndighed.
>
> Jeg synes det er synd for dig, det må være svært at komme over.

Din medfølelse vil jeg hellere modsige end sige tak for

Jeg er en psykopat= en unormal

som aldrig bliver bitter, men tager det som et debatemne jeg kan blive klog
på og stille lovforslag om

Fra : ThomasB

Dato : 21-05-04 16:04

> Ja - gad vide om amerikanerne også er bedre til at straffe falske
> voldtægsanmeldelser end os. ?

De er vist bedre til alt "over there"...

> [...]
> aldrig-skaldethed kan kun forklares ved dette (og Elaine Morgan står meget
> alene med denne teori, fordi hun er vandabe-fan, og derfor ugleset)

Ja, det så jeg du skrev i et andet indlæg.. meget interessant.

> Lægerne har ikke viden. De har klinisk blik, dvs intuition, men lader som
om
> de har røntgenblik

Pjat, selvfølgelig har de viden om deres fag.

De bruger for lidt tid på patienterne, og lytter ikke ordentligt efter.
De går ud fra, at denne patient er ligesom sidste patient, med nogelunde
samme symptomer og handler derefter.
Der er, heller ikke her, plads til meget individualitet.

> Mødre skal lære sund skepsis og at deres indsigt i barnets vel oftest
> overgår lægens

Ja, og måske lytter lægen for lidt til moderen, da lægen "ved bedst". Det
skaber dobbelt problemer.

> [...]
> hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du
> sagde idag. Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882

Har altid været stor beundrer af Nietzsche, selvom det ikke er altid jeg
forstår ham - og er enig i det han siger.

Og man har vel et standpunkt til man tager et nyt

> Nietzsches territorie er næsten hele filosofien og psykologien(som han
> næsten opfandt, og lærte Freud)

Freud havde selvfølgelig også forbilleder, men Freud samlede trådene, og
kaldte det psykoterapi.

> [...]
> første verdenskrig. Ret godt spået i 1990-
> Han var amatør pg spredte sig tyndt - var ikke perfektionist - ejede ikke

Ja, men han forudså WW1 under et af hans sammenbrud, så man kan spørge sig
selv, om ikke hans "forudsigelser" var mere held/tilfælde, end forudsigelse.

Jeg kan godt lide ham for at, på den tid, at være kritisk overfor alt
etableret - han var bare ærlig.

> nok

> Hvis ikke du vil præcisere, kommer vi ikke videre

Jeg har præciseret i bl.a dette indlæg. Jeg skal vel ikke samle alle tråde
op, og liste dem for dig?

> [...]
> Hun ser det som drenge-hobby og ignorerer
> Hun ser det ikke som en skamplet for hendes husstand

Og de er mere hengivne overfor deres mænd, det kan de danske kvinder lære
lidt af :)

> Der er for mange pædagoger. For høje skatter er ET STORT ONDE

Vi indretter os med for høje udgifter, så vi bliver nød til at sende vores
børn i institution, når vi selv skal på arbejde.

> [...]
>
> Utopi. Men at jeg brugte mere tid på min søn end moderen gjorde, giver
> problemer idag - omklamrende styring, a la moderbinding er nok skjult i

Det er vigtigt at børn bliver sparket afsted, og lærer at klare sig uden mor
og far.
Hvis man konstant føler behov for at tage kontakt til sit barn, skader man
det.

Mødre forsøger at fastholde mor-barn rollen i så lang tid som muligt, og det
er ikke sundt. (samme med far-barn)
Dårlig samvittighed bliver resultatet af et for længe varende mor-barn
forhold...

> hvor

> Din medfølelse vil jeg hellere modsige end sige tak for

Den er der, om du siger tak eller ej.

> Jeg er en psykopat= en unormal

Psykopati er normalt.
De "farlige" psykopater er dem der ikke kan formulere sig.

> som aldrig bliver bitter, men tager det som et debatemne jeg kan blive
klog
> på og stille lovforslag om

Man kan vel også kun være rigtig bitter, hvis man ikke fik nået det man
ville i livet.