MS Windows
briani 27239
Xp pro kan ikke startes!
Fra : Grandt

Dato : 18-05-04 08:58

Beskrivelse:

Ved start, af bærbar med XP Pro, køre det normalt indtil den blå skærm med
Velkommen har været der! Når den skal skifte til skrivebordet lukker den
ned, og genstarter........i en uendelighed.........

Ved opstart i fejlsikret tilstand, kommer der en logon skærm, ved valg af
administrator, bliver skærmen sort og der står fejlsikret tilstand i alle
hjørner, og kort efter genstarter den........

Har forsøgt at gå tilbage til sidste kendte virkende konfiguration, uden
held.

Har forsøgt via reperationkonsollen at lægge en ny kernel32.dll ind, som
beskrevet i Microsoft KB, uden held.

Jeg synes jeg har været så mange ting igennem at jeg er ved at løbe tør for
ideer.....

Virus - tja det kan det sagtens være, men hvilken, og hvordan slipper jeg af
med den?

Det hele startede da der blev checket mail via indbygget modem, og der var
en virus alert, fra Norton, pludselig begyndte den at genstarte som
beskrevet!

Hvilken advarsel og om det der blev advaret imod blev slettet eller sat i
karantæne vides ikke.

Jeg har læst MANGE virus beskrivelser igennem, men ikke rigtigt fundet en
der passer til det maskinen gør!!!!

Et hint til hvad der er galt, vil jeg være meget taknemlig for!!! Og NEJ,
Format c: er ikke lige det jeg søger!!!

Der er ingen Floppydrev i maskinen, og i reperationskonsollen kan man ikke
åbne combidrevet (DVD/CD-ROM)

På forhånd TAK

Grandt

Fra : hcma

Dato : 18-05-04 09:43

"Grandt" <grandt@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Format c: er ikke lige det jeg søger!!!
>
> Der er ingen Floppydrev i maskinen, og i reperationskonsollen kan man ikke

SASSER-worm -> medicinen ligger her:
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm#sasser
m v h
hcma

Fra : hcma

Dato : 18-05-04 09:45

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> "Grandt" <grandt@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Glemte lige: Husk for alt i verden at få opdateret Windows. De updates som
kom i midten af april 2004 lukkede for "sasser"
hcma/-

Fra : Grandt

Dato : 18-05-04 09:59

> [...]
som
> kom i midten af april 2004 lukkede for "sasser"

Der er bare lige det at ALT er opdateret for ca. 8 dage siden, det vil sige
Windows, Norton, ZoneAlarm, SpywareBlaster og Adaware

Og hvordan skal jeg lige bære mig ad med at få et program til at køre i
windows når det ikke kan startes?? *GG*

Fra : hcma

Dato : 18-05-04 11:13

> [...]
> Windows, Norton, ZoneAlarm, SpywareBlaster og Adaware
>
> Og hvordan skal jeg lige bære mig ad med at få et program til at køre i

Hvis du er hurtig og får chancen:
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere
m v h
hc

Fra : Grandt

Dato : 18-05-04 14:10

> "Grandt" <grandt@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> skærm

> valg

> slipper

> der

> fundet

Og

> man

> sige

> Hvis du er hurtig og får chancen:
> 1. Klik start og klik kør
> 2. Skriv i feltet : shutdown -a
>
> så genstarter den ikke mere
> m v h
> hc

Jeg kender godt både sasser og blaster. Når Skrivebordet ALDRIG kommer frem,
så er det jo ligesom et problem at trykke start!!! Og de 2 nævnte plejer
nu også at ha' en nedtælling inden genstart, hvilket denne ikke har! Men en
kold tyrker!!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-04 16:48

Grandt skriver:

> [...]
> Format c: er ikke lige det jeg søger!!!
>
> Der er ingen Floppydrev i maskinen, og i reperationskonsollen kan man ikke

Kan den boote fra en CD ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Grandt

Dato : 18-05-04 17:00

> Grandt skriver:

NEJ,

> Kan den boote fra en CD ?
>
> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ja, det er den vej jeg kan komme i rep. konsollen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-05-04 18:33

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse

> NEJ,

> ikke

> Ja, det er den vej jeg kan komme i rep. konsollen

Hvad vil du i reparationskonsollen?
Hvis du springer den over og i stedet vælger at installere igen, kommer du
til sidst frem til et billede, hvor du kan se dit drev forneden. Foroven kan
du så vælge, om du vil installere en ny windows eller - det vigtigste, her
kan du også vælge en reparation.
Den installerer så windows lige oveni den gamle installation og bibeholder
derfor også de programmer og data, som du har liggende. Det kan evt. være
nødvendigt at geninstallere nogle enkelte drivere, men ellers kører det bare
igen.

Kurt

Fra : Grandt

Dato : 18-05-04 18:46

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> derfor også de programmer og data, som du har liggende. Det kan evt. være
> nødvendigt at geninstallere nogle enkelte drivere, men ellers kører det

Tak for indlægget!!!

reparationskonsollen var en idé for at gøre et eller andet så man kunne
starte Windows evt. i fejlsikret tilstand, så man kunne køre virusscan m.m.
for at se hvad der var sket! og evt. skrue tiden tilbage!

Men ok det er da noget lettere, hvis det virker som du beskriver, frem for
en gang format c:

Jeg lader tråden hænge lidt endnu! Hvis der lige skulle komme en forbi med
et guldkorn mere.........

Fra : Peter

Dato : 19-05-04 00:17

> Jeg lader tråden hænge lidt endnu! Hvis der lige skulle komme en forbi med
> et guldkorn mere.........

Ja, husk for guds skyld, at køre Windows update, som det første når
reparationen er gennemført.
Endnu bedre er det selvfølgelig, at hente de updates, der lukker netop de
huller, og installere dem inden du går på nettet.
Jeg kørte rep på en computer i eftermiddags. Der gik ikke 5 minutter, fra vi
gik på nettet, til luk ned vinduet kom, og vi havde en Sasser i maskinen.
Klarede den med shutdown -a kommandoen i kør et par gange og fik på den måde
opdateringerne hjem.
Fjernede til sidst Sasser med sidst nye ver. af Stinger, som fjernede 36
filer.

Peter B

Fra : Grandt

Dato : 23-05-04 09:30

Så er det lykkedes mig at få gang i den blærbare, takket være de kvikke
hoveder på NG. Tusind tak for alle henvendelser!

Jeg skylder nok også lige at fortælle hvad jeg gjorde, så andre med samme
symptomer også kan se hvad man kan gøre!

Jeg lavede em reperations instalation, fra WIN XP CD-en, efterfulgt af
opdatering af alle sikkerheds huller. Antivirus m.m. Og ikke mindst Windows
Update, for alle tidligere opdateringer var væk. Det ga' lige 30 MB
opdateringer, heriblandt også en enkelt driveropdatering!

Efter endt opdatering kørte maskinen uden problemer!

Virus scanning??? tja, den sidste nye opdatering fandt 0 (NUL) fejl. så hvor
al balladen kommer fra, vil jeg hermed la' stå i det
uvisse.......................(man skal ikke forstå

Tak for hjælpen

Grandt