Release af MDK10 på ISO
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 22:40

Hej!

Måske et lame spørgsmål men jeg synes alle har sagt i starten af Maj...
nu er vi snart ved slutningen.. har nogen en idé om hvornår ISO'erne
bliver releaset til offentligheden?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jim

Dato : 19-05-04 00:44

Altså hvis du snakker om Mandrake 10, så er de skam kommet...
ftp://klid.dk/Mandrake/iso/

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-05-04 06:22

On Wed, 19 May 2004 01:43:59 +0200, Jim wrote:

> Altså hvis du snakker om Mandrake 10, så er de skam kommet...
> ftp://klid.dk/Mandrake/iso/

Det er community-versionen. Den officielle version er kommet, men ikke på
iso-filer. Den kan installeres via ftp, hvilket jeg selv har gjort.
Alternativt kan man downloade det hele og selv lave iso-filerne ved hjælp
af misc/mkcd.

--
Michael Knudsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 07:28

On Wed, 19 May 2004 07:21:43 +0200, Michael Knudsen wrote:

> [...]
> iso-filer. Den kan installeres via ftp, hvilket jeg selv har gjort.
> Alternativt kan man downloade det hele og selv lave iso-filerne ved hjælp

Jeg holder stand lidt endnu ellers må det blive løsningen.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 19-05-04 10:15

Den Wed, 19 May 2004 08:27:57 +0200. skrev Martin Johansen [6000]:

> Jeg holder stand lidt endnu ellers må det blive løsningen.

ISOerne til Mandrake 10.0 Official skulle være kommet i går (18. maj),
men jeg mener ikke de er kommet.

Man kan allerede nu installere mdk 10.0 community edition, og så
opgradere til mdk 10.0 official via rpmdrake/urpmi.

Jeg mener at det er vigtigt at man sørger for at have sin linux
opdateret med sikkerhedsrettelser mm, så når du installerer mandrake,
skal du alligevel lave opsætning til opdatering med sikkerhedsrettelser.
Mere om dette fx på http://klid.dk/sw/mdk100

Så jeg mener ikke du vinder noget på at vente på mdk 10.0 official.
Du kan lige så godt installere community og opgradere til seneste version
af official, det er det samme arbejde. Forudsætter dog at du har en
rimelig internetforbindelse.

Hilsen
keld

Fra : Thomas Aagaard

Dato : 19-05-04 15:58

Keld Jørn Simonsen wrote:

> [...]
>
> Man kan allerede nu installere mdk 10.0 community edition, og så
> opgradere til mdk 10.0 official via rpmdrake/urpmi.

Har du, eller andre, erfaringer med at opgradere fra 9.2 til 10.0 på denne måde?

> [...]
> Du kan lige så godt installere community og opgradere til seneste version
> af official, det er det samme arbejde. Forudsætter dog at du har en

Hilsen
Thomas

Fra : kristina

Dato : 20-05-04 17:35

Thomas Aagaard ?????:

> Har du, eller andre, erfaringer med at opgradere fra 9.2 til 10.0 på
> denne måde?

> Hilsen
> Thomas
ja lad vær, det kan give det problem at du ikke kan instalere nogen
programmer efter at du har opgraderet.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 20-05-04 18:47

kristina skrev:
> Thomas Aagaard ?????:

> ja lad vær, det kan give det problem at du ikke kan instalere nogen
> programmer efter at du har opgraderet.

Jeg har opgraderet fra Mandrake 9.2 til 10.0 uden problemer.

Det nævnes i releasenoterne til 10.0
(<http://qa.mandrakesoft.com/twiki/bin/view/Main/MandrakeLinux10ReleaseNotes>)
at man skal sørge for at opgradere urpmi først, og at det anbefales at
afinstallere KDE før opgraderingen og derefter installere det igen på
grund omstrukturering af pakkernes indhold.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 16:17

On Wed, 19 May 2004 09:15:29 +0000, Keld Jørn Simonsen wrote:

> ISOerne til Mandrake 10.0 Official skulle være kommet i går (18. maj),
> men jeg mener ikke de er kommet.

Jeg kan heller ikke lige spotte dem..

> Man kan allerede nu installere mdk 10.0 community edition, og så
> opgradere til mdk 10.0 official via rpmdrake/urpmi.

Det er selvf. en mulighed.

> [...]
> official, det er det samme arbejde. Forudsætter dog at du har en rimelig

Er der ikke noget med, at der under boot står Community Edition?

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-05-04 07:56

> [...]
> iso-filer. Den kan installeres via ftp, hvilket jeg selv har gjort.
> Alternativt kan man downloade det hele og selv lave iso-filerne ved hjælp

Hvad er forskellen?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 07:28

On Wed, 19 May 2004 01:43:59 +0200, Jim wrote:

> Altså hvis du snakker om Mandrake 10, så er de skam kommet...
> ftp://klid.dk/Mandrake/iso/

Det er ikke OE (Official Edition).