mindre if sætnings problem.
Fra : CaPoNE

Dato : 17-05-04 21:56

Hej , og på forhånd tak for din besvarelse.

###Kode:
<%

If "" = "Response.Write Session("adminrank")" then
strNavn = none
else
strNavn = "Response.Write Session("adminrank")"
endif

%>

###I øjeblikket får jeg følgende fejl:
Microsoft VBScript compilation error '800a03f9'
Expected 'Then'
/nc/structure/loginmenu.asp, line 3

If "" = "Response.Write Session("adminrank")" Then
---------------------------------^

###Mening med koden er:
Hvis session er tom eller ikk eksistere skal den sætte strNavn
til none. Og hvis session eksistere skal den tage tallet fra
session og sætte det tak til strNavn (eks strNavn = tallet)

###Mit spørgsmål er:
Hvad er forkert i min kode, har i et bedre forslag til hvordan
min kode kunne se ud. Eller andre måder, hvor man kan opnå samme
resultat.

###
Endnu engang tak for hjælp. Håber i kan lide min opstilling, for
har brugt lidt tid, så mit spørgsmål bliver let og overskueligt
for alle, så i meget lettere kan besvare mit spørgsmål.

,M.V.H. Matthias H.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-04 22:04

CaPoNE skrev:

> Hej , og på forhånd tak for din besvarelse.

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Læs venligst <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> If "" = "Response.Write Session("adminrank")" then

Du skal ikke have "Response.write" som en del af en if-sætning.

Prøv i stedet med:

   If Session("adminrank") = "" Then

> ###Mening med koden er:
> Hvis session er tom eller ikk eksistere skal den sætte strNavn
> til none.

Hvad er none? Bare ordet "none" eller en variabel? Hvis det bare er
ordet "none" du vil tildele, så skal du huske anførselstegn:

   strNavn = "none"

Og hvis session eksistere skal den tage tallet fra
--
Jens Gyldenkærne Clausen