Fremhævelse af søgte ord
Fra : Lars Olesen

Dato : 17-05-04 14:17

Jeg har fundet et script på:

<http://www.kryogenix.org/code/browser/searchhi/>

Det bruges til at fremhæve de ord, som man har søgt på i google
ved at fremhæve ord, som står efter querystringen q=. Så vidt så
godt. Så tænkte jeg, at jeg sagtens kan bruge det til min egen
søgefunktion på <http://www.vih.dk/soeg.php> - og det kan jeg
sådan set også sagtens. Problemet er bare, at den er en omgang
forsinket, og så ryger det smarte jo lidt.

Søg fx på:

fodbold
hovedfag
tilgængelighed

Så vil du se, at den farver det ord, der var genstand for den
forrige søgning. Er der noget, der har en god forklaring på det?

--
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-04 14:35

Lars Olesen skrev:

> Så tænkte jeg, at jeg sagtens kan bruge det til min egen
> søgefunktion på <http://www.vih.dk/soeg.php>

Hm:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
/web/www.vih.dk/www/includes/funktioner.php on line 152
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 17-05-04 14:36

Lars Olesen wrote:
> [...]
> forsinket, og så ryger det smarte jo lidt.

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in

MVH Jeppe Uhd - NX http://nx.dk
Webhosting for nørder og andet godtfolk

Fra : Lars Olesen

Dato : 17-05-04 19:35

Jeppe Uhd wrote:

> Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
> /web/www.vih.dk/www/includes/funktioner.php on line 152

Damn, I må have fanget mig på et uheldigt tidspunkt Nå, men den er i
hvert fald kørende nu siden.

--
Lars Olesen
Kan det gøres bedre? Struktur, navigation og brugervenlighed!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-04 21:43

Lars Olesen skrev:

> Det bruges til at fremhæve de ord, som man har søgt på i google
> ved at fremhæve ord, som står efter querystringen q=.

Jep - bemærk at fremhævningen kommer når man linker fra Google ind
til Kryogenix-siden. Fremhævningen af søgeord på Google styres af
Google selv.

> Så tænkte jeg, at jeg sagtens kan bruge det til min egen
> søgefunktion på <http://www.vih.dk/soeg.php> - og det kan jeg
> sådan set også sagtens.

Ja - jeg tror bare den virker anderledes end du forventer. Prøv at
klikke på første søgeresultat efter en søgning på fx fodbold. Ordet
"fodbold" er nu nydeligt fremhævet på siden.

Det er dét funktionen kan.

> Problemet er bare, at den er en omgang
> forsinket, og så ryger det smarte jo lidt.

Hvis du vil fremhæve ord på den aktuelle side, skulle det være nok
at udskifte document.referer med location.href i javascriptet. Det
flytter fokus fra den side du henviser fra til den side du er på.

Du kan evt. have to versioner af scriptet - én på selve søgesiden
der bruger location.href og én på resten af siderne der kører som
nu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Olesen

Dato : 17-05-04 22:48

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Ja - jeg tror bare den virker anderledes end du forventer. Prøv at
> klikke på første søgeresultat efter en søgning på fx fodbold. Ordet
> "fodbold" er nu nydeligt fremhævet på siden.

Du har fuldstændig ret. Det var en tanketorsk - og det er selvfølgelig
naturligt, at der var denne forsinkelse Tak fordi du fik mig til at
indse, at min hjerne behøver hvile :D