Dykningens Dag.
Fra : Lars Stenholt Kirkeg~

Dato : 17-05-04 21:07

Kære alle.

Grundlovsdag - Lørdag d. 5 juni er udråbt til Dykningens Dag.

Det er jo nok ikke de aktive dykkere her i gruppen der har mest glæde af
sådan en dag, men årsagen til initiativet er blot at give de "sløveste
dykkere" en chance for at komme i vandet.
Det er hovedparten af den samlede dykkerbranche der står bag initiativet og
selv om det måske kan lyde lidt kommercielt, er grundtanken ganske ædel:
"At vise omverdenen at der findes en aktiv dykkerbranche, som trods
forskelligheder hygger sig med det de (vi) laver".

Klub eller "solo"-dykker - Brug dagen som en undskyldning til at komme ud og
lufte dykkerudstyret - og planlæg weekendens dykkertur så I har tid at komme
forbi.
Dykkermessen i Bella Center skal ikke være den eneste undskyldning vi har
for at mødes

Alle informationer, samt PDF til opslagstavlen findes på:
www.dyk.dk/dykningensdag
Her er det også muligt at booke sig en bådtur! (kun Helsingør)

På vegne af udvalget for Dykningens Dag

/ Lars Kirkegaard, DYK

Fra : Henrik

Dato : 17-05-04 21:42

Godt initiativ - det er rart at nogen har lyst til at gøre en extra indsats
for sporten

Jeg kom blot til at tænke på en enkelt ting - hvis vi nu bliver f.eks 100
dykkere v. trykkerdammen (forhåbentlig bliver vi flere), er der så aftalt
noget med det lokale politi mht parkering? Der er jo ikke plads til alle de
biler på P-pladsen.....og jeg bærer ikke mit grej fra skotterup!

Mvh

Henrik

Fra : Lars Stenholt Kirkeg~

Dato : 17-05-04 21:52

Godt tænkt...

....der ér allerede lavet aftale med kommunen og det lokale politi.
Vi får afspærret området, og har egne parkeringvagter/hjælpere med.

Vel mødt.

/ Lars

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-05-04 22:13

Lars Stenholt Kirkegaard - DYK skrev i Message-ID:
<JX8qc.2682$Zs.2042@news.get2net.dk>:

> Klub eller "solo"-dykker - Brug dagen som en undskyldning til at komme
> ud og lufte dykkerudstyret - og planlæg weekendens dykkertur så I har
> tid at komme forbi.

Jeg er desværre ved at penetrere for vildt i Ressel den dag! :)

Ville ellers gerne være mødt op i Grenå.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Lars Stenholt Kirkeg~

Dato : 17-05-04 22:22

....er det ikke bare en undskyldning, Peter?
Tror du ikke der er huler på Mols

/ Lars

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-05-04 23:04

<R0aqc.2927$Rd6.95@news.get2net.dk>:

> ...er det ikke bare en undskyldning, Peter?
> Tror du ikke der er huler på Mols

Næppe der er 1K+ m

Fra : Hans_evald

Dato : 19-05-04 09:23

Hvorfor lave i det på den dag hvor der skulle have været rekord dyk.
Er det eller andet Københavner snopperi som at i ikke kom først med et
rekord dykket.
Og at det så kommer fra dyk, det virker som om at dyk kun er for
sjællændere. Kan det være rigigt ?
mvh

Hans Evald

Fra : Allan Hansen

Dato : 19-05-04 10:28

"Hans_evald" <Hans_Evald@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rekord dykket.
> Og at det så kommer fra dyk, det virker som om at dyk kun er for

Fra www.rekorddyk.dk kan læses:

"Til dykkercentre, dykkerklubber og dykkere!

Det er med stor beklagelse, at vi må konstatere, at dykkersamfundet
ikke
har bakket tilstrækkeligt op omkring rekordforsøget.
Det er - på trods af stor interesse fra mange - ikke lykkedes os at
samle de nødvendige 600 dykkere til forsøget og vi ser os derfor
nødsaget til at aflyse arrangementer den 5. juni 2004 på Århus Havn.

Det er brandærgeligt, at arbejde med en elles god ide i så lang tid og
så nu må konstatere, at kræfterne var spildte pga. manglende
opbakning.

Vi vil gerne takke alle der har tilmeldt sig, som selvfølgelig får
deres
penge retur, samt alle dem som har været involveret i projektet og
ydet
en indsats - stort som småt.

Vi håber andre vil forsøge igen på et senere tidspunkt, når
dykkersamfundet er klar hertil."

Allan Hansen

Fra : Søren Reinke

Dato : 19-05-04 11:33

> [...]
> ydet
> en indsats - stort som småt.
>
> Vi håber andre vil forsøge igen på et senere tidspunkt, når

Specielt den sidste kommentar irriterer mig lidt.
Måske skulle arrangørerne havde opdateret deres hjemmeside lidt oftere,
specielt 'antal tilmeldte' så det reelt reflekterede det korrekte antal
tilmeldte, og ikke hvad det var en måned tidligere.

Sådanne en detalje lyder måske uvigtig, men når man nu har en hjemmeside som
er fronten ud af til, skal den opdateres, da man ellers kan få indtrykket af
at de ikke selv tager det alvorligt.

Det skal lige siges, jeg synes det er synd det ikke blev til noget, da jeg
selv var tilmeldt.

Hilsen Sørens

Fra : Undervandsmagasinet ~

Dato : 19-05-04 14:38

Hej Hans Evald.

Dit indlæg er ikke helt rimeligt.
Men hvis det du hentyder var rigtigt - har du såmænd ret i at vi skulle
"skamme os".
Men det forholder sig ikke helt sådan, hvilket en gennemgang af websiden
også ville have afsløret.

På branchemødet (hvor representanter fra hele landet OG for Rekord Dyk var
til stede), besluttede vi os for at lave Dykningens Dag.
I starten ville vi lave et arrangement i både: Helsingør, Lillebælt, Århus &
Ålborg.

Men for ikke at "forstyrre Rekord Dyk", som jo skulle samle deltagere ind
fra især Jylland og Fyn, besluttede vi os at lave et lille arrangement i
Helsingør. Dermed ville Dykningens Dag have to arrangmenter: Det store
Rekord Dyk på Jylland og et lille dyk ved Trykkerdammen på Sjælland.
Næste år kunne vi så lave et endnu større arrangement ex. 5-10 steder i
landet, og derved vise omverdenen at dykning er noget vi holder af.

....desværre blev Rekord Dyk aflyst, og Dykningens Dag stod kun tilbage med
ét arrangement.
Nu har vi så fået stillet yderligere to arrangementer på højkant - og selv
om det er kort varsel at arrangere sådan noget, håber vi meget at I alle
sammen vil møde op til en hyggelig dag!

....jeg håber det gav lidt indblik, og dæmpede din harme.

Vel mødt!

/ Lars Kirkegaard, DYK
www.dyk.dk/dykningensdag

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-05-04 10:44

Hans_evald skrev i Message-ID:
> [...]

> Hvorfor lave i det på den dag hvor der skulle have været rekord dyk.
> Er det eller andet Københavner snopperi som at i ikke kom først med et

Det virker som om du spørger mig da dit indlæg er en opfølgning på mit?

Fra : Hans_evald

Dato : 19-05-04 15:58

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote in message news:<6220380554$20040519114434@fjelsten.invalid>...
> Hans_evald skrev i Message-ID:

> Det virker som om du spørger mig da dit indlæg er en opfølgning på mit?

Besvarelse til Peter fjelsten
Det var ikke ment til dig men til Lars Kirkegaard, DYK.
Der går nogen gange lidt tid før en besvarelse bliver opdateret

mvh

Hans Evald

Fra : Ruth Kjær

Dato : 19-05-04 19:33

Det lyder som et godt initiativ.

Jeg går ud fra, at det ikke koster noget at deltage.

Reserver en parkeringsplads til mig og manden :)

De bedste hilsner

Ruth

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-05-04 19:37

<342e759e.0405190658.2df23822@posting.google.com>:

> Der går nogen gange lidt tid før en besvarelse bliver opdateret

Ikke forstået. Du havde sendt en opfølgning til min besked og ikke til
Lars'.

Hvis du vil svare Lars er det bedre at følge op på hans besked (og evt.
inkludere noget af den originale post, således vi alle ved hvad der
bliver svaret på)... :)