Private Mobile Radio som babyalarm.
Fra : Lars

Dato : 18-05-04 17:16

Er der nogen der har erfaringer med fx. Danitas PMR eller Walkie Talkies som
babyalarmer?

Især er jeg interesseret i om de har en lysindikation, som alarmerer, hvis
man mister forbindelsen mellem de 2 enheder.

Nogle erfaringer?

/Lars

Fra : Nette

Dato : 19-05-04 00:22

"Lars" skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med fx. Danitas PMR eller Walkie Talkies
som
> babyalarmer?

Prøv og se her:

http://makeashorterlink.com/?C13823658

> Især er jeg interesseret i om de har en lysindikation, som alarmerer, hvis
> man mister forbindelsen mellem de 2 enheder.

Hos os bipper den, når vi kommer for langt væk fra delen i
vuggen/barnevognen. Samme walkier bipper også, når batteriet er ved at løbe
tør.

Nette

Fra : Lars

Dato : 19-05-04 20:19

"Nette" <nettesnetpost@hotmailsletdette.com> wrote in message

> Prøv og se her:
>
> http://makeashorterlink.com/?C13823658

Tak for linket, jeg havde set tråden før, men kunne ike finde den

Vi har nu indkøbt et sæt Hoffer lige som dem i nævner, men vores indledende
tests lover ikke godt.

Alarmen er slet ikke følsom nok, selv om den er indstillet til max.
følsomhed. Vi testede den på vores 2 årige sammen med vores almindelige
babyalarm, og han kunne ligge og græde i sengen, hvor vi kunne høre det i
den gamle alarm, mens Hoffer'en overhovedet ikke reagerede.

Desuden har vi konstateret, at den er meget afhængig af, at den vender mod
lyden. Hvis jeg holder den 50 cm ude fra mit ansigt og taler, så går lyden
fint igennem, hvis jeg holder den 50 cm ude til den ene af siderne ift. mit
ansigt, så opfanger den intet.

Jeg er lidt overrasket over at i har så gode erfaringer med den, og jeg tror
at vi måske ikke lige kan finde ud af at indstille dem rigtigt.

Har i oplevet det samme som os, eller har vi bare fået et sæt der ikke duer?

/Lars

Fra : Nette

Dato : 20-05-04 11:12

"Lars" skrev i en meddelelse
> [...]
> at vi måske ikke lige kan finde ud af at indstille dem rigtigt.
>
> Har i oplevet det samme som os, eller har vi bare fået et sæt der ikke

Jeg kan forstå på nogle andre, at deres ikke giver lyd fra sig, når
batteriet er tømt. Man skulle ikke tro, der var forskel på dem, når det er
samme slags og endda købt samme sted???

Her virker den fint. Vi ligger den bare i barnevognen/vuggen ude ved siden
ved hovedpudens plads.
Babyen laver ret mange lyde i det han skal sove, og vi har derfor ikke
indstillet den fint. Alligevel når han ikke at græde ret mange sekunder, før
det bliver registreret. Hvis du vil sige noget i den, bliver det første ord
ikke gengivet, når den er sat på "babymode". Det er som om den lige skal
have at vide, der er nogen der snakker, før den gengiver det. Hmm, forstår
du mon, hvad jeg mener??

Jeg skal under alle omstændighder få min kæreste til at tjekke vores
indstillinger, når han vågner.

Vender frygteligt tilbage....

Nette

Fra : Nette

Dato : 21-05-04 07:16

"Nette" skrev i en meddelelse
> Jeg skal under alle omstændighder få min kæreste til at tjekke vores
> indstillinger, når han vågner.

Ja, så længe sov han altså ikke, men bedre sent end aldrig.

Jeg citerer:
"Han kan ikke gøre det forkert. Han skal trykke på "bogen" indtil
"vox"-ikonet blinker. Så skal han trykke på den øverste højre piltast,
indtil "lyd"-ikonet lige under "vox"-ikonet har seks streger, den snupper to
af gangen. - Derefter skal han trykke to gange på "bogen" for at afslutte."

Vi har ikke batterier i vores pt, er udgået for strøm, så vi kan ikke tjekke
den der med de 50 cm. fra siden af. Men hos os ligger den max15-20 cm. fra
barnets hovede og vi har ingen problemer.

Håber dette hjalp??

Nette

Fra : Lars

Dato : 21-05-04 12:16

> [...]

> indtil "lyd"-ikonet lige under "vox"-ikonet har seks streger, den snupper
> af gangen. - Derefter skal han trykke to gange på "bogen" for at

Jo jo, det har jeg forstået Det er også det jeg gør, og jeg har prøvet
med begge enheder.

> [...]
> den der med de 50 cm. fra siden af. Men hos os ligger den max15-20 cm. fra
> barnets hovede og vi har ingen problemer.

Ja 15-20 cm fra kan jeg også sagtens få den til at virke.

Det vil også virke fint til ham på 3 uger, og vil gøre det nogle måneder
endnu. Men til ham på 2 år vil det ikke fungere, eftersom han vil begynde at
"rode" med den . Hvordan får i jeres barn til at lade være med det?

Det vil heller ikke fungere, hvis den skal være uden for rækkevidde i fx.
barnevogn

Jeg har sammenlignet med vores alm. babyalarm, og den er meget mere følsom -
desværre er rækkevidden dårlig.

/Lars

Fra : Nette

Dato : 22-05-04 09:57

"Lars" skrev i en meddelelse
> [...]
at
> "rode" med den . Hvordan får i jeres barn til at lade være med det?

Ved at binde hans arme, når den tid kommer.
Han er kun 4 mdr. pt, og vi har derfor ikke den slags problemer endnu.
Men er det ikke en indikator på at den lille er vågen, at han piller med
alarmen?

> Det vil heller ikke fungere, hvis den skal være uden for rækkevidde i fx.
> barnevogn

Jamen, hvis du ikke ville lægge den ved hovedpuden i barnevognen, hvor ville
du så lægge den?
Igen, hvis min søn piller ved alarmen, så ville jeg da klart gå ud fra, at
han er vågen.

Nette

Fra : Cat

Dato : 22-05-04 10:06

$276> "Lars" skrev i en meddelelse
> at

Ham på to år kan råve sine forældre op. Han behøver slet ikke en alarm.
Faktisk tror jeg ikke, vi brugte den mere end seks måneder til den første og
slet ikke til den anden.

Tine.

Fra : Lars

Dato : 22-05-04 11:10

"Cat" <dd@ee.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ham på to år kan råve sine forældre op. Han behøver slet ikke en alarm.
> Faktisk tror jeg ikke, vi brugte den mere end seks måneder til den første

Nej han kan desværre ikke.

Hvis han sover på sit værelse og vi enten sover inde i soveværelset eller vi
er ude i haven, så kan vi ikke høre ham.

/Lars

Fra : Lars

Dato : 22-05-04 10:05

> [...]
> Han er kun 4 mdr. pt, og vi har derfor ikke den slags problemer endnu.
> Men er det ikke en indikator på at den lille er vågen, at han piller med

Jo, men han bliver da lagt både i seng og i barnevognen i vågen tilstand,
når han skal sove - både om aftenen og middagssøvnen. Og indtil han falder i
søvn, så kan han sagtens være rimeligt aktiv.

> [...]
> du så lægge den?
> Igen, hvis min søn piller ved alarmen, så ville jeg da klart gå ud fra, at

I værelset står den i vindueskarmen ca 1 meter væk, på barnevognen hænger
den ude i en af sidelommerne udenpå barnevognskassen.

Og han bliver jo puttet i vågen tilstand, derfor skal den være uden for
rækkevidde - og ude af syne

/Lars

Fra : Nette

Dato : 22-05-04 16:35

"Lars" skrev i en meddelelse
> Jo, men han bliver da lagt både i seng og i barnevognen i vågen tilstand,
> når han skal sove - både om aftenen og middagssøvnen. Og indtil han falder
> søvn, så kan han sagtens være rimeligt aktiv.

Jamen tjekker i ham ikke ind imellem selvom alarmen er der? Ellers har i jo
heller ingen styr på, hvornår han er faldet i søvn.
Jeg tjekker da vores ret tit, specielt indtil jeg kan se han er faldet godt
i søvn. Det gør jeg måske ikke så ofte indendøre, men når han står udenfor,
så er jeg inden for rækkevidde inditl han sover. Vi snakker jo ikke om
timer...

> I værelset står den i vindueskarmen ca 1 meter væk, på barnevognen hænger
> den ude i en af sidelommerne udenpå barnevognskassen.

Jeg ville ikke hænge vores udenpå. Jeg kunne godt foranledes til at tro at
en knallert, der kører forbi, eller et par unger, der render og leger ville
kunne høres i den, hvis den ikke ligger trygt inde i vognen.

> Og han bliver jo puttet i vågen tilstand, derfor skal den være uden for
> rækkevidde - og ude af syne

Hvad så med først at lægge dimsen i, når han er faldet i søvn?

Nette

Fra : Lars

Dato : 22-05-04 19:11

> [...]
udenfor,
> så er jeg inden for rækkevidde inditl han sover. Vi snakker jo ikke om

Nej da Hvorfor skulle vi tjekke ham?

Med mindre han græder, så har han det jo fint. Vi tjekker ham lige inden vi
selv går i seng, ellers ikke.

I barnevognen tjekker vi ham ikke med mindre vi lige kommer forbi. Igen,
hvis han græder er der et problem, ellers ikke.

> [...]
ville
> kunne høres i den, hvis den ikke ligger trygt inde i vognen.

Knallerter, unger, plæneklippere, biler you name it - de går alle i alarmen.
Men det er da nemt at høre forskel på dem og på barnegråd Så længe de
ikke vækker ungen er jeg ligeglad

> Hvad så med først at lægge dimsen i, når han er faldet i søvn?

Så terroriserer han den bare når han vågner. .-)

MEN, vi har fundet - og testet - løsningen. Jeg har skrevet det nedenstående
i et andet indlæg tidligere, og i dag har vi testet det - og det fungerer
glimrende.

Vi har dog regnet lidt på det, og tænkt lidt videre. Vi har i dag en alm.
babyalarm med fin følsomhed og elendig rækkevidde, og det var det vi ville
ændre på ved at købe en walkie.

Prisen for en supernova er omkring 1000 - 1200 kroner.

Prisen for walkierne er omkring 300-400 kroner, og prisen for en BILLIG
babyalarm er ca 600-700 kroner.

Hvis vi køber en supernova, så er vi reelt ikke bedre stillet end i dag når
begge ungerne sover (vi har en på 3 uger og en på 1år, 10 mdr), eftersom det
stadig vil være den gamle babyalarm der afgør om vi kan gå ud i haven o.l.
mens ungerne sover - princippet om kædens svageste led.

Hvis vi i stedet køber en billig babyalarm og beholder walkierne, og så
sætter babyalarm-senderne ved ungerne, og babyalarm-modtagerne et sted i
huset. Når vi så skal i haven eller lign.sætter vi den ene walkie (i VOX
tilstand) lige overfor babyalarm-modtagerne og tager den anden walkie med i
haven. Vi laver med andre ord vores egen primitive relæstation

Vi har ikke prøvet endnu, men jeg er ret sikker på, at det virker, og prisen
bliver cirka den samme som for at købe en supernova.

Fra : Nette

Dato : 23-05-04 10:13

"Lars" skrev i en meddelelse
> I barnevognen tjekker vi ham ikke med mindre vi lige kommer forbi. Igen,
> hvis han græder er der et problem, ellers ikke.

OK, sådan er vi så forskellige. Jeg vil da gerne kunne reagere, hvis mit
barn har lagt vågen i en halv time uden at sove. Han behøver ikke græde, før
jeg fatter, at han ikke kan sove og ikke gider ligge der mere.
Men det er lidt sjovt. Min kæreste siger: Han er ikke sulten, for han
skriger ikke", og når han så skriger: "Jeg ville ønske, han ville holde på
med at skrige så meget, vi ved jo godt han er sulten." *G* Det er lidt den
samme problemstilling.

> Knallerter, unger, plæneklippere, biler you name it - de går alle i
alarmen.
> Men det er da nemt at høre forskel på dem og på barnegråd Så længe de
> ikke vækker ungen er jeg ligeglad

Det er jeg ikke. Jeg gider ikke have en knallerts lyd til at fylde hele
stuen, hvis det kan undgåes.

> Så terroriserer han den bare når han vågner. .-)

Jamen, så skal han vel også ind? Så ved i da, at han er vågen?*S*

> MEN, vi har fundet - og testet - løsningen. Jeg har skrevet det
nedenstående
> i et andet indlæg tidligere, og i dag har vi testet det - og det fungerer
> glimrende.

*LOL* Fed løsning, men hvorfor mon jeg kommer til at tænke på Dirck Passer
og Storm P. ?*GG*
Håber det virker for jer.

Nette

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-05-04 11:45

[...]

> [...]
>endnu. Men til ham på 2 år vil det ikke fungere, eftersom han vil begynde at
>"rode" med den . Hvordan får i jeres barn til at lade være med det?

vi har også en PMR som babyalarm og er ret tilfredse med den -
link: (http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=008-002-00000700

når sønnemand Nicolas på nu 8 mdr. skal sove, ryger han i
barnevognen, og de første par måneder gik det fint med babyalarmen -
vi lagde den lige på kanten af vores voksipose og selve barnevognen..

... men så begyndte han at finde ud af, at vi altid lagde et eller
andet sjovt oppe over hans hovede, og kort tid efter begyndte han at
rode med den og decideret at råbe ind i den, når han vågnede.. han
fandt hurtigt ud af at trykke på knapperne, og vupti, så var den slået
fra..

derfor begyndte vi at hænge babyalarmen på den lille 'læskærm' der er
på vores Brio altan-barnevogn.. du ved, den der flap, man kan slå op..
og dér kan han ikke nå den.. endnu..

når armene bliver lidt længere, så syr vi nok en strop fast i toppen
af barnevognen, så den kan hænge dér.. at han kan se den, betyder
intet.. sålænge han ikke kan pille ved den..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/billeder/pictures.php?pic=502

Fra : Lars

Dato : 22-05-04 15:06

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message

> [...]
> af barnevognen, så den kan hænge dér.. at han kan se den, betyder
> intet.. sålænge han ikke kan pille ved den..

Men hvad gør i så når han sover i sin seng om natten?

/Lars