Eksperimenterende ctr. egoistisk håndterin~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 04:02

Eksperimenterende ctr. egoistisk håndtering af afføring

Ligesom med urin gælder det, at man kan være et egoistisk vanemenneske, der
forbliver i traditionen og ikke bidrager til, at verden forbedres via
rutiner, der er mere gavnlige for de svage.

Det er ikke en dybt skadelig egoisme - man kan hævde om træk-og-slip
toilettets brug, at "when it aint broke, why fix it".
Men hvorfor ikke turde eksperimenter, der give indsigt, der kan lette livet
for mange?

Mange ældre, der er bundet til sengen, og tror at man kun må lorte på et
toilet, og de har gavn af, at os unge, initiativrige udvikler alternativer.

Desuden er det en leg at forske - og indhøstes erfaringer fra folk, som ikke
hæmmes af universitetsforskernes rigide skyklap-udsyn, kan det måske også
føre til forbedring af landbrugets gyllehåndtering, som mange klager over.

Hvis man som jeg har en tolerant kone, så kan man have *glas med skruelåg*
placeret i sit hjem, hvor det er bekvemt. I stedet for at gå på toilettet og
flushe ud med mange liter renset drikkevand, for at kloakvand skal oprenses
på spildevandsanlæggene med dyre importerede kemikalier,

Så sætter man sig på hug over et åbnet glas og sætter bagefter skruelåg på
igen. Når glassene er fyldt og man skal bære en plastikpose med affald til
kontaineren, så tømmes glassene ned i plastposen (eller hele glasset smides
ud, hvis man har glas nok.)

Når jeg læser min morgenavis liggende sidelæns i sengen, og skal lorte, så
har jeg A4-pap, der er lagt ind i en plastikpose, og mens jeg letter røven
en anelse, skubber jeg pappet ind under og skider på midten af det. Intet
rammer sengetøjet (Hvis man har diarre, bør man nok anvende større pap eller
folde det.)

Derefter trækkes pappet ud samtidig med, at posen krænges uden om
afføringen. Om sommeren kan lugtmolekyler trænge gennem plastpose , og man
må lægge denne i et stort glas med skruelåg.

Ved passende lejlighed , ryger de fyldte plastikposer i affaldskontaineren.

Lort består især af ufordøjelige plantefibre og bakterier, der har gjort
gavn ved nedbrydning og passage af maden, og som ikke kan overføre sygdom -
hvis ikke man har spist salmonella-befængt mad eller lignende.

Bakterierne er mange slags, og fortsætter med at dele sig og nedbryde
ufordøjet mad, og derved danner de ubehageligt lugtende molekyler, fx indol
og skatol fra kvælstofholdige mad-bestanddele.

Min kongstanke vedr svine-gylle er, at det må være muligt at tørre
svinelort, så man får et gødningspulver, som jo er luftfrit, fordi det er
tørt.

Der eksperimenteres med dette i Holland og Danmark, idet der bruges meget
dyre omvendt-osmose anlæg og dekantering.

Jeg tror, det kan gøres simplere. Følgende eksperimenter anser jeg for
vellykkede, og hvis jeg finder landbrugs-ekspertise, der er åben for sådanne
ideer, kan det måske gøre gavn.

De plastikforseglede lorte lægger jeg undertiden ikke i affaldscontaineren
men et skjult sted i haven og efter nogle måneder, evt kun få hvis lorten
har fået frost, vil bakterie-massen være ændret og lugt nedsat, og
lufttørring kan lettere kan ske, hvis den klæbrige "dej" med en spatel
smøres ud i tynde lag på tørreplader fx af plastik. Min have er så lille, at
det kun kan ske om vinteren, hvor lort slet ikke lugter, men i landbruget,
hvor afstande er store, tror jeg, at metoden har perspektiver.

Iøvrigt mener jeg at menneskets fremskridt beror på, at vi er grænsesøgende,
legesyge og undersøger hvor langt man kan gå mht dovenskab, uden at det
giver problemer, og at man hensynsfuldt kan lorte hist og her i naturen, fx
vejrabatter, hvor ingen kommer til at træde i det, og hvor ingen vil være
generet af lugt.

Extrem dovenskab og ubetænksomhed kan føre til at uskyldige medborgere får
nogle kortvarige ubehagelige lugtindtryk, men værre er det ikke.

Ved at vi ikke fortrænger tilværelsens realiteter, men bliver klog på
naturens processer, kan vi blive modne moderne mennesker, der ikke hæmmes af
forkerte fordomme, og det kan også komme handicappede til gode. Lys over
land.

Det man ikke dør af bliver man stærkere af.

Og som sagt har jeg mange års erfaring for at eksperimenteren let kan ske
uden, at det bemærkes af nogen

- når jeg en sjælden gang er blevet oplyst, at jeg lugter, af fx venlige
mennesker som Per Vadmand, så har det at gøre med, at jeg ikke tror på
deodorant og ikke har tid at tage bad hver dag. Dvs. at fedtsyreforgæring
ved armhulens talgkirtler fører til smørsyre, hvilket ikke rummer
sundhedsfare for nogen.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-04 08:39

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

Egentligt burde det forbigåes i tavshed, men jeg kan ikke lade være:
Mangen til indlæg skal man lede længe efter, selv på groups.google.com med
"Bo Warming" som søgekriterie.
Du er nu en ener, BW.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : ThomasB

Dato : 19-05-04 12:21

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> toilettets brug, at "when it aint broke, why fix it".
> Men hvorfor ikke turde eksperimenter, der give indsigt, der kan lette

Dem det kan lette livet for, bruge vel også denne metode. F.eks. på
plejehjem, hvor de gamle for lov til at skide i sengen, og så kommer der en
babyficerende sygeplejerske og tørrer lorten op - hvis ikke den gamle har
fået ble på, så han/hun ikke kan onanere.

> Mange ældre, der er bundet til sengen, og tror at man kun må lorte på et
> toilet, og de har gavn af, at os unge, initiativrige udvikler
alternativer.

Det er jo dem selv, der bestemmer hvor de må skide. De ved da godt at de må
skide på et stykke pap - ved ikke om de tørrer afføringen også, men jeg er
sikker på at de fleste gamle bruger deres tørrede lort til
altankasse-gødning.

> [...]
> føre til forbedring af landbrugets gyllehåndtering, som mange klager over.

Det er vist kun dig der hæmmes af universitetsforskere..

> [...]
> igen. Når glassene er fyldt og man skal bære en plastikpose med affald til
> kontaineren, så tømmes glassene ned i plastposen (eller hele glasset

Ja, men alt i alt er det mere besværligt at pisse i et syltetøjsglas, end at
gå på toilettet.
Jeg har efterprøvet det, og man bruger altså mere tid på
syltetøjsglasmetoden.

For at undgå at bruge toiletvand, så kan jeg anbefale KUN at trække ud, når
toilettet er fyldt til lige over vandgrænsen med lort.

> [...]
> en anelse, skubber jeg pappet ind under og skider på midten af det. Intet
> rammer sengetøjet (Hvis man har diarre, bør man nok anvende større pap

Fin idé, men det er sgu også mere besværligt end at gå ud og skide. (talt i
minutter og sekunder - forsøget er naturligvis gentaget flere gange) Desuden
har man godt af at røre sig lidt en gang i mellem, og en tur på toilettet er
skam også motion.

Gamle kan dog ikke bruge denne metode, da de som regel har gigt mv, og ikke
kan rette pappet til bag numsehullet.
Derfor kommer de til at skide på lagenet, som så skal vaskes - hvilket
heller ikke er godt for miljøet.

Desuden er plastikposer miljøskadelige, og kræver energi at fremstille.

> [...]
> må lægge denne i et stort glas med skruelåg.
>
> Ved passende lejlighed , ryger de fyldte plastikposer i

Ja, men man kan vel også "samle til bunke", og altså forsøge at samle så
meget lort, at det kan betale sig at leje en hel container.
Så kan man få det vejet, og så regne ud hvor mange procenter af det man
indtager der bliver til lort.

Dernæst kan man så planlægge hvornår containeren skal bestilles næste gang.

> [...]
sygdom -
> hvis ikke man har spist salmonella-befængt mad eller lignende.

Det passer nu ikke helt - leverbetændelse er bare en af de sygdomme der kan
overføres gennem afføring.
Hvis man har blod i afføringen, så skal man nok også passe lidt på.

> [...]

> Der eksperimenteres med dette i Holland og Danmark, idet der bruges meget
> dyre omvendt-osmose anlæg og dekantering.

Din "kongetanke"?

> [...]
landbruget,
> hvor afstande er store, tror jeg, at metoden har perspektiver.

Problemet er at det er nemmere at køre en gyllevogn direkte på marken, end
først at tørre lorten.
Men lugtgenerne ved tørret lort, bliver nok ikke mindre, da lorten fugtes
igen ved kontakt med jorden/regn/dug.

OG tørret lort lugter skam også, ligesom tørret fiskemel.

> [...]
fx
> vejrabatter, hvor ingen kommer til at træde i det, og hvor ingen vil være

Tror jeg ikke er en god ide. Lortelugten vil genere billisterne, og
omkringboende..
Det er nu smartere at bruge rent drikkevand til bortskaffelse af lort - og
bedre.
OG hvis vi løber tør for drikkevand, SÅ skal jeg love dig for at der kommer
fremskridt.

> Extrem dovenskab og ubetænksomhed kan føre til at uskyldige medborgere får
> nogle kortvarige ubehagelige lugtindtryk, men værre er det ikke.

Men det er også slemt nok. Så kan vi lave store pensionistboliger i de
områder, hvor lortebunkerne skal være.
Pensionisterne bidrager alligevel ikke til noget som helst, udover at være
pengeslugere - så derfor kan de heller ikke tillade sig at brokke sig.

> [...]
af
> forkerte fordomme, og det kan også komme handicappede til gode. Lys over

Op i røven med naturens processor - vi vil have fremskridt hurtigere end
naturen kan følge med.
Naturen skal følge med menneskerne, ellers kan den rådne op.

> Det man ikke dør af bliver man stærkere af.

Med med ar, som stadig kan gøre ondt ind i mellem.....

> Og som sagt har jeg mange års erfaring for at eksperimenteren let kan ske
> uden, at det bemærkes af nogen

Ja, men du er gammeldags. Følg dog med. Ingen gider at skide på et stykke
pap mere, den tid er ovre - du er gammel.

> [...]
> deodorant og ikke har tid at tage bad hver dag. Dvs. at fedtsyreforgæring
> ved armhulens talgkirtler fører til smørsyre, hvilket ikke rummer

Men det ændrer vel ikke ved det faktum at Per synes du lugter.
Jeg kan også forklare hvorfor det gør ondt, når man brænder sig på en
kogeplade, men smerten forsvinder ikke af den grund.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-05-04 12:58

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse news:40ab430c$0$423$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com>

Burde I 2 ikke oprette en ny gruppe med titlen
dk.videnskab.koprolali ?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 15:03

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

TB: Gamle kan dog ikke bruge denne metode, da de som regel har gigt mv, og
ikke
kan rette pappet til bag numsehullet.
Derfor kommer de til at skide på lagenet, som så skal vaskes - hvilket
heller ikke er godt for miljøet.

BW: Der er virkelig mange gamle, som ikke kan gå på toilettet og ringer
efter sygepeljerske, der er længe om at komme.

De fleste gigtplagede kan godt få en eller anden let tallerken eller
fejespånd eller pap ind under numsen mens de ligger på siden, og skide på
det.

Alle er forskellige og den uniformerede ens-for-alle toiletløsning er
gammeldags og skadelig, og alternativer bør overvejs - både vedr gamle og
børn

Jeg har ingen problemer andet end dovenskab, og jeg sparer megen tid ved kun
at bruge toilettet hvis jeg er i nærheden af det når jeg skal.

Opsamling i marmeladeglas mm lyder frastødende for vanetænkere, men har
fordele både vedr lort og pis, og man trænder sig til at kunne være længst
mulig i eget hjem når man blir gammel.

Fra : ThomasB

Dato : 19-05-04 15:54

> [...]
>
> De fleste gigtplagede kan godt få en eller anden let tallerken eller
> fejespånd eller pap ind under numsen mens de ligger på siden, og skide på

Og hvad så med det lort som rammer ballen? Skal det blive siddende, eller
skal det tørres af?
Og hvordan skal en gammel gigtplaget selv tørre sig i måsen?

> Alle er forskellige og den uniformerede ens-for-alle toiletløsning er
> gammeldags og skadelig, og alternativer bør overvejs - både vedr gamle og
> børn

Bækken....

> Jeg har ingen problemer andet end dovenskab, og jeg sparer megen tid ved
kun
> at bruge toilettet hvis jeg er i nærheden af det når jeg skal.

Med mindre du bor i et 400 kvm hus, med kun ét toilet, så tager transporten
under 15 sek tur/retur..
Den tid man bruger på at skide/tisse, forandres ikke af at bruge marmelade,
nutella-, syltetøjs- eller syltede agurkeglas.
Jeg vil faktisk påstå at man bruger mindre tid på at komme af med sin
afføring/tis på et toilet, end i et glas. (alt med regnet, tømning mv)
Desuden kan man læse avis på toilettet, uden at skulle sidde og anstrenge
sig for at holde et glas.

> Opsamling i marmeladeglas mm lyder frastødende for vanetænkere, men har
> fordele både vedr lort og pis, og man trænder sig til at kunne være længst
> mulig i eget hjem når man blir gammel.

Næ, det lyder ikke frastødende, mere besværligt..
Er man sjatpisser, kan man jo passende få et kateter, så skal man bare tømme
posen et par gange om ugen..

Gamle kommer ikke på plejehjem, fordi de ikke selv kan komme på toilettet...

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 16:54

> [...]

> skal det tørres af?
> Og hvordan skal en gammel gigtplaget selv tørre sig i måsen?

Jeg bruger lidt af den rigelig store plastpose som toiletpapir, men man kan
også have avispapirstykker eller andet i en stavl som er ved
hånden
Faktisk havde min mor gigt og hendes fingre var krogede de sidste ti år, men
hendes finmotorik var ikke væsentlig nedsat. Selvfølgelig kan ikke alle gøre
som jeg foreslår.

Visionen er ikke at mange skal gøre som jeg, men at hvis man fik nogle gamle
til at afprøve ideerne og fik erfaringer med dem, så kunne udvikles
masseproducerede sager fra Coloplast, som kunne gøre skidning-i-sengen
virkelig bekvem og renlig/sikker.

> Bækken....

Bækken og kolbe er uhåndterlige og alt for store. `Små emballager kan bedre
tackles af stive fingre.
(og med een hånd og på ryggen)

> [...]
> afføring/tis på et toilet, end i et glas. (alt med regnet, tømning mv)
> Desuden kan man læse avis på toilettet, uden at skulle sidde og anstrenge

Jeg læser avis i sengen, liggende på højre side, og med venstre hånd ordner
jeg imens det jeg samtidig skider i.
Og opsamling sker sekundhurtigt i lugttætte emballager og månedligt skal en
masse smides ud - på knap to minutter.

> Næ, det lyder ikke frastødende, mere besværligt..
> Er man sjatpisser, kan man jo passende få et kateter, så skal man bare
tømme
> posen et par gange om ugen..

Kateter giver infektioner - ihvertfald for min far.
"Tilbage til naturen" er hvad jeg foreslår og det har MANGE fordele

> Gamle kommer ikke på plejehjem, fordi de ikke selv kan komme på
toilettet...

Det er ofte vigtig medvirkende grund

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-04 22:24

In news:<UqLqc.60136$MD.36094@fe12.usenetserver.com>
> [...]
> Faktisk havde min mor gigt og hendes fingre var krogede de sidste ti
> år, men hendes finmotorik var ikke væsentlig nedsat. Selvfølgelig kan

Tror det er de færreste der kan finde på noget af det du siger, udover dig
selv...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : ThomasB

Dato : 21-05-04 12:25

> [...]
kan
> også have avispapirstykker eller andet i en stavl som er ved

Regninger kan anbefales.. (men lorterester kan altså ikke undgåes)

> [...]
> til at afprøve ideerne og fik erfaringer med dem, så kunne udvikles
> masseproducerede sager fra Coloplast, som kunne gøre skidning-i-sengen

En ble er nok mere effektiv.. Ældre skal nok kunne onanere alligevel.

Desuden findes der unidomer fra coloplast.

> og

> Bækken og kolbe er uhåndterlige og alt for store. `Små emballager kan
bedre
> tackles af stive fingre.
> (og med een hånd og på ryggen)

Nej, der findes masse af mere hygiejniske alternativer.

> [...]
ordner
> jeg imens det jeg samtidig skider i.
> Og opsamling sker sekundhurtigt i lugttætte emballager og månedligt skal

Jeg tror ikke på at det er hurtigere at skide i en pose, eller et glas.
Desuden SKAL man altid have 1. et glas, 2. et stykke pap, 3. en pose 4.
noget at tørre sig med, ved hånden.
Det er da smartere at det hele er samlet i ét rum (toilettet), desuden sker
alt vedr. toilettet automatisk.

Og du har godt af at gå de 5 meter hen til toilettet, for at holde dig i
gang - det samme har folk på 80.

Lad os ikke gøre de gamle mere besværet end de er i forvejen, ved at tildele
dem syltetøjsglas, plastposer, papstykker mv.

> længst

> tømme
>
> Kateter giver infektioner - ihvertfald for min far.

Nej, ikke mere end lort på ballen, og pis i syltetøjsglas.

Katetre giver ikke infektioner mere.

> "Tilbage til naturen" er hvad jeg foreslår og det har MANGE fordele

Ja, men "tilbage til naturen" er også fin, hvis ikke det var fordi der
fandtes mange bedre alternativer.

Hvor gør du iøvrigt at det toiletpapir du bruger til at "dryppe af med"?

> toilettet...
>
> Det er ofte vigtig medvirkende grund

Det er når den gamle ikke længere kan klare sig selv.

De kan jo bare få en ble på, som skiftes af plejepersonale 3 gange om dagen.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-05-04 20:39

> [...]
>
> En ble er nok mere effektiv.. Ældre skal nok kunne onanere alligevel.
>
> Desuden findes der unidomer fra coloplast.

Bleer er pjat

Urin-kondomer forkortet uRIdomer, er noget bøvlet stads, som nok er praktisk
for forretningsmænd med store inkontinensproblemer, men de primitive
løsninger jeg har forfinet og beskrevet, er langt at foretrække for de
fleste.

> bedre
>
> Nej, der findes masse af mere hygiejniske alternativer.

Forklar hvad du mener

> [...]
tildele
> dem syltetøjsglas, plastposer, papstykker mv.

Er man sengebundet og ingen kan hjælpe dig, så er man i en situation hvor
toiletbrug er UMULIGHED

Altså er der enormt brug for mine løsnigner, som er nemme og billige.

Du gør livet BESVÆRLIGT for gamle. Jeg gør det nemt.

> har

> Nej, ikke mere end lort på ballen, og pis i syltetøjsglas.
>
> Katetre giver ikke infektioner mere.

Hvilke fremskridt skulle dog kunne forhindre det?
Du skal ikke tro alt hvad læger praler af. Der er ingen væsentlige
forbedringer sket på de gamle kateter-rutiner, som er forfærdelige, for et
nok så sterilt fremmedlegeme forstyrrer immunbalance og pludselig opstår
kæmpeinfektioner selvom der ikke er kommet skidt ind udefra. Der er jo
allerede fremmede bakterier i kroppen, men de pisses ud, når man bruger
tilbage-til-naturen elegance som bl.a. den af mig foreslåede.

Læger er skadelige, i en masse tilfælde, bl.a. dette.

> Ja, men "tilbage til naturen" er også fin, hvis ikke det var fordi der
> fandtes mange bedre alternativer.

Det er ikke BEDRE med toilet hvis man 1. ikke kan bevæge sig til toilettet
eller 2. skal mange gange på toilettet om natten/man let falder

> Hvor gør du iøvrigt at det toiletpapir du bruger til at "dryppe af med"?

Man kan smide det ud sammen med urin og lort eller man kan lægge det til
tørre - det giver ingen lugt, når det tørrer indenfor et døgn, og det gør
tyndt papir altid

> Det er når den gamle ikke længere kan klare sig selv.
>
> De kan jo bare få en ble på, som skiftes af plejepersonale 3 gange om
dagen.

Du hader dine medmennesker ikke? Du vil tvinge dem til at gå med søle af
lort og pis presset med den sarte hud i timevis?

Fra : ThomasB

Dato : 22-05-04 13:04

> Bleer er pjat

Men ganske effektive..

> [...]
> for forretningsmænd med store inkontinensproblemer, men de primitive
> løsninger jeg har forfinet og beskrevet, er langt at foretrække for de

Ja, uridomer.. skrev forkert..

Det er da væsentligt smartere at tisse i en penisformet kolbe/kondom, hvor
der er et afløb som er koblet til en pose, via en slange.
Posen lukkes med en klips, og posen smides ud med skraldet.
Dette kan selv en gigtplaget betjene.

Men uridom har man hænderne fri.

Din metode kræver at man mindst har en hånd fri, samtidig kan det ikke
betjenes af gamle med rystesyge, eller gamle som ikke kan håndtere et
syltetøsjglas.

Det næste problem med syltetøjsglas er når den varme urin lukkes inde med et
skruelåg, og køles af, så skabes der et undertryk i glasset, som gør det
sværre at åbne glasset igen ved næste urinering.

> Forklar hvad du mener

Se op... uridom

> tildele
>
> Er man sengebundet og ingen kan hjælpe dig, så er man i en situation hvor
> toiletbrug er UMULIGHED

Så bruger man en sengepotte...

> Altså er der enormt brug for mine løsnigner, som er nemme og billige.
>
> Du gør livet BESVÆRLIGT for gamle. Jeg gør det nemt.

Det ER gjort nemt. Markedet er der, og derfor har pengehungrene producenter
løst problemet.

Syltetøjsglas er gammeldags i forhold til de produkter der findes på
markedet.
Iøvrigt er det store problem nok inkontinens, og her hjælper syltetøjsglas
ikke, da man ikke mærker NÅR man tisser.

> Hvilke fremskridt skulle dog kunne forhindre det?

Mig der var fejlinformeret. Det er ikke katetrene der ikke giver
infektioner, man har bare begrænset brugen af katetre og derved er
urinvejsinfektioner mindsket.

> [...]
> tilbage-til-naturen elegance som bl.a. den af mig foreslåede.
>
> Læger er skadelige, i en masse tilfælde, bl.a. dette.

Nja, de giver kun katetre, hvis man ikke kan lade vanet, pga. af f.eks for
stor prostata - og her er det vel i orden?

> Det er ikke BEDRE med toilet hvis man 1. ikke kan bevæge sig til toilettet
> eller 2. skal mange gange på toilettet om natten/man let falder

Her er en natpotte selvfølgelig bedre.

> Man kan smide det ud sammen med urin og lort eller man kan lægge det til
> tørre - det giver ingen lugt, når det tørrer indenfor et døgn, og det gør
> tyndt papir altid

Urin lugter, også når det er helt frisk - især mandeurin.
Lort lugter, det ved alle vel. Også selvom det "kun" er på et stykke papir.

> dagen.
>
> Du hader dine medmennesker ikke? Du vil tvinge dem til at gå med søle af
> lort og pis presset med den sarte hud i timevis?

Jeg vil ikke tvinge de gamle til noget som helst - de kan vel tænke selv.
Hvis de synes det er mere komfortabelt med en ble, som skiftes 3 gange om
dagen, så lad dem bruge det.
Hvis de hellere vil have et unidom (el. lign), så lad dem bruge det.
Hvis de hellere vil have en potte, så lad dem få det.
Hvis de vil have kateter, så lad dem få infektioner.
Hvis de vil pisse og skide i et syltetøjsglas, så lad dem for hulen gøre
det.

De har flere tilbud at vælge imellem, og vælger så det der bedst passer dem.

Mvh ThomasB

Fra : Bo Warming

Dato : 22-05-04 13:42

> Men ganske effektive..

Væde op af huden giver candida- og anden hud-svamp. Det er klart usundt at
have lort og pis mod huden i timevis. Ikke kun babyer for udslet.

> [...]
> der er et afløb som er koblet til en pose, via en slange.
> Posen lukkes med en klips, og posen smides ud med skraldet.

Men at spænde alt det tingel tangel på dig dagligt er bøvlet

> Din metode kræver at man mindst har en hånd fri, samtidig kan det ikke
> betjenes af gamle med rystesyge, eller gamle som ikke kan håndtere et
> syltetøsjglas.

Rystesyge patienter kan næppe få uridom til at sidde uden hjælp.

> [...]
> skruelåg, og køles af, så skabes der et undertryk i glasset, som gør det
> sværre at åbne glasset igen ved næste urinering.

Slet ikke.
Fabriksny glas skal man med mønt udligne vakuum på, for kogende indhold er
påfyldt, men pis er kun 35 grader
Prøv

> Så bruger man en sengepotte...

Den forlod man. Nu er små plast og evt glas emballager bedre - men specielle
billige sager bør fremstilles.

> [...]
> Iøvrigt er det store problem nok inkontinens, og her hjælper syltetøjsglas
> ikke, da man ikke mærker NÅR man tisser.

Når jeg leger med "de forhåndenværende emballager" så er det ikke DET
IDEELLE, men noget der kan inspirere andre - og forhåbentlig en dag vil
Coloplast A/S markedsføre noget langt bedre
Ordet "gammeldags" er uinteressant. Praktsik er det eneste væsentlige

> Nja, de giver kun katetre, hvis man ikke kan lade vanet, pga. af f.eks for
> stor prostata - og her er det vel i orden?

Det er som med læsebriller - hopper du på teknisk fix, bliver du afhængig af
det. Udfordringer er sundt, og verden har levet fint uden katetre til
prostatsforstørrede i århundredtusinder

Jo, undertiden er de et kæmpefremskridt.

> Her er en natpotte selvfølgelig bedre.

For stor og klodset - rummer så meget at det kommer til at lugte, låg er
ikke tætsluttende nok
Min papkasse med en snes enlitter agurkeglas hvor jeg let bærer ½ måneds
pis ud i haven på en gang, er bedre.

> Urin lugter, også når det er helt frisk - især mandeurin.
> Lort lugter, det ved alle vel. Også selvom det "kun" er på et stykke
papir.

Helt, helt frisk urin har lidt lugt, der ikke er særlig gennemtrængende.
Lort er langt værre og bliver værre endnu på få timer, så her behøves
glasemballage, ikke plastik.
Urin der tørrer på papir bliver lugtløst
Men bruges samme papir mange gange, så kan det ikke suge og begynder at
lugte.
Hunkønsvæsenerne , der ikke skal pisse territorie af, har klart mindre lugt
fra urin.

> [...]
> det.
>
> De har flere tilbud at vælge imellem, og vælger så det der bedst passer

Det bør være opskriften, altid
Men jeg mener at mine fornyelser kan gavne næsten alle, der ikke let går på
toilettet, og uridom og potte har meget snævre berettigelser.

Fra : ThomasB

Dato : 22-05-04 15:33

> Væde op af huden giver candida- og anden hud-svamp. Det er klart usundt at
> have lort og pis mod huden i timevis. Ikke kun babyer for udslet.

Nej, de GIVER ikke hud-svamp, det KAN give hudsvamp..
Nogle gamle vælger ble, fremfor at skide i et glas - jeg forstår godt
hvorfor.

> Men at spænde alt det tingel tangel på dig dagligt er bøvlet

Folk boller til dagligt, og bruger kondom - så større problem er det ikke.
Det skal på én gang dagligt, og så er man fri for at tænke på glas der skal
tømmes, dårligt lugt, evt. spild osv.

> Rystesyge patienter kan næppe få uridom til at sidde uden hjælp.

Nej, men de skal kun hjæpes én gang om dagen ved uridomer, og hver gang de
skal tisse, med syltetøjsglas.

> [...]
>
> Slet ikke.
> Fabriksny glas skal man med mønt udligne vakuum på, for kogende indhold er

Ja, men hvis det var så nemt - med en mønt, så ville de gamle heller ikke
have problemer med at åbne glas.
Gigtsyge mennesker køber sjældent glasemballage med skruelåg af samme grund.

> Den forlod man. Nu er små plast og evt glas emballager bedre - men
specielle
> billige sager bør fremstilles.

Specielle sager ER fremstillet Bo.
Urinbæger, som ydermere kan forsegles.

> [...]
> Coloplast A/S markedsføre noget langt bedre
> Ordet "gammeldags" er uinteressant. Praktsik er det eneste væsentlige

Jamen, de ER fremstillet! Urinbæger... Tissekolber osv..

> [...]
af
> det. Udfordringer er sundt, og verden har levet fint uden katetre til

Hold nu op.. kan man ikke pisse, så skal man have kateter..

> For stor og klodset - rummer så meget at det kommer til at lugte, låg er
> ikke tætsluttende nok

De fåes nok i flere størrelse og varianter.

> Min papkasse med en snes enlitter agurkeglas hvor jeg let bærer ½ måneds
> pis ud i haven på en gang, er bedre.

Ja, det påstår du..

> med"?

> gør

> papir.
>
> Helt, helt frisk urin har lidt lugt, der ikke er særlig gennemtrængende.

Jo.. det siger fruen i huset ihvertfald..

> Lort er langt værre og bliver værre endnu på få timer, så her behøves
> glasemballage, ikke plastik.

> Urin der tørrer på papir bliver lugtløst

Nej, det gør det ikke.. ammoniak

> [...]
> lugte.
> Hunkønsvæsenerne , der ikke skal pisse territorie af, har klart mindre

Ja, og kvindeurin er godt som gødning, det er mænds urin ikke.

> dem.
>
> Det bør være opskriften, altid
> Men jeg mener at mine fornyelser kan gavne næsten alle, der ikke let går

> toilettet, og uridom og potte har meget snævre berettigelser.

Ja, men der findes STADIG tissekolber, urinbæger mf.

Det er ikke nyt det du kommer med Bo, og desuden bruger du dette emne til at
fortælle vidt og bredt om din urinering - for at provokere?

Du kunne jo også have lagt ud med at spørge, om nogen kendte til produkter
som kunne lette afføringen/tisningen hos ældre..
Der var sikkert massere som kunne have fortalt dig at det fandtes i
forvejen..

Fra : Ironi

Dato : 22-05-04 23:49

> Folk boller til dagligt, og bruger kondom

Tal for dig selv!

Fra : ThomasB

Dato : 23-05-04 10:04

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse

> Tal for dig selv!

Ja ja ok.. *nogle* folk boller til dagligt, og nogle bruger kondom til
dagligt :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-04 11:58

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
> tømme
>
> Kateter giver infektioner - ihvertfald for min far.
> "Tilbage til naturen" er hvad jeg foreslår og det har MANGE fordele

Jeg kan ikke forstå at du ikke tager skridtet (velvalgt ord, red.) fuldt ud
og får lavet en colostomi.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-04 21:40

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Jeg kan ikke forstå at du ikke tager skridtet (velvalgt ord, red.) fuldt
ud
> og får lavet en colostomi.

Autoritetstro grødhoveder hopper på lægers pres om at de vil skære og
efterlade bivirkninger.

Mine løsninger er uden ulempler - lægernes gir katastrofe på katastrofe.

Folk der presser gamle medborgere til kirurgi er
værre-end-holocaust-ondskabsfulde. Man skal lære folk selvhjælp. Det giver
trivsel.
Men lægerne er et præsteskab der med fine teoretiske idealer og ny teknikker
skal afprøves, og de har en god presse, så de kan slippe fra grimme ting -
journalister bortforklarer alt.

Fra : G.B.

Dato : 19-05-04 18:28

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i meddelelsen

> Med mindre du bor i et 400 kvm hus, med kun ét toilet, så tager
> transporten under 15 sek tur/retur..
> Gamle kommer ikke på plejehjem, fordi de ikke selv kan komme på
> toilettet...

Hold jeres (b)analiteter i dk.familie.børn, tak.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-04 19:55

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i meddelelsen

> Hold jeres (b)analiteter i dk.familie.børn, tak.

Plejehjems-politik er ontopic i andre grupper end den
- hvad er dit problem?
- ring 35861000

Der er intet anal-fixeret ved at søge at hjælpe inkontinente

Er du blevet netbetjent med ret til at hade - og hvorfor lader du ikke bare
vær at åbne, hvis du har sat dig i hovedet at jeg er pædofil og alt muligt.

Sindsyge er vi alle på usenet og i samme grad

Fra : Anders Nielsen

Dato : 19-05-04 12:29

On Wed, 19 May 2004 05:02:26 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

>Eksperimenterende ctr. egoistisk håndtering af afføring

----Snip en hel bunke l*rt

Bo, du er sgu ikke rask/normal har du tænk på at søge læge.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-04 22:22

I news:<GrAqc.10267$if5.3125@fe17.usenetserver.com>
Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> sked følgende:

> Eksperimenterende ctr. egoistisk håndtering af afføring

Du er nu en anelse alternativ *G* men tak for underholdningen, den er super,
men kunne du ikke holde den uden for denne gruppe ?
--
MVH.
N_B_DK

Ps. stavefejlen i anden linie er med vilje *LOL*

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 20-05-04 00:14

N_B_DK wrote:

> I news:<GrAqc.10267$if5.3125@fe17.usenetserver.com>
> Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> sked følgende:

> Ps. stavefejlen i anden linie er med vilje *LOL*

Den er gal med rækkefølgen af leddene. Det hedder:
»I news:<GrAqc.10267$if5.3125@fe17.usenetserver.com> sked BW følgende«

Subjekt og verballed skifter rækkefølge når sætningen indledes med et
helt andet led.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-05-04 12:01

"Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> wrote in message

> Den er gal med rækkefølgen af leddene. Det hedder:
> »I news:<GrAqc.10267$if5.3125@fe17.usenetserver.com> sked BW følgende«

Eller bedre:

"BW sked i news:<GrAqc.10267$if5.3125@fe17.usenetserver.com> følgende"

--
-Jens B.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 20-05-04 15:41

Jeppe Stig Nielsen <mail@jeppesn.dk> wrote:
> Subjekt og verballed skifter rækkefølge når sætningen indledes med et
> helt andet led.

Der er nok tale om en vis foruddiskontering af fremtidigt
'EU-harmoniseret dansk i det multietniske Europa'! :))

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 21-05-04 14:53

Hans Henrik Hansen wrote:

> Der er nok tale om en vis foruddiskontering af fremtidigt
> 'EU-harmoniseret dansk i det multietniske Europa'! :))

Om det du kan vide intet!

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Søren Sjørup

Dato : 23-05-04 11:21

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-04 15:09

"Søren Sjørup" <zoren@diku.dk> wrote in message

> [snip: alt muligt om at skide/pisse i engangsembalage]
>
> Vasker du ikke hænder efter du har lavet lort eller pisset? Hvis så er det
> vel lige let gå ud på et toilet og ordne begge dele?

Jeg går ikke over åen efter vand, og jeg er aldrig blevet syg af at 99,99%
af mine pisninger og lortninger har været uden efterfølgende håndvask

Jeg er ikke autoritetstro - jeg vil søge nye veje. Jeg tror kun få er
hysteriske med håndvask - når de ikke overvåges.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 23-05-04 22:11

> [...]
>
> Jeg er ikke autoritetstro - jeg vil søge nye veje. Jeg tror kun få er
> hysteriske med håndvask - når de ikke overvåges.

Hvis vi nogensinde mødes, må du endelig ikke forvente hverken håndtryk
eller kærlige kram.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-04 02:08

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Hvis vi nogensinde mødes, må du endelig ikke forvente hverken håndtryk
> eller kærlige kram.

Jeg finder håndtryk og kram uciviliserede, men det er lægevidenskabelig
vandrehistorie at de skulle rumme smitterisiko.

At folk tror fluer bringer smitte fra lort til mad, er også eksempel på at
lægeforskernes smalltalk går i selvsving. Det er aldrig påvist. Men ikke
usandsynligt. De små cand.med hjerner kan sjældent skelne mellem de to
kriterier

At fluer (at tsetse arten) overfører sovesyge er bevist men at de overfører
bakterier og ofte har spredt sygdom, er 1. en teori vi kan forstå. 2. en
arbejdshypotese som ikke kan udelukkes

Ligeledes med håndtryk og kram - opdeling i madoverførte og luftoverførte
sygdomme er forenklende, og den reelle uvidenhed er enorm.