/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
UPDATE - peugeot elyseo
Fra : Ken Sørensen


Dato : 17-05-04 19:30

en lille update fra den grædende elyseo....

efter en go lang snak i telefonen med en yderst flink og behjælpelig
peugeotmand, er jeg kommet frem til at det 100% sikkert er det elektroniske
system der er fucked! der skal sikkert et nyt svinghjul på og så er der også
flere fejl i ledningsnetttet, som der skal måles efter.

derfor har jeg besluttet at skille mig af med den ellers fine scooter, da
jeg ikke gider at bruge mere tid på den.... har andet at bruge min tid på...
så den er billigt til salg..

pivpiv....

men altså, til alle jer der har været mega flinke til at give bud og
svar....; det var altså magnerne i svinghjulet der sikkert er færdig og så
skal HELE ledningsnettet tjekkes igennem, især ledningen der går ned fra
kontakten ved hornet...??....

håber I kan bruge det til lidt hvis der kommer et lignende spørgsmål...

generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er muligt,
leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt giver
for meget bøvl med vores klima.


mvh Ken



 
 
Knud Berggreen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 17-05-04 19:45

On Mon, 17 May 2004 20:30:20 +0200, "Ken Sørensen"
<ken_s123@hotmail.com> wrote:

>generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er muligt,
>leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt giver
>for meget bøvl med vores klima.

Der er da startspærre på Elystar som er efterfølgeren til Elyseoen.
(har lige købt den)

/Knud

Anders r.e.m.o.v.e c~ (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Anders r.e.m.o.v.e c~


Dato : 20-05-04 09:17

Hej Knud.

Hvordan kører den ( Elystar ), da jeg overvejer en sådan som næste
transportmiddel. Er den afdrosslet ( isåfald hvordan ( skive, elektronik ))
Hvor langt på literen.
Da jeg fik en prøvetur syntes jeg spejlene vibrerede voldsomt meget. Gør de
det på din ?

MVH Anders AREA51 34500Km


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:102ia0d12lavp6kc0gpsup6b2mqrojn7fr@4ax.com...
> On Mon, 17 May 2004 20:30:20 +0200, "Ken Sørensen"
> <ken_s123@hotmail.com> wrote:
>
> >generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er
muligt,
> >leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt giver
> >for meget bøvl med vores klima.
>
> Der er da startspærre på Elystar som er efterfølgeren til Elyseoen.
> (har lige købt den)
>
> /Knud



Knud Berggreen (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 20-05-04 23:33

On Thu, 20 May 2004 10:17:22 +0200, "Anders r.e.m.o.v.e cat Jensen"
<lillejensencat@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Knud.
>
>Hvordan kører den ( Elystar ), da jeg overvejer en sådan som næste
>transportmiddel. Er den afdrosslet ( isåfald hvordan ( skive, elektronik ))
>Hvor langt på literen.

Den er stadig fuldt lovlig og kører lige under 50 km/t. Jeg kan mærke
at den meget gerne vil køre stærkere - især føles det som om den
bliver direkte bremset når jeg når op på de 50.

Jeg har lige rundet de 255 km på den første tank. Jeg fyldte op med
6,44 l og det giver lige knap 40 km/l.
Jeg har dog en forventning om at omdrejningerne vil falde hvis den får
fjernet begrænsningerne, så de 50 km/l som der reklameres med komme
nok til at holde nogenlunde.

>Da jeg fik en prøvetur syntes jeg spejlene vibrerede voldsomt meget. Gør de
>det på din ?

Jeg har kørt på en Squab indtil nu, og der sidder nogle enorme spejle
som dog vibrerede meget. På Elystaren sidder spejlene langt fremme og
jeg syntes de er noget små men jeg har ikke bemærket at de vibrerer.
Til gengæld er der så ikke meget at se i dem så man skal kigge
tilbage.

Men jeg vil sige at jeg syntes den er rigtig lækker. Stor så knæene
ikke sidder oppe under hagen. Enorm plads under sædet. Lille
handskerum og bæreposekrog foran. Benzin- og olietankene er også store
i forhold til Squaben. Og så er der også kælet lidt med både ur og
triptæller, startspærre og integreret kædelån (nu skal jeg nok stoppe
med reklamen

Mvh
Knud

Preuthun (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 17-05-04 22:30

> derfor har jeg besluttet at skille mig af med den ellers fine scooter, da
> jeg ikke gider at bruge mere tid på den.... har andet at bruge min tid
på...
> så den er billigt til salg..

Hej Ken.
Sådan kan det gå. Nu er den tid er kommet, hvor du har forudset at
resultatet ikke længere står mål med indsatsen. Så er det ingen skam, at
kaste håndklædet i ringen.
Hvad er billigt? (bare nysgærrig).

Mvh.
Jan Preuthun



Hekto (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-05-04 23:40

Ken Sørensen wrote:

> en lille update fra den grædende elyseo....
>
> efter en go lang snak i telefonen med en yderst flink og behjælpelig
> peugeotmand, er jeg kommet frem til at det 100% sikkert er det elektroniske
> system der er fucked! der skal sikkert et nyt svinghjul på og så er der også
> flere fejl i ledningsnetttet, som der skal måles efter.
>
> derfor har jeg besluttet at skille mig af med den ellers fine scooter, da
> jeg ikke gider at bruge mere tid på den.... har andet at bruge min tid på...
> så den er billigt til salg..
>
> pivpiv....
>
> men altså, til alle jer der har været mega flinke til at give bud og
> svar....; det var altså magnerne i svinghjulet der sikkert er færdig og så
> skal HELE ledningsnettet tjekkes igennem, især ledningen der går ned fra
> kontakten ved hornet...??....
>
> håber I kan bruge det til lidt hvis der kommer et lignende spørgsmål...
>
> generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er muligt,
> leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt giver
> for meget bøvl med vores klima.
>
>
> mvh Ken
>
>
Jeg kan da ikke 100% udelukke at han har ret men ....

Hvad har magneterne med sagen at gøre? HVis batteriet er opladet, burde
den kunne køre til det bliver fladt!!! Tændingen kører direkte på batteriet.
Til gengæld har jeg været ude for at rust, enten på pick-up'en eller på
svinghjulet, sendte en gnist afsted på et forkert tidspunkt.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Ken Sørensen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Ken Sørensen


Dato : 18-05-04 07:54


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40a93f47$0$448$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ken Sørensen wrote:
>
> > en lille update fra den grædende elyseo....
> >
> > efter en go lang snak i telefonen med en yderst flink og behjælpelig
> > peugeotmand, er jeg kommet frem til at det 100% sikkert er det
elektroniske
> > system der er fucked! der skal sikkert et nyt svinghjul på og så er der
også
> > flere fejl i ledningsnetttet, som der skal måles efter.
> >
> > derfor har jeg besluttet at skille mig af med den ellers fine scooter,
da
> > jeg ikke gider at bruge mere tid på den.... har andet at bruge min tid
på...
> > så den er billigt til salg..
> >
> > pivpiv....
> >
> > men altså, til alle jer der har været mega flinke til at give bud og
> > svar....; det var altså magnerne i svinghjulet der sikkert er færdig og

> > skal HELE ledningsnettet tjekkes igennem, især ledningen der går ned fra
> > kontakten ved hornet...??....
> >
> > håber I kan bruge det til lidt hvis der kommer et lignende spørgsmål...
> >
> > generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er
muligt,
> > leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt
giver
> > for meget bøvl med vores klima.
> >
> >
> > mvh Ken
> >
> >
> Jeg kan da ikke 100% udelukke at han har ret men ....
>
> Hvad har magneterne med sagen at gøre? HVis batteriet er opladet, burde
> den kunne køre til det bliver fladt!!! Tændingen kører direkte på
batteriet.
> Til gengæld har jeg været ude for at rust, enten på pick-up'en eller på
> svinghjulet, sendte en gnist afsted på et forkert tidspunkt.
>
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!

Det er noget med at når man kører og så der ikke bliver ladet ordentligt på
batteriet eller hvis der er en anden fejl, så når man tænder for lyset så
tror startspæren at spændingsfald = indbrud = motoren dør...

/Ken



Hekto (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-05-04 09:19

Ken Sørensen wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:40a93f47$0$448$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>Ken Sørensen wrote:
>>
>>
>>>en lille update fra den grædende elyseo....
>>>
>>>efter en go lang snak i telefonen med en yderst flink og behjælpelig
>>>peugeotmand, er jeg kommet frem til at det 100% sikkert er det
>
> elektroniske
>
>>>system der er fucked! der skal sikkert et nyt svinghjul på og så er der
>
> også
>
>>>flere fejl i ledningsnetttet, som der skal måles efter.
>>>
>>>derfor har jeg besluttet at skille mig af med den ellers fine scooter,
>
> da
>
>>>jeg ikke gider at bruge mere tid på den.... har andet at bruge min tid
>
> på...
>
>>>så den er billigt til salg..
>>>
>>>pivpiv....
>>>
>>>men altså, til alle jer der har været mega flinke til at give bud og
>>>svar....; det var altså magnerne i svinghjulet der sikkert er færdig og
>
> så
>
>>>skal HELE ledningsnettet tjekkes igennem, især ledningen der går ned fra
>>>kontakten ved hornet...??....
>>>
>>>håber I kan bruge det til lidt hvis der kommer et lignende spørgsmål...
>>>
>>>generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er
>
> muligt,
>
>>>leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt
>
> giver
>
>>>for meget bøvl med vores klima.
>>>
>>>
>>>mvh Ken
>>>
>>>
>>
>>Jeg kan da ikke 100% udelukke at han har ret men ....
>>
>>Hvad har magneterne med sagen at gøre? HVis batteriet er opladet, burde
>>den kunne køre til det bliver fladt!!! Tændingen kører direkte på
>
> batteriet.
>
>>Til gengæld har jeg været ude for at rust, enten på pick-up'en eller på
>>svinghjulet, sendte en gnist afsted på et forkert tidspunkt.
>>
>>
>>--
>>/Hekto
>>
>>Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
>>Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>>www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>>Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
>>semi-rockets ... no thanks!
>
>
> Det er noget med at når man kører og så der ikke bliver ladet ordentligt på
> batteriet eller hvis der er en anden fejl, så når man tænder for lyset så
> tror startspæren at spændingsfald = indbrud = motoren dør...
>
>
>
>
Og det var symptomet? = at den godt kan køre med lyset slukket?
Nu kan jeg ikke huske hele historien forfra; men der er så stadig et
ledninger, batteri og en laderegulator inde i 'kredsløbet'.
Hvis det direkte skulle være magneterne der havde opgivet eksistensen,
så skulle dit lys også være svagt, eller blinke meget i tomgang.
Det vil også afsløres hvis du måler spændingen på akkumulatoren, og så
tænder lyset. Så skulle et spændingsfald jo være direkte synligt.
Jeg er ikke sikker; men mener at kunne huske at 11,5 volt eller 10,5
volt er grænsen for korrekt funktion.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Ken Sørensen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Ken Sørensen


Dato : 18-05-04 21:04


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:c8cgs3$1b6k$1@news.cybercity.dk...
> Ken Sørensen wrote:
> > "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> > news:40a93f47$0$448$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> >>Ken Sørensen wrote:
> >>
> >>
> >>>en lille update fra den grædende elyseo....
> >>>
> >>>efter en go lang snak i telefonen med en yderst flink og behjælpelig
> >>>peugeotmand, er jeg kommet frem til at det 100% sikkert er det
> >
> > elektroniske
> >
> >>>system der er fucked! der skal sikkert et nyt svinghjul på og så er der
> >
> > også
> >
> >>>flere fejl i ledningsnetttet, som der skal måles efter.
> >>>
> >>>derfor har jeg besluttet at skille mig af med den ellers fine scooter,
> >
> > da
> >
> >>>jeg ikke gider at bruge mere tid på den.... har andet at bruge min tid
> >
> > på...
> >
> >>>så den er billigt til salg..
> >>>
> >>>pivpiv....
> >>>
> >>>men altså, til alle jer der har været mega flinke til at give bud og
> >>>svar....; det var altså magnerne i svinghjulet der sikkert er færdig og
> >
> > så
> >
> >>>skal HELE ledningsnettet tjekkes igennem, især ledningen der går ned
fra
> >>>kontakten ved hornet...??....
> >>>
> >>>håber I kan bruge det til lidt hvis der kommer et lignende spørgsmål...
> >>>
> >>>generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er
> >
> > muligt,
> >
> >>>leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt
> >
> > giver
> >
> >>>for meget bøvl med vores klima.
> >>>
> >>>
> >>>mvh Ken
> >>>
> >>>
> >>
> >>Jeg kan da ikke 100% udelukke at han har ret men ....
> >>
> >>Hvad har magneterne med sagen at gøre? HVis batteriet er opladet, burde
> >>den kunne køre til det bliver fladt!!! Tændingen kører direkte på
> >
> > batteriet.
> >
> >>Til gengæld har jeg været ude for at rust, enten på pick-up'en eller på
> >>svinghjulet, sendte en gnist afsted på et forkert tidspunkt.
> >>
> >>
> >>--
> >>/Hekto
> >>
> >>Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> >>Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> >>www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> >>Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> >>semi-rockets ... no thanks!
> >
> >
> > Det er noget med at når man kører og så der ikke bliver ladet ordentligt

> > batteriet eller hvis der er en anden fejl, så når man tænder for lyset

> > tror startspæren at spændingsfald = indbrud = motoren dør...
> >
> >
> >
> >
> Og det var symptomet? = at den godt kan køre med lyset slukket?
> Nu kan jeg ikke huske hele historien forfra; men der er så stadig et
> ledninger, batteri og en laderegulator inde i 'kredsløbet'.
> Hvis det direkte skulle være magneterne der havde opgivet eksistensen,
> så skulle dit lys også være svagt, eller blinke meget i tomgang.
> Det vil også afsløres hvis du måler spændingen på akkumulatoren, og så
> tænder lyset. Så skulle et spændingsfald jo være direkte synligt.
> Jeg er ikke sikker; men mener at kunne huske at 11,5 volt eller 10,5
> volt er grænsen for korrekt funktion.
>

den kan ikke køre ordentlig selvom lyset er slukket. efter lidt tid begynder
den at hakke, puste og brumme og så daler den i hug fra topfart...

mht lyset, ja så opfører den sig præcis som du skriver, den lyser meget
svagt i meget små blink. og dette kom pludseligt, et par dage efter at den
ellers var begyndt at køre perfekt.




Ken Sørensen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Ken Sørensen


Dato : 18-05-04 21:09

iøvrigt er jeg helt sikker på at batteriet virker. og mere eller mindre
sikker på laderegulatoren, kan jo ikke vide om den er deffekt, for batteriet
kan jo holde på strømmen længe. men den formodes at virke.
derfor er der kun ledningsnet og svinghjulshalløjet tilbage.....



Hekto (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-05-04 23:12

Ken Sørensen wrote:

> iøvrigt er jeg helt sikker på at batteriet virker. og mere eller mindre
> sikker på laderegulatoren, kan jo ikke vide om den er deffekt, for batteriet
> kan jo holde på strømmen længe. men den formodes at virke.
> derfor er der kun ledningsnet og svinghjulshalløjet tilbage.....
>
>
Ja; men det lyder underligt at det skulle være en magnet, der sådan lige
pludselig taber magnetiseringen.
Jeg tror mere på en af spolerne, så.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Kristian (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 19-05-04 00:06

Hej !

"Hekto" skrev i en meddelelse
news:40aa8a4e$0$461$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ken Sørensen wrote:
>
> > iøvrigt er jeg helt sikker på at batteriet virker. og mere eller mindre
> > sikker på laderegulatoren, kan jo ikke vide om den er deffekt, for
batteriet
> > kan jo holde på strømmen længe. men den formodes at virke.
> > derfor er der kun ledningsnet og svinghjulshalløjet tilbage.....
> >
> >
> Ja; men det lyder underligt at det skulle være en magnet, der sådan lige
> pludselig taber magnetiseringen.
> Jeg tror mere på en af spolerne, så.

Det kunne ikke tænkes, at der ikke er ordentlig stelforbindelse
fra motoren til resten af knallerten ?
Prøv evt. at forbinde Motoren direkte til batteriets Minuspol
Med en stump ledning.

Mvh
Kristian



Preuthun (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 19-05-04 19:53

> Ja; men det lyder underligt at det skulle være en magnet, der sådan lige
> pludselig taber magnetiseringen.

Hej Hekto.
Jeg er enig med dig i, at det lyder underligt. Der skal i så fald være tale
om uheld af en art. Men jeg kender 2 måder, hvorved det kan gå galt.
1) At magneterne har været over deres curie temperatur. Hvis man
sammenligner en magnet med en spændt fjeder, svarer curie temperaturen til
den temperatur, der skal til for at udgløde fjederen så den mister sin
spænding.
For nogle af de moderne supermagneter er curietemperaturen helt nede i
nærheden af 100 grader C. Så en smule gasflamme eller varmeplade til at
løsne svinghjulet skulle være nok til at det kan gå galt.

2) Man kan også ødelægge magnetiseringen, hvis man kommer til at sætte strøm
på en af spolerne i forkert retning.

Mvh.
Jan Preuthun



Hekto (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-05-04 21:34

Preuthun wrote:

> For nogle af de moderne supermagneter er curietemperaturen helt nede i
> nærheden af 100 grader C. Så en smule gasflamme eller varmeplade til at
> løsne svinghjulet skulle være nok til at det kan gå galt.
>

Jeps; men lur mig om ikke det er nogle billige keramiske magneter, der
er brugt!!!

> 2) Man kan også ødelægge magnetiseringen, hvis man kommer til at sætte strøm
> på en af spolerne i forkert retning.
>

Hvilket ikke umiddelbart er så usansynligt, hvis laderegulatoren
kortslutter, og lægger batteriet på spolen.
Dog vil jeg tro at isolationen opgiver ævred først, så den fejl ville
være 'synlig'.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste